رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: بیش از 5000 قطعه فلامینگو برای استراحت و تغذیه وارد تالاب بین‌المللی درگه سنگی (سیران گلی) این شهرستان شدند.
کد خبر: ۶۷۳۶۴۳
فلامینگوها در نقده اتراق کردند

فرامرز سفری افزود: محل اصلی تخمگذاری و جوجه آوری فلامینگوها، سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه است و این پرندگان برای تغذیه و استراحت در این فصل به تالاب‌های جنوبی دریاچه ارومیه از جمله درگه سنگی نقده و کانی برازان مهاباد مهاجرت می‌کنند.

وی اضافه کرد: فلامینگو در سطح جهان جزو پرندگان حمایت شده بوده و سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه یکی از زیستگاه‌های اصلی این پرنده به شمار می‌آید.

سفری گفت: شرایط مناسب تغذیه و امنیت حاکم بر این تالاب موجب شده این پرندگان تالاب درگه سنگی را برای تغذیه خود انتخاب کنند.

فلامینگو پاهای دراز، منقاری منحنی، گردنی بلند خمیده، آبچر با بدنی بسیار کشیده و پر و بالی به رنگ‌های سفید و صورتی دارد که به آرامی راه می‌رود و در حالی که سر و منقار خود را در آب کم عمق فرو برده تغذیه می‌کند.

فلامینگو از 90 سانتیمتر تا 1.5 متر بلندی دارد و بیشتر از حلزون و گیاهان آبی تغذیه می‌کند و عمدتا به صورت دسته‌جمعی و در دسته‌های چند هزارتایی زندگی و مهاجرت می‌کند.

تالاب بین‌المللی دورگه سنگی (سیران گلی) با 735 هکتار مساحت در یک کیلومتری شهر محمدیار نقده واقع شده و از شرایط مطلوبی برای تغذیه و جوجه‌آوری پرندگان برخوردار است.

در شهرستان نقده علاوه بر تالاب درگه سنگی، دو تالاب بین‌المللی حسنلو و یادگارلو و چند تالاب فصلی دیگر نیز وجود دارد که سالانه پذیرای هزاران قطعه انواع پرنده مهاجر و بومی هستند‌.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها