باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین:

غنی سازی بالای ۲۰ درصد تبلیغات است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه اخیرا در مجلس طرحی داده بودند که دولت غنی سازی را به بالای ۲۰ درصد ببرد گفت: این بحث‌ها تبلیغاتی است که دنبال می‌شود، مذاکرات برنامه هسته‌ای ایران با مدیریت شورای امنیت ملی و در ‌‌نهایت با مدیریت متمرکز و خردمندانه مقام معظم رهبری به پیش می‌رود.
کد خبر: ۶۳۰۵۸۵
غنی سازی بالای ۲۰ درصد تبلیغات است

محمدرضا باهنر دبیکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست ماهانه جام که در امروز(شنبه) برگزار شد، با اشاره به بودجه ۱۳۹۳ همکاری جدی مجلس و دولت را مورد توجه قرار داد و گفت: این بودجه با همفکری و هم افزایی دولت کلید خواهد خورد و با همه محدودیت‌هایی که وجود دارد، دولت طرح کلی بودجه عمومی سال ۱۳۹۳ را ۱۹۵ میلیارد تومان پیش بینی کرده که در مقایسه با مصوبه سال ۹۲ از نظر قیمتی کاهش دارد اما در مقایسه با عملکرد در سال ۹۲ افزایش چشمگیری داشته است.  
 وی با بیان اینکه بودجه عمرانی سال ۹۳ با دو مشکل اساسی روبروست گفت: اگر بخواهیم فارغ از این مشکلات دنبال حل مشکلات دیگری برویم گرفتاری‌هایمان بیشتر می‌شود. بودجه‌ای که سال ۹۳ بسته می‌شود باید انقباضی باشد و برای برون رفت از وضعیت رکود آن باید انبساطی شود تا هم رکود و تورم را تشدید نکند و باید مراقب این نکته حساس باشیم.  
 
باهنر با بیان اینکه بعضی از نمایندگان از کاهش شدید بودجه‌های عمرانی دلخوری دارند گفت: در چشم انداز آینده ۱۹۵ هزار میلیارد تومان درآمد کسب خواهد شد و ما امیدواریم وضع عمرانی بهتر از سال گذشته باشد، اما نه در حدی که کسب و کار را کلید بزند.  
 
وی ادامه داد: در ظرف ۳، ۴ گذشته با همه اختلافاتی که با دولت داشتیم، ۶۰ میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی در صندوق توسعه ملی جمع شد و دولت علاقمند بود که از این صندوق دست اندازی کند، اما به حمدالله حفظ شد.  
 
وی با بیان اینکه در صندوق توسعه ملی ظرفیت بالایی داریم گفت: در این مسیر نیاز به تدبیر وجود دارد تا سطح توسعه ملیمان را درست به پیش ببریم و هرچه که صندوق وام می‌دهد باید بازپرداخت تسهیلات به صورت ارزی باشد و تبدیل به ریال نشود.  
 
وی با بیان اینکه ما می‌توانیم در سال آینده با کشور چین کارهای عمرانی خود را پیش ببریم گفت: در این مسیر باید بنگاه داری و اشتغال را رونق دهیم و به بخش خصوصی که مورد اعتماد باشد نیاز داریم تا بتواند این نوع از کار اقتصادی را با توانمندی به پیش ببرد.  
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه کسانی که در اصل کار هستند می‌توانند با کمیسیون تلفیق مجموعه طبقات را با هم جمع بندی کنند گفت: می‌توانند در حداکثر ۲۰ روز این کمیسیون‌هایشان را کلید بزنند و قبل از پایان دهه فجر قانون بودجه مصوب را به دولت اعلام کنند و دولت آئین نامه را آماده کند و از اول فروردین سال آینده بودجه مصوب کارش را شروع خواهد کرد.  
 
باهنر مذاکرات ژنو را مورد توجه قرار داد و گفت: در این گفتگو‌ها کسانی به گفتگوهای ژنو امیدهایی بسته‌اند ازطرف دیگر دلشوره‌هایی دارند بعضی‌ها تنشان را صابون می‌زنند و نگرانند این گفتگو‌ها به بن بست برسد و از طرف دیگر یک عده نگران آنند که بر سر مسئولان ما کلاه برود و ایران بدون آنکه چیزی را دریافت کند تعهداشت را به خارجی‌ها بدهد.  
 
وی ادامه داد: هر دو طرف دلشوره دارند و این دلشورگی بجاست، با توجه به بیانات رهبری که گفتند این یک جنگ تمام عیار است وضعیت آن را در شکل دیپلماسی دانستند کاملا درست است.  
 
وی با بیان اینکه این جنگ، جنگ جدی است و آن‌ها از مواضع خود عقب نشینی نمی‌کنند گفت: ایران نیز از مواضع خود عقب نخواهد کشید و بنده تصورم این است که دو طرف می‌توانند وارد بازی برد_برد شوند و علی رغم حرف‌های بی‌ربطی که مقامات آمریکایی می‌زنند، باید اعتماد هیئت ایرانی را جلب کنند و متقابلا خیال ما را راحت کنند. این یک جنگ جدی است، حواس‌ها جمع و چشم‌ها باید باز باشد.  
 
وی ادامه داد: دیپلمات‌های ما راه مذاکره را می‌دانند و حرفهای بی‌ربط غربی‌ها را با حسن ظن تعریف می‌کنند و این مذاکرات در موقعیت عملیاتی قابل تسامح و تساهل نیست و قدم‌ها باید متعادل و مساوی باشد.  
 
باهنر با بیان اینکه اخیرا در مجلس طرحی داده بودند که دولت غنی سازی را به بالای ۲۰ درصد ببرد گفت: این بحث‌ها تبلیغاتی است که دنبال می‌شود، مذاکرات برنامه هسته‌ای ایران با مدیریت شورای امنیت ملی و در ‌‌نهایت با مدیریت متمرکز و خردمندانه مقام معظم رهبری به پیش می‌رود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه با اشاره به درگذشت علی اکبر پرورش وزیر اسبق وزارت آموزش و پرورش در توصیف ویژگی‌های آن مرحوم گفت: پرورش پس از بیماری نسبتا طولانی رحلت کرد، مرد بزرگی بود و خدمات بسیاری که قبل از پیروزی انقلاب در محافل و سخنرانی‌ها و چه بعد از آن در وزارت آموزش و پرورش برعهده داشت.  

وی با بیان اینکه پرورش در تکانه‌های شدید فکری که بعد از انقلاب جوانان به آن مبتلا می‌شدند حساس بود اضافه کرد: نمایندگی رهبری در شورای عالی دفاع وظیفه دیگری بود که پرورش آن را به نحو احسن انجام داد.  
 
وی با عمق نگری وحساسیتش در وادی جوانان در شهر اصفهان بسیار مواظبت می‌کرد که انشاءالله درجاتش متعالی و راهش پررهرو باشد.  
 
باهنر در پاسخ به سوال یکی از اعضای حزب مبنی بر اینکه اینکه شما می‌گویید غرب در مذاکرات هسته‌ای برد_برد به ما نیاز دارد، نیاز آن‌ها را مشخص کنید اظهار داشت: حزب دمکرات آمریکا دوره ریاست جمهوری خود را تمام می‌کند که البته طول تاریخ این کشور نشان می‌دهد دو نفر از حزب جمهوری و یک نفر از حزب دمکرات همواره نامزد ریاست جمهوری بودند اما در حال حاضر این عضو به هم خورده است و اوباما در دور آینده نمی‌تواند رئیس جمهور شود.  
 
وی با بیان اینکه یکی از بحث‌های چالشی حزب دمکرات آمریکا در نظام بین الملل ایران است، تصریح کرد: آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که مشکلات خاورمیانه‌ایشان را بدون ایران نمی‌توانند حل کنند بنابراین حل معضلات آمریکا در منطقه نیازمند یک نوع سازش با ایران است.  
 
باهنر اظهار داشت: قطعا گزینه نظامی به نفع آن‌ها نیست، حداقل در سه جای خاورمیانه از جمله عراق، افغانستان و جنوب لبنان را دیده‌اند.  
 
باهنر گزینه نظامی آمریکا را شمشیر بالای سر و سیاست نخ نمای آمریکا ارزیابی و تاکید کرد: آن‌ها بی‌عقل نیستند که دوباره گزینه نظامی را رو کنند، درست است که در گذشته کار‌شناسان سیاسی می‌گفتند بعد از کشورهای عراق، لبنان و افغانستان نوبت ایران است اما نوبت ایران برای حمله نظامی زمانی فرا می‌رسد که غرب به اوج بی‌عقلی برسد، در حالیکه ما مقداری عقل برای آن‌ها قائل هستیم.  
 
باهنر در پایان با بیان اینکه غرب به ویژه آمریکا نمی‌تواند مسائل جنگ سرد را حل کند خاطرنشان کرد: ما احساس می‌کنیم که آن‌ها نیاز دارند جنگ سرد را کاهش دهد اما هیچ کدام از طرف‌های آمریکا در خاورمیانه تا زمانی که این وضع ادامه دارد پیشرفتی نخواهد داشت بنابراین تلاش می‌کنیم کمترین امتیاز را داده و بیشترین امتیاز را بدهیم.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها