آمریکایی‌ها سال‌هاست سعی دارند، ایران را در افکار عمومی مردم خود و دیگر کشورها به عنوان یک تهدید جلوه دهند اما هیچگاه برای اثبات این ادعای خود نتوانسته‌اند اسناد و مدارکی را دال بر تهدید بودن ایران پیدا کنند و آن را ارائه دهند چون تنها یک ادعای دور از واقعیت است.
کد خبر: ۶۵۵۲۷۱
ایران تهدیدی فوق‌العاده برای آمریکا است یا آمریکا برای ایران؟

به همین خاطر است که همچنان در توهم این ادعا باقی مانده‌اند و هر سال قانون وضع فوق‌العاده ملی درباره ایران را تمدید می‌کنند.

جالب است که این وضعیت فوق‌العاده باید در ایران برقرار شود، چون جمهوری اسلامی همواره از سوی دولتمردان آمریکا مورد تهدید و تحریم قرار گرفته است.

تهدیدات آمریکا همچنان ادامه دارد، اما اگر کمی به گذشته بازگردیم هر آنچه که آنها علیه ایران اجرا کرده‌اند نشان دهنده دشمنی‌ها و خصومت‌های حاکمان آمریکا علیه مردم ایران اسلامی بوده است.

از حمله نظامی به طبس تا حمایت آشکار از صدام در زمان جنگ و دفاع مقدس،سرنگون کردن هواپیمای مسافربری در خلیج فارس و شهادت صدها مسافر بی گناه، اجرای سناریو‌هایی برای این که ثابت کنند ایران در برخی ترورها دست داشته که البته هیچ کدام از آنها هیچگاه ثابت نشد چون ادعایی بیش نبود و بسیاری موارد دیگر که همگی آنها نشان می‌دهد رژیم آمریکا بدون هیچ حسن نیتی، در پی کنار گذاشتن دشمنی‌های خود با ایران نیست و همواره این دشمنی‌ها و توطئه ادامه خواهد داشت.

حال که در موضوع هسته‌ای بین ایران و 1+5 توافق اولیه انجام شده است و در این مدت اثبات شده که ایران علاوه بر پایبندی به توافق صورت گرفته در مضوع هسته‌ای نیز انحرافی به سوی ساخت سلاح هسته‌ای نداشته است اوباما باز هم ایران را تهدید فوق‌العاده برای آمریکا معرفی کرده است!

اما در حقیقت تهدید واقعی سیاست‌های مقامات آمریکایی است که در دنیا و منطقه پیاده و پیگیری می‌شود. حمایت‌های واشنگتن از تل آویو و اقدامات جنایتکارانه‌ای که رژیم جعلی اسرائیل انجام می‌دهد، گسترش تروریزم در منطقه و حمایت گسترده از آنها، آتش افروزی در سوریه، حمایت از تروریست‌های وهابی و سلفی و حمایت تسلیحاتی از آنها،‌ اشغال افغانستان و ناتوانی در ایجاد امنیت و مقابله با تروریسم در این کشور، تهدید و تحریم جمهوری اسلامی ایران و ... بسیاری موارد دیگر مشخص می‌کند که تهید واقعی چه کشوری است.

اما به هر حال باراک اوباما درپیامی به کنگره با عنوان ادامه وضع فوق العاده ملی درباره ایران گفت: درمجموع ،اقدامات و سیاست های خاص دولت ایران برخلاف منافع آمریکا در منطقه است و همچنان تهدید غیرعادی و فوق العاده بر امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا محسوب می‌شود.من به همین دلیل تصمیم گرفتم حالت فوق العاده ملی اعلام شده درباره ایران ادامه یابد و تحریمات جامع علیه ایران برای مقابله با این تهدید حفظ شود.

اوباما افزود: بند دویست ودوم قانون وضع فوق العاده ملی (1622 ) پایان یک وضع فوق العاده ملی را به صورت خودکار فراهم می کند مگر آن که رئیس جمهور نود روز قبل از سالگرد اعلام وضع فوق العاده در(اداره) ثبت ملی آن را منتشر کند و به کنگره اطلاعیه ارسال کند که وضع فوق العاده همچنان پس از یک سال از تاریخ اعلام آن اجرا خواهد شد.من براساس این بند پیوست اطلاعیه را برای انتشار به ثبت فدرال فرستادم که در این اطلاعیه گفته شد وضع فوق العاده ملی درباره ایران که در پانزدهم مارس هزار ونهصد و نود و پنج اعلام شد، همچنان پس از پانزدهم مارس دوهزار و چهارده اجرا خواهد شد.

البته از این بابت درست است که ایران به خاطر این که در مقابل زیاده خواهی، زورگویی و استقلال سیاسی که دارد از نظر آمریکایی‌ها تهدید محسوب می‌شود. اگر ایران یک کشور وابسته به آمریکا بود همچون بسیاری از کشورهای دیگر نه تنها تهدید محسوب نمی‌شد بلکه یک کشور با ویژگی‌هایی که مطلوب آمریکایی‌هاست معرفی می‌شد.

جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
الیاس دریابانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
۰
۰
موضوع تنها استقلال سیاسی نیست آزادگی و ظلم ستیزی ملت ایران ناشی از ارادت و شناخت این مردم از اسلام است واین تفكر است كه سبب نگرانی غربی هاست تفكر اسلامی جریانی مستقل از تفكر سكولار غربی است كه با هم جمع پذیر نیست و از طرفی در مقام رقابت شانسی برای تفكر غربی نمی گذارد

نیازمندی ها