کد خبر: ۶۳۰۴۹۸
لامبورگینی هاراکن

اولین اطلاعات و تصاویر رسمی لامبورگینی Huracan

سپهر زنگنه: لامبورگینی از دیرباز محصولات خود را در قالب دو کلاس 12 سیلندر و هشت سیلندر عرضه می کرده است.نمونه های 12 سیلندر قالبا در زمره قدرتمند ترین و سریعترن سوپر اسپرت های جهان قرار می گرفتند و از شهرت بسیاری برخوردارند،اما کلاس ارزان قیمت هشت سیلندر در دهه هفتاد و هشتاد میلادی چندان محبوبیتی نداشتند تا آنکه مدیران لامبورگینی در سال 2003 تصمیم گرفتند تا این کلاس را در قالب مدل مهشور گالاردو (به عقیده برخی گایاردو) احیا کنند، خودرویی که از ابتدا با پیشرانه ای 10 سیلندر به میدان آمد و در طول 10 سال گذشته که در خط تولید قرار داشت در مدل های مختلف به صورت تک یا دو دیفرانسیل به بازار عرضه می شد و در طول سال های گذشته به تدریج سریعتر و زیباتر شده بود.

لامبورگینی هاریکن

 برای سال 2014 سرانجام مدلی جایگزین برای گالاردو معرفی شده است، خودرویی که در چند ماه گذشته به نام کبررا شناخته می شد و حالا قرار است در بهار 2014 با نام  Huracan عرضه شود.نامی که از طوفانی معروف در منطقه استوا به عاریت گرفته شده و با روش نامگذاری معمول لامبورگنی بر اساس نام های مرتبط با رشته گاوبازی اسپانیایی فاصله دارد. Huracan همچون گالاردو از پیشرانه V10 و 5.2 لیتری نیرو می گیرد که بهبود فنی گسترده ای را تجربه کرده و به صورت اتمسفریک یارای تولید 600 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور را دارد.این نیروی عظیم توسط گیربکس دوبل کلاچ به هر دو محور جلو و عقب  Huracanمنتقل می شود و زمینه شتاب گیری 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را ظرف 3.2 ثانیه امکان پذیر می کند.رقمی که در حدود 1 ثانیه از مدل اولیه گالاردو در سال 2003 سریعتر به نظر می رسد.

 

لامبورگینی هاریکن فضای داخلینمای عقب لامبورگینی هاریکنلامبورگینی نمای بغلدور موتور لامبورگینی

شتاب گیری 0 تا 200 کیلومتر بر ساعت نیز برای Huracan 3.2 ثانیه به طول می انجامد و حداکثر سرعت اعلام نشده نیز قریب به 330 کیلومتر بر ساعت تخمین زده می شود.بزرگترین دستاورد فنی مهندسان آئودی و لامبورگینی را در توسعهHuracan باید دست یابی به استاندارد آلایندگی یورو 6 و مصرف سوخت 12.5 لیتر در یکصد کیلومتر عنوان کرد که رقمی مناسب در مقایسه با عملکردو قدرت پیشرانه محسوب می شود.تلاش گسترده در راستای کاهش وزن Huracan به عمل آمده که از مهمترین عوامل آن می توان به شاسی تلفیقی آلومینومی و فیبرکربنی اشاره کرد و منجر به حفط وزن در محدود 1422 کیلوگرم شده است،ترمزهای سرامیکی کربنی نیز از دیگر ویژگی های استاندارد لامبورگینی Huracan در بدو ورود به بازار هستند، خودرویی که از نظر طراحی ظاهری نیز نسبت به گالاردو به روز شده است و این مسئله به خصوص در نمای جلو به وضوح دیده می شود.این در حالیست که نمای بغل بر اساس تصاویر منتشر شده، چندان بهتر از گالاردو به چشم نمی آید.

منبع متن خبر: دنده 6

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بیژن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
۰
۰
سلام. اول باید بگم كه سایتتون قشنگه و من ازش كلی استفاده كردم.میخواستم بگم شما كلیپی از روش ساخت ترمزهای سرامیكی ماشین های سوپر اسپرت ندارین كه كمكم كنه؟ استادم تحقیقی داده و بنده هم نیاز به این مطلب دارم.اگر كمكم كنین ممنون میشم...

نیازمندی ها