وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: خوشبختانه با گزارشی که معاون اجرایی رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت داد ، مشکل حل شده است و فرایند ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی به خوبی پیش می رود.
کد خبر: ۶۶۱۰۷۷
ربیعی: مشکل حل شد، ثبت نام به خوبی ادامه دارد

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، علی ربیعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اینکه برخی ثبت نام کنندگان با مشکل مواجه شدند ، گفت: این موضوع به علت فشار به سامانه بود که مشکل به سرعت رفع شد.

وی افزود : امیدواریم افرادی که نیاز ندارند یا آنهایی که نیاز دارند به نفع اشتغال، درمان ، محیط زیست و امنیت غذایی انصراف دهند زیرا این مسئله مطرح است که اگر خانواده ای سه نفری سه تا 45 هزار تومان بگیرد ، بهتر است یا این منابع صرف اشتغال و درمان شود؟.

ربیعی گفت : در چند دهه اخیر یارانه ها به صورت مستقیم به مردم داده می شد و از زمانی که یارانه نقدی به مردم داده می شود ، نشان داده که فقر و نابرابری در درمان و خروج پول از جیب بیمار حذف نشده و تولید و اشتغال نیز سامان نگرفته است.

وزیر تعاون اظهار داشت : در مرحله جدید این موارد آسیب شناسی و بررسی شد و نکته مهم مد نظر دولت هم توجه به مسائل اساسی زندگی روزمره مردم است.

ربیعی افزود: دولت پیش از آنکه مرحله جدید هدفمندی را اعلام کند ، نرخ تورم را ثابت نگه داشت و از افزایش آن جلوگیری کرد که اگر دولت در این کار موفق و تورم مهار نمی شد دیگر برنامه ها را با مشکل روبرو می کرد.

وی گفت: دولت برای تأمین امنیت غذایی اقشار ضعیف برنامه ریزی کرده است و البته کرامت مردم حفظ خواهد شد و مشکلات سبد کالا روی نخواهد داد.

وزیر تعاون افزود: دولت بنا دارد پروتئین لازم را به سفره مردم برساند و البته به شکلی خواهد بود که مردم خودشان بتوانند در درازمدت خریدهای زیادی انجام دهند.

ربیعی گفت : توجه به توسعه مشاغل کوچک و خانگی ، توسعه کشاورزی ، گردشگری و فناوری ارتباطات و اطلاعات از اولویت های دولت در سال جدید است.

وی درباره اینکه آیا در اجرای مرحله جدید توزیع اقلام مصرفی ، بن کارت جایگزین سبد کالا خواهد شد؟ با تأیید این خبر گفت: افرادی که زیرپوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند جدا از بحث هدفمندی ، با استفاده از بن کارت تحت پوشش امنیت غذایی قرار خواهند گرفت و سایر افراد در این سطح را شناسایی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد : اما قطعاً به شکل قبل نخواهد بود و اقشار هدف خواهند توانست خریدهای خود را انتخاب کنند و

خریدهایی که به بهداشت افراد و نیازهای اولیه آنها مربوط است ارجحیت دارد

ربیعی در باره اینکه اگر مردم واقعاً متوجه شوند انصراف از یارانه نقدی منجر به اشتغال آفرینی می شود شاید در انصراف جدی تر شوند ، افزود: دولت بنا دارد شفاف عمل کند و در هر چند ماه ، از انصراف ها و همچنین هزینه منابع حاصل از آن در حوزه سلامت ، کمک به نیازمندان و اشتغال گزارش خواهد داد.

وزیر تعاون گفت : شایعه ای ایجاد کرده بودند که بنزین باقیمانده در کارت های سوخت دچار تغییر قیمت می شود اما این مقدار بنزین با همان قیمت قبلی در کارتها حفظ خواهد شد.

ربیعی افزود: این شایعات که با پیام کوتاه پخش شده بود می خواست مردم را به رفتن به پمپ بنزینها تهییج کند که مردم فهیم ما واکنش نشان ندادند و دولت نیز بنا ندارد در مرحله دوم هدفمندی ، شوک و خروج از تعادل را به جامعه وارد کند.

وی درباره اینکه چه تعداد از مردم انصراف دهند ، اهداف دولت محقق خواهد شد ، گفت : هر چه بیشتر انصراف دهند خود انصراف دهندگان و بقیه مردم می توانند بهتر زندگی کنند ، زیرا منابع حاصل از آن صرف اشتغال ، تولید و سلامت خواهد شد و ما این موضوع را به مردم سپردیم و پس از پایان ثبت نام ، تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری می کنیم.

مراجعه متقاضیان یارانه طبق جدول زمانی

شماری از متقاضیان دریافت یارانه نقدی در تماس با بخش های مختلف صدا و سیما از بروز مشکلات نام نویسی در سایت رفاهی خبر دادند.

نام نویسی از افراد نیازمند به یارانه نقدی از ساعت 24 شب گذشته کلید خورد و سایت به روی متقاضیانی که اولین شماره سمت راست کارت ملی انها صفر است ، باز شد.

ساعاتی از آغاز نامویسی یارانه بگیران در مرحله دوم هدفمندی نگذشته بود که اختلالاتی در سایت رفاهی ایجاد شد و متعاقب آن تلفن های بخش های مختلف سازمان صدا و سیما به صدا درآمد.

خانم نجفی از مدیران سازمان هدفمند سازی یارانه ها در این باره گفت : بخش زیادی از مشکلات پیش آمده به علت انبوه مراجعه همزمان به سایت رفاهی است.

وی تاکید کرد : امروز صرفا متقاضیانی که اولین رقم سمت راست شماره ملی آنان صفر است و نیازمند دریافت یارانه نقدی هستند ، به سامانه مراجعه کنند.

خانم نجفی از سایر متقاضیان خواست از مراجعه به سامانه پرهیز و بر اساس شماره ملی اقدام کنند.

سازمان هدفمندسازی یارانه ها از کسانی که نیازمند دریافت یارانه هستند ، خواست حتما بر اساس برنامه زمانبندی شده به سایت رفاهی مراجعه و نام نویسی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها