مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد:

تقسیط 6 ماهه حق بیمه کارگران ساختمانی

معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه 800 هزار کارگر ساختمانی طی 4 سال بیمه شدند ، گفت: سازمان به تعهدات خود عمل کرده است و پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی جدید در سال جاری در انتظار تصمیم و رای نمایندگان مجلس است.
کد خبر: ۶۶۴۱۷۲

800 هزار کارگر ساختمانی بیمه شدند

محمد حسن زدا در گفت‌وگو با مهر افزود: براساس قانون قرار بود سازمان تامین اجتماعی هر سال 200 هزار کاگر ساختماعی را تحت پوشش قرار دهد و طی 4 سال 800 هزار نفر بیمه شدند و بدین ترتیب سازمان به تعهد قانونی خود عمل کرده است.

وی گفت: آخرین گروه کارگران ساختمانی سال گذشته بیمه شدند و بیمه 50 هزار نفر آنان نیاز به تامین اعتبار داشت که در نهایت در اسفند ماه بودجه مورد نظر تامین و کارگران ساختمانی بیمه شدند.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: در سال جاری فعلا تعهد و برنامه ای برای بیمه افراد جدید نداریم و به تمامی تعهدات قبلی خود عمل کرده ایم.

زدا با اشاره به اینکه در سال جاری کارگر ساختمانی جدیدی تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد، گفت: پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی در سال جاری در انتظار نظر نمایندگان مجلس است.

وی با اشاره به اینکه طرح اصلاح آیین نامه قانون کارگران ساختمانی در مجلس در دست بررسی است، گفت: این اصلاحیه در کمیسیونهای بهداشت و درمان ، اجتماعی ، عمران و شوارها ی مجلس در دست بررسی است و پس از دریافت نظرات مختلف نمایندگان جمع بندی و به تصویب نهایی می رسد.

به گفته زدا، تازمان تصویب این اصلاحیه قانون کارگران ساختمانی ، فرد جدیدی به کارگران بیمه شده قبلی اضافه نخواهد شد و پس از تصویب تکلیف سازمان در قبال کارگران ساختماعی مشخص می شود.

وی اظهار داشت: تا آن زمان بیمه 800 هزار کارگر ساختمانی که در گذشته بیمه شده اند ادامه خواهد داشت.

 

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها