محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در واکنش به برخی شایعات مبنی بر استعفای اسحاق جهانگیری از معاون اولی رئیس‌جمهور و جایگزینی نوبخت در این مسئولیت گفت: این شایعات صحت ندارد. نوبخت این مطلب را دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران بیان کرد.
کد خبر: ۶۴۳۵۰۶
نوبخت: قرار نیست معاون اول شوم

زیباکلام: با قرار وثیقه آزادم

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه که اخیرا در نامه‌نگاری با حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان به بحث درباره توافق اخیر ژنو و موضوع هسته‌ای پرداخته بود از احضار به دادسرا به دلیل برخی از مطالب نوشته شده در نامه دومش به شریعتمداری خبر داد.

وی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: مهم‌ترین دلیل شکایت دادستان دادگاه انقلاب نامه‌ای بود که من در پاسخ به حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان منتشر کرده بودم. علاوه بر این، به خاطر اظهاراتم درباره نحوه دادرسی به پرونده متهمان فساد مالی 3000 میلیاردی به شعبه 12 توضیحاتی ارائه کردم.

به گفته زیباکلام، وی دیروز برای ادای پاره‌ای توضیحات به شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه رفته است.

وی اضافه کرد: اتهامات مرا افترا و توهین به قوه قضاییه، نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام عنوان کرده‌اند. این اتهامات به این دلیل وارد شد که من نزدیک به ده روز پیش نامه سرگشاده‌ای با موضوع هسته‌ای به شریعتمداری نوشتم که وی جواب داد و من برای بار دوم به وی پاسخ دادم. در واقع مبنای شکایت دادستان از من، نامه سرگشاده دوم بود.

زیباکلام اضافه کرد: در بخشی از نامه خود به مدیر مسئول کیهان عنوان کرده بودم که هسته‌ای شدن به لحاظ اقتصادی، توسعه، پیشرفت، صادرات و اشتغال هیچ منفعتی برای ما نخواهد داشت. این گفته، مبنای شکایت دادستان از من بود.

وی افزود: علاوه بر این، به شیوه دادرسی و محاکمه مه‌آفرید خسروی و دیگر متهمان پرونده اختلاس 3000 میلیارد دلاری انتقاد کرده بودم، زیرا معتقدم این امر به صورت صحیح انجام نشده است.

این استاد دانشگاه توضیح داد: بعد از تفهیم اتهام و ارائه توضیحات با قرار وثیقه 50 میلیون تومانی که یکی از همکاران دانشگاهی امضا کردند، آزاد شدم.

شریعتی: کم‌سواد خواندن منتقدان «خطا» است

سعید شریعتی، عضو حزب منحل شده مشارکت در صفحه شخصی فیسبوک خود نوشت: به نظر من «کم‌سواد» خواندن منتقدان و «استاد دانشگاه» خواندن اعضای تیم مذاکره‌کننده یک خطای بیانی فاحش از سوی آقای روحانی است.

به گزارش فارس، شریعتی که در ارتباط با حوادث پس از انتخابات سال 88 مدتی هم در بازداشت بود در این زمینه توضیح داد: هر کس که مورد نقد قرار می‌گیرد حتی اگر رئیس‌جمهور باشد نباید پاسخ «استدلال» هر چند «غلط» را با بیان «علت» هر چند «درست» بدهد. هماورد استدلال، استدلال است و خوشبختانه دست روحانی از استدلال خالی نیست.**خطیب جمعه این هفته؛ آیت‌الله موحدی‌ کرمانی

نماز جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) اقامه می‌شود.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حدادعادل هم سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه است که درباره دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران سخنرانی می‌کند.** کارهای سخت تیم مذاکره‌کننده

سیدعباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان درباره مذاکرات آینده ایران و 1+5 که از بیست و نهم بهمن و برای رسیدن به راه‌حل نهایی آغاز می‌شود، گفت: راه‌حل جامع یا گام نهایی یک دوره اجرایی دارد که یکی از کارهای سخت ما همین تعیین طول دوره اجرا خواهد بود.

به گزارش فارس، وی خاطرنشان کرد: کار سخت دیگر ما در گام نهایی موضوع اراک است. ما دنبال حفظ آب سنگین اراک به عنوان یک دستاورد ملی هستیم.

اذعان سفیر اسپانیا به تبعیض‌آمیز بودن سیاست‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا

سفیر اسپانیا در تهران در پاسخ به پرسشی درباره ناعادلانه بودن تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، وی شخصا معتقد است که این تحریم‌ها از جنبه ارزش‌های اخلاقی، قابل مناقشه بوده و تاثیر مخرب آن بر مردم عادی بیشتر بوده است.

به گزارش روابط عمومی کانون انجمن‌های دوستی ایران و اروپا، پدرو آنتونیو وینا پرز در گردهمایی‌ای که از سوی این کانون برگزار شد در پاسخ به پرسشی در مورد معیارهای دوگانه اتحادیه اروپا درباره مسائل هسته‌ای و معیارهای چندگانه این اتحادیه درباره حقوق بشر نیز اذعان کرد: متاسفانه این مساله صحت دارد و به طور کلی در زمینه حقوق بشر، سیاست‌های اتحادیه اروپا گاهی تبعیض‌آمیز است.

قسط اول را ژاپن پرداخت کرد

در حالی که کشورهای 1+5 دوشنبه گذشته، اولین قسط از دارایی‌های مسدود شده کشورمان را بر اساس توافق ژنو به مبلغ 550 میلیون دلار بازگرداندند دیروز برخی مقامات اقتصادی ژاپن اعلام کردند که این مبلغ از محل دارایی‌های مسدودشده ایران در ژاپن پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از رویترز، سه مقام اقتصادی ژاپن در حالی که خواستند نامشان منتشر نشود، گفتند که وجوه ایرانی از حسابی در یک بانک ژاپنی آزاد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها