درحالیکه موفقیت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی و هسته‌ای برخی طرف ها در منطقه و به ویژه جریان هایی در عربستان سعودی و شیخ نشین ها را به شدت نگران کرده است، رسانه‌های وابسته به این جریان‌ها این روزها همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا توهمات خود را به افکار عمومی در کشورهای عربی القا کنند.
کد خبر: ۶۲۲۴۴۳
توهم شیخ ‌نشین‌ها درباره امتیازدهی ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه العالم، رسانه‌ها و مطبوعات وابسته به برخی جریان ها در منطقه به ویژه در عربستان سعودی این روزها در تلاشند تا بر موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی و هسته‌ای سرپوش بگذارند و افکار عمومی در کشورهای عربی را به سوی توهمات خود منحرف کنند. چرا که این جریان ها موفقیت‌های چشمگیر ایران را به ضرر منافع خود در منطقه و دنیا می‌دانند.

در همین راستا، «محمد مبارک جمعه» نویسنده بحرینی امروز در مطلبی تحت عنوان «ضعف ایران» ادعا کرد: جزئیات توافق هسته‌ای میان ایران و آمریکا ثابت می‌کند که ایران امتیازات بزرگی در خصوص برنامه هسته‌ای خود داده است، به طوری که تاسیسات هسته‌ای ایران به طور مداوم و بی سابقه، در معرض بازرسی قرار می‌گیرد.

درحالیکه تأسیسات و همه فعالیت های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران همواره تحت نظارت بازرسان آژانس بوده و بازرسان بارها بر صلح آمیز بودن این فعالیت ها تأکید کرده‌اند؛ این نویسنده بحرینی مدعی شد:«آمریکا و کشورهای اروپایی، از تحریم های ایران می کاهند، به این معنا که دولت ایران، جزئیات برنامه هسته‌ای خود را به صورت داوطلبانه در اختیار طرف مقابل قرار داده است، تا از پیامدهای محاصره اقتصادی برهد»!

نویسنده این مقاله که گویا از استقبال شماری از کشورهای عربی و چند کشور دیگر منطقه از توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5، و همچنین سفرهای اخیر وزیر خارجه کشورمان به چند کشور عرب حاشیه خلیج فارس، به شدت ناراضی است؛ می‌نویسد:«ایران از دخالت در امور بحرین دست کشیده است و نشانه آن، توقف پخش برنامه‌ای درباره بحرین از شبکه العالم و همچنین سفر محمدجواد ظریف وزیر خارجه امور ایران به شماری از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به منظور ازسرگیری روابط با این کشورها است!».

ادعای این نویسنده مبنی بر توقف پخش برنامه شبکه العالم درباره بحرین درحالی است که در آستانه سال 2014 میلادی به دلیل تولید و ارائه برنامه‌های جدید و متنوع برای مخاطبان و به وجود آمدن تغییراتی در کنداکتور شبکه، طبیعتا ساعت پخش برنامه‌های العالم و از جمله آنها برنامه ویژه بحرین تغییر کرده است. موضوعی که از مدتی قبل و از راه‌های مختلف برای مخاطبان اطلاع رسانی شده است.

سایت موسوم به «دفاع از سنت» نیز در مطلبی مدعی شد، درحالیکه ایران از سه شبکه تلویزیونی شیعه در یمن حمایت می کند، و همچنین رسانه‌های این کشور مانند العالم و پرس تی وی و شبکه اسپانیایی در حال فعالیت رسانه‌ای هستند؛ رسانه‌های سعودی «روتانا» و «ام بی سی» خود را مشغول سینما کرده، و شبکه «العربیه» هم فقط نام آن مربوط به اعراب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها