رئیس جمهور از نمایندگان خواست در جهت حل مشکلات مردم به دولت کمک کنند

روحانی: بعضی از تقاضاها از وزیران مطابق با قانون نیست

رئیس‌جمهور با اشاره به طرح ده‌ها سوال از وزرا در مدت سه ماه از سوی نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: سوال حق نمایندگان است، اما چنین حجمی از سوال از وزرا با حجم کاری بالای آنها تناسب ندارد و بعضا برخی تقاضاها و درخواست‌ها نیز منطبق با قانون نیست و وزیر در قبال عدم برآورده کردن آن، نباید تهدید شود.
کد خبر: ۶۳۱۷۱۲

به گزارش ایرنا، حسن روحانی در دیدار مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان این‌که نمایندگان محترم باید وزرا را برای انجام کار بهتر دلگرم کنند، گفت: اما بنده از وزرا خواسته‌ام ضمن احترام کامل به نمایندگان و مجلس بر اجرای دقیق قانون ایستادگی کنند. تردیدی ندارم که نمایندگان مجلس هم دلسوز و هم خواهان شرایط بهتر برای کشورند.

رئیس‌جمهور خواهان تجمیع توان نمایندگان برای کمک به دولت در جهت حل مشکلات مردم شد و اظهار کرد: منظور این درخواست کمک به رئیس‌جمهور یا وزرا نیست، بلکه کمک به تلاش‌های دولت برای رفع مشکلات مردم است. باید همه قوا با هم متحد و تحت نظارت رهبری معظم کار را به پیش ببرند.

روحانی با بیان این‌که اجرایی شدن توافق ژنو می‌تواند به حل مشکلات کمک کند، اضافه کرد: البته ریشه اصلی بسیاری از مشکلات، داخلی است و حل بسیاری از این مشکلات راه‌حل کوتاه‌مدت ندارد.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: قصد بحث درباره مسائل گذشته را ندارم و تأکید دارم که باید نگاه ما رو به آینده باشد و بر حل و فصل مشکلات تمرکز شود؛ حل و فصل مشکلات بزرگ نیازمند قدرت ملی است که آن هم در سایه وحدت و انسجام حاصل می‌شود.

روحانی با بیان این‌که برای رسیدن به ایرانی امن، آزاد و پیشرفته باید گذشت کرد، گفت: با انشقاق و اختلاف، کاری پیش نمی‌رود؛ اروپایی‌ها در حالی که یک تاریخ مملو از جنگ، درگیری و اختلاف با یکدیگر داشتند، به این نتیجه رسیدند که با یکدیگر متحد شوند و شدند، ما که از بهترین دین، فرهنگ و آموزه‌ها برخورداریم؛ چرا نباید در کنار یکدیگر و بر مبنای اعتدال با هم تعامل داشته باشیم.

وی با تأکید بر لزوم تعامل سازنده با جهان افزود: تردیدی وجود ندارد که باید برپایه عزت، حکمت و مصلحت مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی را توسعه داد تا بتوان هر چه سریع‌تر با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها مشکلات را برطرف کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که باید عقلانیت و تدبیر اساس و بستر همه تلاش‌ها برای تحقق اهداف باشد، اظهار کرد: دولت کاملا واقع‌بینانه و بر مبنای ظرفیت‌ها، بودجه سال 93 را به مجلس ارائه داده و امیدواریم که این لایحه در مجلس خیلی تغییر نکند و بویژه ارقام بودجه افزایش پیدا نکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها