عناوین روزنامه های صبح روز دوشنبه

جدل داغ راه دوزخ و بهشت

وزیر ارشاد درباره موضوع تصمیمات کمیته فیلترینگ می گوید قرار شده دیگر از شبکه های اجتماعی صحبت نکند.
کد خبر: ۶۸۱۴۱۱
جنتی: دیگر از شبکه های اجتماعی صحبت نمی کنم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه درخصوص مجوز نداشتن لوح فشرده مستند من روحانی هستم و توزیع این اثر، شکایتی را به دادستانی تهران ارائه نکرده است.

علی جنتی در حاشیه جشن بخشش که عصر روز شنبه در تالار وحدت برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر ستاد صیانت و حمایت از آثار فرهنگی هنری وزارت ارشاد مشغول برخورد با سی دی های غیر مجاز است اما این که از کسانی که این سی دی ها را بدون اجازه توزیع می کنند شکایتی صورت گیرد بحث دیگری است.

وی درباره رویکرد این وزارتخانه به حوزه تئاتر نیز توضیح داد: تئاتر در کشور ما مظلوم واقع شده این درحالی است که به سایر بخش ها مانند هنرهای تجسمی، موسیقی و سینما توجه خوبی شده اما به حوزه تئاتر توجه مناسبی نشده است.

وزیر ارشاد ادامه داد: توصیه من به معاونت هنری وزارت ارشاد این بود که ضعف های این بخش ترمیم و فضاهای مورد نیاز در اختیار حوزه تئاتر قرار داده شده و کرامت و منزلت فعالان این حوزه حفظ شود.

جنتی در پاسخ به خبرنگاری درباره توقیف نمایش تانگوی تخم مرغ داغ از هادی مرزبان گفت که در جریان این اتفاق قرار ندارد.

وی همچنین درپاسخ به پرسش دیگری که چرا در زمینه عفاف و حجاب خوب کار نشده گفت: چرا می گویید در این حوزه خوب کارنشده است در حالی که جلسات شورای فرهنگی اجتماعی وزارت کشور که مسوول این کار است با حضور سایر دستگاه ها و نهادهای ذی ربط بصورت منظم برگزار می شود و بارها این مسئله مورد بحث و بررسی قرار گرفته و راه حل هایی نیز ارائه شده است.

وزیر ارشاد با بیان اینکه انتظارتمان باید متناسب با واقعیت های خارجی باشد اظهار کرد: باید ببینیم انتظاراتمان چقدر است و چه مقدار از آن برآورده شده یا خیر.

جنتی تصریح کرد: پدیده ای در جامعه ما وجود دارد و باید در حد خود این پدیده برنامه ریزی فرهنگی کرد.

وی اضافه کرد: اگر از دریچه فرهنگ به این حوزه وارد شویم افراد یکسری شئونات را رعایت می کنند و مسئله خیلی زودتر حل می شود.

وزیر ارشاد تاکید کرد: باید روی شیوه های این حوزه یک مقدار تجدید نظر شود.

جنتی درباره شبکه های اجتماعی و تصمیمات کمیته فیلترینگ گفت: قرارمان این است دیگر راجع به شبکه های اجتماعی صحبت نکنم. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها