در حالی که قرار است از اول سال آینده پرداخت یارانه به همه ایرانیان منتفی و یارانه فقط به افراد نیازمند پرداخت شود، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع قریب الوقوع فرم‌هایی به این منظور خبر داد.
کد خبر: ۶۴۸۵۱۲

جام جم سرا: هرچند جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد این فرم‌ها به منظور شناسایی افراد کم درآمد از پردرآمد صورت می‌گیرد؛ با این حال ظاهرا سیاست دولت این است که افراد پردرآمد به‌طور اختیاری از دریافت یارانه انصراف دهند، یعنی اقدام به‌دریافت و پرکردن فرم‌های جدید نکنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این‌که تاکنون پیام‌هایی از سوی برخی گروه‌های اجتماعی برای انصراف از دریافت یارانه نقدی به دولت رسیده است، گفت: بزودی فرم‌ خوداظهاری یارانه نقدی منتشر می‌شود.
به نقل از مهر، علی ربیعی در جمع خبرنگاران به‌جدید‌ترین برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته درباره اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: پیام‌های فراوانی از سوی گروه‌های اجتماعی برای انصراف از دریافت یارانه به نفع منافع ملی به دولت رسیده است. وی بر این نکته تاکید کرد که یارانه نقدی در زندگی برخی مردم تاثیر چندانی ندارد و ادامه داد: مردم می‌توانند به صورت گروهی یا فردی در سیستم‌هایی که آماده خواهیم کرد، انصراف خود را از دریافت یارانه اعلام کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طبق قانون دولت موظف به بررسی خوداظهاری مردم در زمینه یارانه‌هاست، اما مردم می‌توانند در زمان تکمیل فرم‌هایی که در آینده توزیع می‌شود، از تکمیل آن خودداری کنند. پیش‌بینی می‌شود تعداد قابل توجهی از مردم از دریافت یارانه انصراف دهند. ربیعی با اعلام این‌که هنرمندان و نویسندگان طی بیانیه‌ای انصراف خود را از دریافت یارانه نقدی اعلام کرده‌اند، تصریح کرد: هم‌اکنون کمپین انصراف از دریافت یارانه نقدی راه افتاده و این حرکت اجتماعی می‌تواند دولت را در تحقق اهداف عدالت اجتماعی یاری رسان باشد.
در همین حال وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز مرحله تکمیلی توزیع سبد کالا از امروز شنبه خبر داد.
به نقل از شاتا، براساس این اطلاعیه از مشمولان خواسته شده است برای جلوگیری از ازدحام و سهولت در دریافت سبد کالا، سرپرستان خانوارهای چهار نفره به بالا شامل کارگران شاغل و مستمری‌بگیران با حقوق بیش از پنج میلیون ریال و کارکنان دولت دارای بیمه‌های تامین اجتماعی از روز شنبه سوم تا پایان اسفند امسال به مراکز عرضه کالا مراجعه و نسبت به دریافت سبد رایگان کالا اقدام کنند. زمان تحویل سبد کالاهای سرپرستان خانوارهای کمتر از چهار نفره مرحله تکمیلی نوبت اول متعاقبا اعلام خواهد شد.
تلفن ۸۴۸۰۲۲۲۲‌ ـ۰۲۱ (۹۰خط)، مراجعه به درگاه www.yranehkala.ir، ارسال کد ملی از طریق پیامک به شماره‌های ۵۰۰۰۴۹۹ یا ۷۰۰۷۹۹ و ارسال کد ملی به #۷۹۹* از طریق تلفن همراه روش‌های شناسایی مشمولان سبد کالا را را تشکیل می‌دهند|جام جم سرا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها