وزیر سابق دفاع آمریکا تصریح کرد: واشنگتن ممکن است مجبور شود برای پشتیبانی از سیاست تحریم‌ها و اعمال فشار علیه ایران از نیروی نظامی علیه تهران استفاده کند.
کد خبر: ۶۱۲۱۰۳
آمریکا ممکن است مجبور به استفاده از نیروی نظامی علیه ایران شود

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌ پست» گزارش داد، «لئون پانتا» وزیر سابق دفاع و رئیس سابق «سیا» اعلام کرد در حالی که آمریکا تحریم‌های بی‌سابقه‌ای علیه ایران تحمیل کرده است و به تهران اعمال فشار آورده است، بسیار محتمل است که برای پشتیبانی از سیاست خود مجبور به استفاده از نیروی نظامی شود.

پانتا این اظهارات را در سخنرانی برای حدود 600 نفر در یکصدمین نشست سالانه اتحادیه ضدافترا ایراد کرد و گفت که آمریکا باید در زمان مذاکره درباره برنامه هسته‌ای ایران شک و تردید خود را حفظ کند.

وی ادامه داد: عنصر کلیدی، رهبری عالی ایران است و بعید است که او غنی‌سازی اورانیوم را ترک کند. ما باید محکم بمانیم. باید استوار بمانیم.

رئیس سابق پنتاگون همچنین بر موضع آمریکا تأکید کرد که واشنگتن هیچ‌ دوست و هیچ همپیمانی بهتر از اسرائیل در جهان ندارد.

پانتا در خصوص منزوی شدن آمریکا در 10 سال اخیر جنگ آمریکا در افغانستان و عراق و تغییر قدرت بین رهبران جهان ابراز نگرانی کرد و گفت: واقعیت این است که ما در یک جهان بسیار خطرناک به سر می‌بریم. ما همچنان با تهدیدات کره شمالی در حالی که سلاح‌های هسته‌ای آزمایش می‌کند، روبرو هستیم. ما در خاورمیانه، بی‌ثباتی و آسیب‌پذیری داریم. همه اینها زمانی در حال رخ دادن است که ما در معرض مشکلاتی در واشنگتن هستیم.

«چاک هیگل» وزیر دفاع کنونی آمریکا نیز در خصوص مذاکرات با ایران تصریح کرد: ما اهداف و نیات ایران را برای راه‌ حل‌های دیپلماتیک آزمایش می‌کنیم. وقتی در کنار شرکای خود با ایران تعامل می‌کنیم، ما درباره واقعیت در خاورمیانه آگاه هستیم. ایران حامی ترور است اما سیاست خارجی یک بازی حاصل جمع صفر نیست.

وی ادامه داد: تعامل، دلجویی یا مهار نیست. ما می‌دانیم که آنها چه هستند، ما می‌دانیم آنها به کدام مسیر می‌روند، ما آنها را دنبال نمی‌کنیم. رئیس‌جمهور اوباما به طور دائم روشن و واضح کرده است که حرف کافی نیست. عمل باید با کلام هماهنگ باشد.

وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد که آمریکا به اسرائیل 6 بالگرد «V-22 اوسپری» می‌فروشد و همچنین چالش‌هایی که در مرزهای اسرائیل به واسطه بحران مصر و سوریه وجود دارد را درک می‌کند. حاشیه‌هایی برای اسرائیل وجود ندارد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۳
نظر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
۰
۰
وای از این گزینه نظامی گفتن اینا دیگه خسته شدیم درسته جنگ خوب نیست و ما هم جنگ طلب نیستم اما جنگ بشه، اوضاع بهتره حداقل تهدیدات كسانی مثل ایشون تموم میشه .
مهدی از اراك
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
۰
۰
آقای پانته آ !!!! جناب عالی به همراه دولتتان غلط می كنید كه بخواهید به ایران حمله كنید. مگر جوانان وطن مرده باشند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
۰
۰
انشاله جنگی اتفاق نیفته. ملت ایران در مقابل هر تجاوزی می ایستد
م س
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
۰
۰
آمریكا اگر بخواهد یك غلطی بكند اگر تمام دنیا جمع شوند و خورشید و ماه را به روی كره زمین بیاورند اون كار خودش را انجام میدهد.و اگر نكرد شك نكنید كه قدرت آن را نداشته است.نظیرش همین تهدید اخیر حمله به سوریه.وقتی دیدند هوا پسه و جبهه مقاومتی وجود داره؛ صد تا بهونه آوردند كه آره كنگره باید جواز بده و... الان هم كنگره تا دو هفته دیگه تعطیله و.... دولت فرانسه هم مجلسش نمیگزاره و.... ماست مالیش كردند و تموم شد رفت.اصل هدف حادثه یازده سپتامبر، حمله به ایران و اجرای آرماگدون و براندازی نظام جمهوری اسلامی بود.با یك سناریوی تابلو وارد عراق و افغانستان شدند و شروع كردند به تهدید ایران.بابا اگه جرات داشتین همون سال 2003 قبل از اینكه قطره ای خون از دماغ یك سربازتون میریخت حملتون رو كرده بودین.از 10سال پیش تا الان هر روز تهدید كردین؛خجالت نمیكشین!!!!خسته هم نشدین؟!!!!رحمت بر چوپان دروغگوی خودمان كه دو دفعه بیشتر اهالیشو سر كار نگذاشت.شماها كه باید با ماشین حساب بشینیم حساب كنیم.
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
۰
۰
انشاء الله به خواست حضرت حق ، در برابر امریكا خواهیم ایستاد و امریكا هیچ غلطی نمیتونه بكنه.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
۰
۰
متاسفم برای اون كسی كه به سخنان این اقا نظر مثبت داده
نادر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
۰
۰
مرگ بر تو و تمام شیطان های مثل تو .
آمریكا تنها مجرم اتمی دنیا و بزرگترین تروریست عالم است كه اتفاقا ، كشورهای قربانی ترور را ،تروریست می نامد.
سخاوت مشكین شهر النی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
۰
۰
امریكا هیچ غلطی نمیتواند بكنداسرائیل اگر اشتباهی بكند دیگه اسم اسرائیل از صفحه ی روزگار حذف میشود
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
۰
۰
ماجوونای قدیم زمان جنگ باكل دنیا درمنطقه روبرو بودیم وایستادیم .این كه فقط آمریكاست وعددی نیست.به قول دوستمون اگر جرات داشت حمله میكرد ولی ازجوون ایرانی میترسه.هراسی به دل راه ندید.خداباماست .مرگ بر آمریكا
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
۰
۰
فكر كنم امریكا پرروتر شده بعد جریانات سوریه
محمودی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
۰
۰
واقعا رهبر ایران درست می گویند كه آمریكا بهانه اش موضوع هسته ای است و اگر این موضوع هم تمام شود یك موضوع جدیدی برای فشار و تحریم تازه پیدا می كند و حكایت آمریكا مثل قوم بنی اسرائیل است كه دائما ایراد می گرفتند و ایرادشان تمامی نداشت و به هیچ راه حلی رضایت نمی دادند. اگر واقعا بی ثباتی در خاورمیانه موجب نگرانی آمریكا و اسرائیل است خودشان بهتر از همه می دانند كه با ثبات ترین كشور منطقه ایران است و حمله به ایران یعنی اوج هرج و مرج در منطقه و حتی فرا منطقه خواهد بود. پس لطفا بجای لاف زدن در مورد گزینه نظامی به واقعیت های موجود خودشان و منطقه نگاه كنند برایشان بهتراست.
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
۰
۰
به نظر میرسه حمله كردن امریكا به ایران و جنگ با اون بهتر از اینه كه هرروز بخواد تهدید كنه كه چنان می كنیم . واقعا دیگه خسته شدیم به نظر میرسه اینا همش بازیه وامریكا اصلا قصد حمله و جنگ با ایران رو نداره وگرنه این كارو رو می كرد . این امریكایی ها هم عجب جونورهایی هستند خداییش .
فاطمه محمدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
۰
۰
اولاًكه همه می دونن رفیق روباه شغاله شما خودت خسته نكن دوماً اگه كاری از دستتون برمی اومد، دایم حرفشو نمیزدین .سوماً اگه حمله كن بودین سوریه كه ناخون كوچیكه ایران ام نیست .چهارماً ما ایرانیا كه نمردیم؛ هممون تا پای جان هستیم و پدر تون رو درمیاریم حالا ما به كنا من موندم سید حسن نصر اله رو چكار می كنین .دست از پا خطا كنین دیگه نه تو 33 روز، سه روزه و سه سوته پدرتونو در میاره .بای بای پانتا خوابای خوب خوب ببینی

نیازمندی ها