روزنامه خندان

در دست کی، چی بوده؟

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۶۴۶۴۷۰
در دست کی، چی بوده؟

شرق: در دست کی، چی بوده؟

محققان آمریکایی ماهواره‌ای با قدرت تشخیص خوراکی در دست افراد از فاصله 595 کیلومتری اختراع کرده‌اند. (ایسنا)
این‌بار اما تیر اقدامات جاسوسانه آمریکا هوا نشده به سنگ خورد. چرا؟ چون دست ما خوراکی نیست. یعنی نه اینکه نباشدها، منتها گرانی و تورم یک‌طوری شده که آدم خوراکی را توی هوا می‌زند.
حالا ما بررسی می‌کنیم این ماهواره در چه سالی چه چیزی را گزارش کرده است:
دهه 60- در دست مردم دفترچه بسیج (کوپن) دیده می‌شود.
1372- دست مردم پسته است.
1376- در دست مردم روزنامه دیده می‌شود. در این دوره روزنامه‌ها انگار بلعیده می‌شوند.
1384- در یک دست بخشی از مردم سیب‌زمینی دیده می‌شود در حالی که در آن یکی دستشان برگه رای است.
1388- در یک دست مردم سیب‌زمینی و در دست دیگرشان باز هم سیب‌زمینی است.
بهار 1392- در دست مردم کلید دیده می‌شود که فکر می‌کنند خوراکی است و کلید را می‌خورند. منتها کلیدی که خورده شده باشد، دیگر دری را نمی‌تواند باز کند.
زمستان 1392- مردم در صف و در دست مردم یک سبد دیده می‌شود. در سبد چی دیده می‌شود؟ چهاردانه مرغانه. یه قابلمه برنج. یه پیاله روغن. دوتا تیکه مرغ.

حمایت : وزارت ازدواج و طلاق!

ما گاهی اوقات که خوشی منتهی الیه دلمان ما را می زند و به خیال خودمان پیشنهادات و رهنمود های محیر العقول مان، در رفع دغدغه های مختلف مردم و مسئولین تاثیرات وافی و کافی داشته است، با فراغ بال و شرح صدر و گشادگی چهره و ... روی تراس منزل می نشینیم و به جای گوش کردن به الحان بلبل و سایر پرندگان، به زوزه های اره برقی هایی که با مجوز در حال قطع 10 هزار اصله درخت از همین جنگل روبروی خانه مان هستند، گوش فرا می دهیم!( قابل توجه بانوی محیط زیست)
این طوری هم این دوستان در حال پیشروی هستند فکر کنم تا صباح دیگر به جای شبنم «جنگلی بینی که خاک اره می‌چکد از برگ گل» بگذریم... هر چند ارائه پیشنهاد و رهنمود از دلمشغولی ها و علاقه مندی های اساسی حقیر محسوب می شود ولی این دلیل نمی شود که به نظرات سایر دوستان بی توجه باشیم؛ فلذا در طرح ها و پیشنهادات عزیزان مسئول و غیر مسئول نیز تامل و تدبر می کنیم. آخرین پیشنهادی که نظر ما را به خودش جلب کرد و اینکه چطور چنین پیشنهادی به ذهن خودمان نرسید، پیشنهاد تاسیس «وزارت ازدواج و طلاق» است!

اصل پیشنهاد به روایت جراید ....ابراهیم نکو عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس از تدوین پیش نویس طرح تشکیل وزارت ازدواج و طلاق خبر داد و گفت: «با توجه به این که ادغام وزارت ورزش و جوانان به بی توجهی به حوزه جوانان منجر شد، تشکیل این وزارتخانه کمک بزرگی به حل معضلات جامعه جوان خواهد کرد؛ به طوری که با تشکیل وزارت ازدواج و طلاق علاوه بر تسهیل در ازدواج جوانان، راهکارهای کاهش تمایل جوانان به طلاق و جدایی نیز بررسی خواهد شد.»( جام جم – 24 بهمن 92)
همانطور که در ابتدای عرایضمان فرمودیم ارائه پیشنهاد و تاسیس وزارتخانه جدید فی نفسه بد نیست ولی دوستان فقط عنایت داشته باشند قبل از تاسیس هر گونه وزرات خانه همان اول کاری، شرح وظایف دوستان را با ماژیک روی وایت برد یا یک تکه مقوای بزرگ بنویسند که شبهه ایجاد نشود و دوستان از اهداف تشکیل وزارتخانه جدید غافل نیفتند.

چون وزیر محترم کار در دولت قبلی مدعی بود که وزارت کار هیچ تعهدی در قبال ایجاد اشتغال ندارد! علی ای حال ضمن تقدیر و تشکر از فعالان حوزه ازدواج که به نیت خیر دنبال حل مشکلات جوانان هستند،(البته منظور عمه تُکَز، عمه عمو سیفی نیست که بیش از حد در زمینه ازدواج فعال است و تا بحال پنج مورد ازدواج نافرجام داشت است!) به استحضار می رساند تا جایی ما خبر داریم مشکل ازدواج جوانان با تاسیس وزارتخانه حل نمی شود.

چرا که اگر قرار باشد بابت حل هر مشکل یک وزارتخانه جدید تاسیس کنیم الان باید به تاسیس وزارتخانه آلودگی هوا، وزارتخانه ریز گرد ها، وزارتخانه انتقال پایتخت و ... هم فکر می کردیم.

علی ای حال با عنایت وظیفه ذاتی مان در خصوص رهنمون سازی دوستان به امورات صواب چند نکته به عرض می رسانیم:

الف) حل مشکل وام: یکی از مشکلات اساسی جوانان در مقوله ازدواج مسئله وام ازدواج است. شما داستان وام ازدواج را سر و سامان دهید، نصف مشکلات خود به خود حل می شود.

ب) موضوعات حاشیه ای: نکته بعد اینکه ما می ترسیم این وزارتخانه در بدو تاسیس که هنوز نو پا است خاکی بزند و مثل برخی ادارات و نهاد به امورات فرعی بپردازد نظیر: گل گرفتن درب موسسات همسر یابی، تاسیس بانک ترانه یا شادمانه های ملی جهت مراسمات، سامانه تعیین مهریه، سامانه تعیین نام فرزند با توجه به نام والدین، سامانه اجاره میز و صندلی برای مراسمات، نوبت دهی برای طلاق و ... موفق باشید...

کیهان : پرش (گفت و شنود)

گفت: برخی از روزنامه‌های زنجیره‌ای نوشته‌اند، راهپیمایی 22 بهمن امسال با سال‌های گذشته متفاوت بود.
گفتم: البته که همینطور بود، راهپیمایی 22 بهمن هر سال بسیار پرشورتر از سال قبل برگزار می‌شود.

گفت: ای عوام! ادعا می‌کنند که امسال مردم به خاطر دعوت اصلاح‌طلبان حضور بیشتری داشتند!
گفتم: پس چرا سران جبهه اصلاحات از ترس مردم جرأت نکردند در راهپیمایی حضور پیدا کنند!

گفت: چه عرض کنم؟!
گفتم: یارو دورخیز کرد که روی زین اسب بپره، محکم خورد زمین و برای اینکه ضایع نشه به رفیقش

گفت؛ از پرشم خوشت اومد یا از دورخیزم؟ رفیقش جواب داد، از هیچکدوم! از اعتماد به نفست!

قدس : مش غضنفر و جلیقه ضدگلوله

چَنروز جولوتَرا داشتُم با پیکانِ خوسُرُم از تو صدمتری رَد مِرفتُم که ناسَن یَک پِجو هَمچی از چِفتُم با یَک سرعتِ خیطّی رَد رَفت ...
که شُمالِش ماشین رِ گیریفتُ فرمون از دستُم وِل رَفتُ نِزدیک بود بُخورُم به ماشینایِ دِگه. مویَم کِلَّم رِ از پنجره ماشین کِردُم بیرونُ یَکدوتا فُشِ نامَقبول به رارَندَش دادُم. تا ایره گفتُم او یَرِگه که عَقِب نشسته بود شیشَش رِ توخ توخ کِردُ تفنگِش رِ دَراوُردُ یَکچَنتا تیر وِل داد. اولِش فِکِرکِردُم بِرِیکه بِزِشا فُش دادُم بِزِم تیر زدن، بِرِیهَمی مُخواستُم دَر بُرُم ولی دیدُم پُشبَندِش یَک ماشین پولیس آجیرکِشون دُنبالسَرِ او پِجویِ بودُ اویَم بِزِشا تیر مِزَد.

ایبود که به راهُم ادامه دادُم تا بیبینُم آخِرِش چیکار مِره. یَک خُردو جولوتَر او پِجوییه یَک تیر وِل داد که خوردِگ به ای پولیسِ ولی بِرِیکه اَزی جِلیزقه هایِ ضدگولوله بَرِش بود هیچکاریش نِرَفتُ واز این پولیسِ یَک تیر وِل داد طِرفِ او پِجوییه که خوردِگ بِزِشُ سولاخِش کِرد. آخِر سَرَم رارَندهِ که دید رِفیقِش تیر خورده نِگَر داشتُ پولیسایَم گیریفتَنِشا. بعدَم مَلوم رَفت ای پِجوییا هَمونا بودَن که چَنتا بانک رِ به مِشَد خالی کِرده بودَن.

حالا مو یِ مَش غضنفر موندُم چیکار مِرفت اگِر هَمّه پولیساما تو ماموریتاشا جِلیزقه ضدگولوله مِداشتن تا ایقذَر اَزی مامورایِ پولیس که تو دَرگیریا شهید رِفتن، الان عینِ ای مامورِ، زنده یُ سالِم چِفتِ خانوادَشا مُبودَن.

تهران امروز : من و زینال و دریاچه ارومیه!

از آنجایی که اقدامات عاجل، دلسوزانه و کارشناسانه دولت‌های قبلی و فعلی درباره احیای دریاچه ارومیه به چنان مراحل حساسی رسیده‌است که الساعه تنها چند درصد از این دریاچه باقی‌مانده‌است، بنده برای اولین و آخرین بار در زندگی‌ام با مخالف سرسختم،سوهان اعصابم،قاتل جانم «زینال‌پسرخاله» عداوت‌ها و اختلافات سیاسی را برای مصلحتی بزرگ‌تر کنار گذاشته‌، با همفکری هم بدون فوت‌وقت پیشنهادهای جدید ذیل را برای احیای دریاچه ارومیه، تقدیم دولت تدبیر و امید می‌کنیم:
1 -تشکیل کارگروهی درباره مبداء تاریخی دریاچه ارومیه و نام‌هایی که تاکنون داشته است و نیز روشن کردن این مسئله که اصلا این‌همه آبی که قبلا در آن بود، از کجا آمده بود؟.

2 -تشکیل کارگروهی برای تعیین دلایل خشک شدن دریاچه، تا یافته‌های کارگروه‌های تشکیل‌شده قبلی را دراین زمینه تایید کند!.

3- تشکیل کارگروهی برای از بین‌بردن ترس‌های کاذب در بین مردم از قبیل: «وقوع توفان نمک در روستاها و شهرهای چندین‌استان و تبعات مربوط به ‌آن».
(آموختن امید و خوشبینی به مردم با نقل داستان آن‌کسی که از بام آسمان‌خراشی افتاد و هنگام گذر از طبقه پانزدهم گفت:خدا را شکر تا حالا به خیر گذشته است!).

4 -تشکیل کارگروهی جهت تشخیص میزان قصور و سهل‌انگاری دولت قبلی در تشکیل کارگروه‌ها!.

5 -تشکیل کارگروهی جهت تبیین نقش تدبیر و امید و اعتدال در احیای دریاچه ارومیه!.

6 -تشکیل کارگروهی فرهنگی-تاریخی درباره تاثیر نمک در زندگی انسان از ماقبل تاریخ تا دهه نود شمسی با نیم‌نگاهی به نمک در اشعار پارسی!.

7 -ایجاد کارگروهی که ساعت‌به‌ساعت درصد صحیح خشک شدن دریاچه‌ ارومیه را به اطلاع عموم برساند!.

8 -ایجاد کارگروهی برای ایجاد هماهنگی بین کارگروه‌هایی که برای احیای دریاچه ارومیه تشکیل شده‌اند!.

9 -ثبت «کارگروه احیای دریاچه ارومیه» به عنوان اثری تاریخی در فهرست میراث‌جهانی یونسکو!.

10 -برگزاری مسابقه بزرگ پیاده‌روی از وسط دریاچه ارومیه (از ارومیه تا تبریز) با شعار: «احیایت می‌کنم!».

11 -انتقال آب به دریاچه ارومیه از دیگر کرات آسمانی از جمله مریخ که وجود آب در آن ثابت شده است!(البته در صورت موافقت این کره محترمه(!) و دیگر کرات منظومه شمسی!).

12 - تصویب مصوباتی در مجالسِ کشورهای دوست و برادر، جهت همکاری با نهادهای داخلی در تاسف خوردن و نیز اعلام آمادگی کامل جهت اظهار همدردی با ایران.

13 -طرح جذب دیگر کشورها (بعد از ژاپن و چین و بلژیک) برای حضور در ایران، جهت گپ و گفت‌های صمیمانه در این زمینه و دیگر زمینه‌های موجود!.

14 -برگزاری مراسم بزرگ و مردمی «تقدیر از کارگروه‌های احیای دریاچه ارومیه» با سخنرانی وزیر نیرو و رئیس محیط‌ زیست؛ با مجری‌گری «مهران رجبی» و خوانندگی «چنگیز‌حبیبیان»، به همراه دهها جایزه دیگر!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها