الیزابت دوم ملکه انگلیس که با تشریفات بسیار، کالسکه ای گرانقیمت و شنلی دراز به پارلمان انگلیس رفته بود تا در آغاز سال جدید قانونگذاری در این کشور سخنرانی کند، دستیابی به یک توافق جامع در باره برنامه هسته ای ایران را از اهداف لندن در 12 ماه آینده برشمرد.
کد خبر: ۶۸۰۷۴۳
سخنان تازه ملکه انگلیس در باره برنامه هسته ای ایران

به گزارش جام جم آنلاین، ملکه 88 ساله انگلیس که روز چهارشنبه با کالسکه سلطنتی و گرانقیمت جدید خود به ارزش بیش از 16 میلیارد تومان از کاخ باکینگهام به مجلس اعیان انگلس رفته بود، در حالی از توافق با ایران سخن گفت که سال گذشته، حرفی در باره آن نزد و یکسال پیش از آن نیز کاهش خطر گسترش سلاحهای هسته ای ایران را هدف دولت انگلیس خوانده بود.

این اتهام در شرایطی بود که جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که برنامه هسته ای اش صرفا اهداف صلح آمیز دارد.

ملکه الیزابت در سخنانش در پارلمان انگلیس گفت: در سال جدید قانونگذاری،" ما برای دستیابی به یک توافق قابل درک و جامع با ایران در موضوع هسته ای ادامه خواهیم داد."

وی افزود: "ما همچنین تلاشهایمان را برای بهبود اوضاع در سوریه، کاهش خشونتها و دستیابی به یک راه حل سیاسی تقویت می کنیم."

ملکه انگلیس، تلاش برای انتقال موفقیت آمیز قدرت در افغانستان را از دیگر برنامه های دولت این کشور در طول یکسال آینده برشمرد.

وی همچنین گفت:" انگلیس همه تلاشها را برای جلوگیری از خشونت جنسی در همه درگیریهای گوشه و کنار جهان رهبری خواهد کرد."

ملکه الیزابت، پیشبرد اصلاحاتی در اتحادیه اروپا از جمله افزایش نقش دولتها و پارلمانهای کشورهای عضو در تصمیمات آن را از دیگر برنامه های مهم دولت انگلیس در طول 12 ماه آینده برشمرد.

متن سخنرانی سالانه ملکه انگلیس در مجلس این کشور از سوی دولت تهیه می شود.

دولت انگلیس به ریاست " دیوید کامرون"، از ائتلاف میان محافظه کاران و لیبرال – دموکراتها تشکیل شده است که از ماه می 2010 بر این کشور حکومت می کنند. این ائتلاف در شرایطی وارد پنجمین و آخرین سال حیات خود در این دوره قانونگذاری شده است که هنگام تشکیل آن، بسیاری از کارشناسان سیاسی پیش بینی می کردند دولت آنها بیش از چند ماه دوام نخواهد آورد.

گزارش: محمدرضا نادری - جام جم آنلاین

فیلم: ال پاییس اسپانیا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها