با موافقت دولت و برای بهبود وضعیت سلامت دهان و دندان در بین گروه های مختلف سنی و ایجاد تسهیلات بیشتر برای اقشار کم درآمد جامعه، خدمات دندانپزشکی مشمول تعهدات بیمه پایه سازمان های بیمه گر قرار می گیرد.
کد خبر: ۶۴۹۰۲۹
خدمات دندانپزشکی، زیر پوشش بیمه رفت

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خدمات دندانپزشکی را مشمول تعهدات بیمه پایه سازمان های بیمه گر قرار می گیرد. بر این اساس، معاینه و طرح درمان، جرم گیری و بروساژ، رادیوگرافی و کشیدن دندان دائمی و عقل ویژه جمعیت بالای 14 سال مشمول بیمه قرار خواهند گرفت.

آزمایش ژنتیک پیش از تولد بیماری فنیل کتونوری مشمول تعهدات بیمه ای

بر اساس مصوبه دولت، هزینه های آزمایش ژنتیک پیش از تولد بیماری فنیل کتونوری در خانواده هایی که دارای حداقل یک فرزند مبتلا هستند، در صورت تمایل به داشتن فرزند مجدد، مشمول تعهدات بیمه پایه سازمانهای بیمه گر قرار می گیرند.

همچنین خانواده های مذکور باید به پزشکان مشاور ژنتیک مستقر در مراکز بهداشتی درمانی ویژه مشاوره ژنتیک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراجعه و با اخذ معرفی نامه مرکز بهداشت مربوط و تاییدیه سازمانهای بیمه گر به آزمایشگاه اعلام شده از طرف وزارت بهداشت مراجعه کنند.

این مصوبه 30 بهمن 1392 از سوی اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

نرخ خدمات

زیر 6 سال

کودکان 14-6 سال

جمعیت بالای 14 سال

معاینه و طرح درمان

*

*

*

آموزش بهداشت

*

*

جرم گیری و بروساژ

*

*

پروفیلاکسی و فلورایدتراپی

*

*

رادیوگرافی

*

*

فیشور سیلانت دندان

*

*

کشیدن دندان شیری

*

کشیدن دندان دائمی و عقل

*

ترمیم دندان شماره 6

*

وارنیش فلوراید

*

*

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نعمت
Germany
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
۰
۰
با سلام و خسته نباشید .پیشنهادمیكنم هزینه های دندانپزشكی مانند بیماریهای مختلف فرانشیز هزینها توسط بیمه پرداخت گردد.باتشكر

نیازمندی ها