رییس جمهور روسیه با اشاره به موفقیت روند گفت و گوها میان ایران و گروه 1+5 گفت: جهش بزرگ در مذاکرات هسته ای ایران حاصل شده است و این گام نخست برای حل مساله هسته ای ایران است.
کد خبر: ۶۲۵۲۵۸
جهش بزرگ در مذاکرات هسته ای ایران حاصل شده است

ولادیمیر پوتین امروز پنجشنبه در جمع نمایندگان مجالس دومای روسیه و شورای فدراسیون (مجلس علیای پارلمان روسیه) گفت: وضعیت پیرامون مسایل ایران و سوریه امکان حل هر گونه بحران بدون به کارگیری زور را نشان داد.

وی افزود: همه مسایل منطقه ای یا بین المللی باید از راه های دیپلماتیک و گفت و گو حل و فصل شود و روسیه بر این رویکرد، تاکید دارد.

رییس جمهور روسیه با اشاره به مذاکرات درباره مساله هسته ای ایران، گفت: روسیه همواره بر حق قانونی ایران برای توسعه برنامه صلح آمیز هسته ای تاکید کرده است.

پوتین همچنین به آغاز روند حل و فصل مساله هسته ای ایران و توافق به دست آمده در ژنو اشاره و با بیان این که این توافق گام اول است، برای کسب توافق نهایی درباره شاخص های برنامه هسته ای ایران ابراز امیدواری کرد.

وی در ادامه سخنان خود از ادامه اجرای طرح پدافند موشکی آمریکا در اروپا انتقاد کرد و اظهار داشت: شاهد آغاز حل مساله هسته ای ایران هستیم اما طرح سامانه موشکی آمریکا در اروپا همچنان باقی می ماند.

رییس جمهور روسیه بر آمادگی کشورش برای همکاری در زمینه تامین امنیت موشکی در سطح بین المللی تاکید کرد.

وی گفت: مسایلی همچون امنیت راهبردی، مبارزه با تروریسم، جلوگیری از انتشار سلاح هسته ای در دستور کار اجلاس آتی گروه هشت کشور صنعتی به ریاست روسیه قرار دارد.

پوتین افزود: در اجلاس های گروه بریکس و 20 کشور صنعتی هم به این مسایل توجه خواهیم کرد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها