کارشناسان روس مواضع فرانسه و آمریکا و وجود اختلافات میان۱+۵ را از علل ناتمام ماندن مذکرات ژنو اعلام کردند.
کد خبر: ۶۱۵۷۶۳
تاکید روسیه برموضع سازنده ایران در مذاکرات ژنو

به گزارش واحد مرکزی خبر، بعد از مواضع دوگانه مقامات آمریکا درباره مذاکرات ایران و 1+5 و مخالفت منابع دیپلماتیک روسیه با ادعای آمریکا درباره مانع تراشی ایران در مذاکرات ژنو، کارشناسان روس با اشاره به حسن نیت و برنامه مشخص ایران، مواضع فرانسه و آمریکا و وجود اختلافات میان 1+5 را از علل ناتمام ماندن مذکرات ایران و1+5 در ژنو دانستند.

به گفته کارشناسان روس، هیأت ایرانی در مذاکرات1+5 با برنامه مشخص و اراده لازم برای حل مسایل با طرف های مذاکره حضور یافت اما کارشکنی فرانسه و درخواست اصلاحاتی در بیانیه درساعات پایانی سبب ناتمام ماندن مذاکرات شد.

کارشناسان روس با استقبال از توافقات اخیر ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی  ابراز امیدواری کردند اگر1+5 درمذاکرات 20 نوامبر با ایران صداقت از خود نشان دهد ، بیانیه جامعی برای حل و فصل مسایل پیرامون برنامه هسته ای ایران به امضاء خواهد رسید، وزارت خارجه روسیه هم در بیانیه ای از همکاری ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای گسترش همکاری ها تمجید کرد.

کارشناسان معتقدند، توافق جدید ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گام مهمی در اعتمادسازی درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته ای ایران است و نباید فراموش کرد که این همکاری ها  بیش از تعهدات ایران به آژانس است که می تواند کمک زیادی به عادی سازی پرونده هسته ای ایران کند.

محافل سیاسی و رسانه ای روسیه به نتایج مذاکرات آتی ایران و1+5 بسیار خوشبین هستند و معتقدند این امکان وجود دارد که پس از حدود 10 سال دو طرف مذاکره به توافق دست یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها