متهمان در 2 سال گذشته، میلیون‌ها تومان کلاهبرداری کرده بودند

زن و مرد شیاد سیمکارت جعلی می‌فروختند

زن و مرد شیاد که با فروش سیمکارت جعلی از دو سال پیش با کلاهبرداری‌های گسترده تحت تعقیب پلیس بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۸۳۵۷۷

به گزارش پلیس آگاهی تهران، بیست‌ونهم بهمن سال 91 فردی با مراجعه به کلانتری 122 نبرد به ماموران اعلام کرد: چند روز پیش زنی در تماس با تلفن همراهم، خود را نماینده یکی از شرکت‌های تلفن همراه اعتباری معرفی و مدعی شد نمایندگی آنها، سیمکارت اعتباری مشابه سیمکارت همراه اول مرا در اختیار داشته و آن را به مبلغ 600هزار ریال واگذار می‌کند.

شاکی افزود: با موافقت بر سر قیمت فروش سیمکارت و پس از گذشت نزدیک به سه ساعت، یک پیک موتوری به در منزل مراجعه و بسته پستی حاوی سیمکارت اعتباری مشابه با شماره مرا تحویل داد و 60 هزار تومان را دریافت کرد که بعدا متوجه شدم از من کلاهبرداری شده است.

با تشکیل پرونده با موضوع کلاهبرداری و دستور بازپرس شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه یک، پرونده به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

شاکی پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: پس از تحویل سیمکارت، بلافاصله اقدام به استفاده از آن کرده، اما متوجه شدم که شماره سیمکارت اعتباری خریداری شده کاملا متفاوت از شماره تلفن همراه خط 0912 من است. برای اطمینان به نمایندگی مجاز شرکت سیمکارت اعتباری مربوط مراجعه کردم و در آنجا اعلام شد شماره سیمکارت خریداری شده غیر از شماره مندرج روی آن است و برچسب مربوط به شماره درج شده روی سیمکارت نیز جعلی و ارزش واقعی این خط اعتباری 22 هزار تومان است.

در تحقیقات اولیه، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی اطلاع یافتند که این شیوه و شگرد کلاهبرداری به صورت گسترده در خصوص تعداد زیادی از دارندگان خطوط تلفن همراه 0912 بویژه دارندگان کدهای یک، 2 و 3 انجام شده، اما غالب این افراد به علت پایین بودن مبلغ کلاهبرداری (نزدیک به 40 هزار تومان) شکایت نکرده‌اند.

با آغاز تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهمان پرونده، کارآگاهان موفق به شناسایی دفتر متهمان در خیابان استاد معین شدند. با شناسایی مالک، این فرد پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی عنوان کرد، ملک خود را به مدت یک سال فردی به نام رضا اجاره داده و این فرد بتازگی ملک را تخلیه و به محل نامعلومی نقل مکان کرده است.

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی محل دفتر فعلی رضا در خیابان جمهوری، خیابان باستان جنوبی شده و در تحقیقات اطمینان یافتند که این شخص کماکان به همان شیوه و شگرد اقدام به فروش سیمکارت‌های اعتباری جعلی می‌کند. با هماهنگی قضایی دو متهم به نام‌های رضا و طاهره دستگیر شدند و در بازرسی از محل دفتر آنها نیز آلات و ادوات جعل، برچسب سیمکارت‌های اعتباری و تعداد قابل توجهی اوراق مربوط به فروش سیمکارت به دست آمد.

رضا که اعتیاد بسیار شدیدی به مصرف شیشه دارد، در همان تحقیقات اولیه به کلاهبرداری میلیونی از طریق فروش صدها سیمکارت و فعالیت در طول دو سال گذشته اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به تحصیل مال نامشروع میلیونی از سوی متهمان پرونده، گفت: به دلیل گستردگی اقدامات متهمان ناشی از پیگیری و شکایت نکردن تعداد زیادی از مالباختگان (به علت رقم پایین کلاهبرداری در هر مورد فروش سیمکارت جعلی)، از مالباختگانی که به این شیوه از آنها کلاهبرداری شده دعوت می‌شود برای طرح شکایات خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان نیاوران، سه راه یاسر مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها