ادامه کشمکش سنا و کاخ سفید

کارنی: تحریم ها تصویب نمی شوند

تعداد ۵۹ نماینده مجلس سنای این کشور با طرحی مبنی بر وضع تحریم های جدید علیه ایران موافقت دارند.
کد خبر: ۶۳۴۴۱۰
تلاش سنای آمریکا برای وضع تحریم های تازه علیه ایران

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از آسوشیتدپرس، آنها می گویند تصویب چنین طرحی می تواند فشارها را بر ایران تشدید کرده و این کشور را به دادن امتیازات هسته ای وادار کند.

با افزایش شمار سناتورهایی که با وضع تحریم های جدید علیه ایران موافقت کرده اند، امکان تصویب چنین طرحی بیشتر می شود.

مجلس نمایندگان امریکا پیشتر با وضع تحریم های بیشتر علیه ایران موافقت کرده بود. اکنون مجلس سنای امریکا نیز به حد کافی آرا برای تصویب طرح تحریم های بیشتر علیه ایران نزدیک شده است. کاخ سفید هشدار داده است اگر کنگره امریکا طرح تحریم های جدید علیه ایران را تصویب کند،  رئیس جمهور امریکا آن را وتو خواهد کرد. با این حال، اگر شمار موافقان این طرح در سنا به 67 نفر برسد،‌ در آن زمان رئیس جمهور نیز قدرت وتوی آن را نخواهد داشت.

مسئولان دولت باراک اوباما از آن بیم دارند که وضع محدودیت های اقتصادی جدید علیه ایران، توافق موقت هسته ای را که گروه پنج به علاوه یک در ماه نوامبر گذشته با ایران امضا کرده است به مخاطره اندازد.  در حال حاضر نیز مذاکرات کارشناسی ایران و گروه پنج به علاوه یک برای دستیابی به یک راه حل نهایی در جریان است.

در صورتی که این طرح تصویب شود برخی بخش های صنعتی ایران در فهرست سیاه قرار خواهند گرفت. این طرح همچنین بسیاری از بانک ها و شرکت ها در سراسر جهان را از کمک کردن به ایران برای صدور نفت منع کرده است و آنها را تهدید نموده است که اگر در این زمینه با تهران همکاری کنند از هر گونه فعالیت آنها در بازار امریکا جلوگیری به عمل خواهد آمد. تهیه کنندگان پیش نویس این طرح تصریح کرده اند اگر این طرح تصویب شود مفاد آن تنها در صورتی علیه ایران اعمال خواهد شد که این کشور توافق موقت در ژنو را نقض کرده یا مهلت مقرر شده در آن توافق بدون دستیابی به هر گونه توافق جامعی به پایان برسد.

طرفداران افزایش تحریم ها علیه ایران می گویند دولت امریکا برای آن که بتواند امتیازاتی به مراتب بهتر از امتیازات توافق قبلی بگیرد،‌ به ابزاری مانند این مصوبه نیازمند است تا از آن برای اعمال فشار بر ایران استفاده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
۰
۰
دودش تو چشم خودشون میره
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
۰
۰
باسلام چرا زمانی كه سنا اینقدر فعال وپیگیر تحریم علیه ایران چرا مجلس ما تلاشی نمی كند آیا هنوز وقت آن نرسیده لطفا بررسی فرمائید

نیازمندی ها