معاون اجرایی و خدماتی شهرداری بافت تاریخی فرهنگی از آماده بودن این بافت برای حضور گردشگران، شهروندان و مهمانان نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۶۵۵۵۲۹
بافت سنتی شیراز، میزبان مهمانان نوروزی

«حمید کشت‌کار» امروز(جمعه 23 اسفندماه) در حاشیه‌ی بازدید خبرنگاران از بافت تاریخی فرهنگی شیراز، گفت: بافت تاریخی فرهنگی شیراز، منطقه‎ای متفاوت با همه‌ی نقاط شهر است، منطقه‎ای که به‌واسطه‌ی وجود امامزادگان واجب التعظیم، مقدس و به لحاظ تاریخی و هنری، منحصربه فرد است.

وی افزود: به‌واسطه‌ی وجود جذابیت‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی و هنری، همواره در فصول مختلف شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی در این منطقه هستیم و در نوروز، به علت ازدحام گردشگر، شرایط ویژه است.

کشت‌کار با اشاره به وجود پربرکت حرمین مطهر احمدی ومحمدی(ع) و سید علاء الدین حسین (ع) و دیگر امامزادگان، در این منطقه، گفت: این بافت در همه‌ی مراسم مذهبی و انقلابی میزبان زائرین شیرازی و زائران از کل کشور است بنابراین بسترسازی و ارائه‌ی خدمات محدود به نوروز نیست، اما در نوروز کار ویژه‌تر است.

وی با اشاره به وجود آثار زندیه و بافت سنتی شیراز در محدوده‌ی این منطقه‌ی شهرداری، ، گفت: طی دو سال اخیر تلاش زیادی برای ارتقا وضعیت کمی و کیفی خدمات عمومی از جمله سرویس‌های بهداشتی مناسب، پارکینگ خودرو و تسهیل تردد و دسترسی انجام شده و هم‌چنان ادامه دارد.

کشت‌کار با بیان اینکه امسال کمبود پارکینگ در این منطقه از شهر شیراز وجود ندارد، به هم‌زمانی ایام فاطمیه با نوروز اشاره و ضمن یادآوری اینکه امسال شاهد حضور زوار بیشتری در حرم هستیم، تصریح کرد: با توجه به اجراشدن طرح توسعه‌ی حرم حضرت شاهچراغ(ع) تلاش شهرداری و دیگر دستگاه‌ها، تسهیل دسترسی به حرم شریف برای زوار در ایام نوروز بوده است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها