مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از بازسازی و احیای موزه زنده‌یاد علی‌اکبر صنعتی خبر داد.
کد خبر: ۶۵۴۳۵۳

به گزارش مهر، جمال کامیاب با اشاره به ثبت ساختمان موزه‌ استاد علی‌اکبر صنعتی در فهرست آثار ملی، گفت: از آنجا که این موزه گنجینه‌ای ارزشمند از آثار مجسمه و نقاشی استاد علی‌اکبر صنعتی را در خود جای داده است، سازمان زیباسازی با جدیت در احیای این موزه تلاش خواهد کرد.

کامیاب با بیان این‌که جامعه‌ هنری و خانواده استاد صنعتی نگران وضع این موزه هستند، افزود: در پی برپایی جلسات هماهنگی با مسئولان جمعیت هلال‌احمر، این سازمان برای چندمین بار آمادگی خود را برای بازسازی و احیای موزه علی‌اکبر صنعتی اعلام کرده است.

به گفته او، به دلیل فرسودگی ساختمان موزه و احتمال تخریب قریب‌الوقوع آن، تاکنون تعدادی از مجسمه‌های قابل انتقال و نقاشی‌های استاد علی‌اکبر صنعتی برای جلوگیری از هر اتفاق ناخوشایندی، به موزه‌ ملی جمعیت هلال‌احمر منتقل شده‌ است، ولی آثاری که قابل انتقال نیست،‌ هنوز در این بنا قرار دارد و سازمان زیباسازی برای جلوگیری از تخریب بیشتر این آثار درصدد بازسازی سریع این موزه است.علی‌اکبر صنعتی، نقاش و مجسمه‌سازی بود که فروردین 1385 درگذشت و تا پایان عمر عضو پیوسته‌ فرهنگستان هنر ایران باقی ماند. صنعتی یکی از مجسمه‌سازان قدیمی عصر جدید ایران است. او شاگرد ابوالحسن‌خان صدیقی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها