هزاران تن از تشکل های معترض فرانسوی در پاریس علیه سیاست های اولاند رئیس جمهور این کشور تظاهرات کردند.
کد خبر: ۶۳۹۶۹۹
تظاهرات هزاران فرانسوی علیه سیاست‌های اولاند

به گزارش واحد مرکزی خبر شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: هزاران تن در اعتراض به سیاست های فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه تظاهرات کردند.

انجمن «روز خشم» برگزار کننده این تظاهرات بود. این انجمن از گروه های مختلفی چون کاتولیک های افراطی، مخالفان  ازدواج همجنسگرایان و طرفداران دیودونه طنزپرداز جنجالی تشکیل شده است. تلاش نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان به این تظاهرات را به تنش کشید.

گزارشگر این شبکه گفت: معترضان  علیه فرانسوا اولاند و دولت تظاهرات کردند. در میدان مافی که ابتدای مسیر حرکت تظاهر کنندگان بود، مخالفان سیاست های مالیاتی دولت و مخالفان تصمیمات دولت در زمینه تامین اجتمایی حضور داشتند. کاتولیک های سنت گرا نیز در جمع معترضان بودند. یکی از معترضان گفت: نباید فراموش کرد که فرانسه توسط پدران ما ساخته شده است، نه توسط پادشاهان فرانسوی. افرادی مثل والس وزیر کشور و یا توبیرا وزیر دادگستری نمی توانند ارزش های کشور ما را نادیده بگیرند.

گزارشگر افزود: جبهه ملی و تشکل مخالف ازدواج همجنسگرایان موسوم به "تظاهرات برای همه" برای شرکت در این تظاهرات دعوت نشده بودند. کلاه قرمز ها  که به قانون مالیات بر بخش حمل و نقل معترض هستند نیز به این گردهمایی دعوت نشدند. اما این مسئله موجب نشد که آن ها در این تظاهرات حضور نداشته باشند. استفانی ژوانار یک زن کلاه قرمز گفت: ما به اینجا آمده ایم تا به سیاست های مالیاتی دولت و کاهش خدمات تامین اجتماعی نه بگوییم. مارتن لکول نماینده یک تشکل معترض منطقه ای نیز به سیاست های مالیاتی دولت و تاثیر منفی آن بر واحد های تجاری کوچک انتقاد کرد. وی گفت: دولت در حال نابود کردن اقتصاد ماست.

گزارشگر ادامه داد: تظاهرکنندگان تا میدان ووگان در پاریس تظاهرات کردند. در پایان تظاهرات، معترضان با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها