دور بعدی مذاکرات 20 آبان در تهران

توافق ایران و آژانس بر سر پیشنهاد جدید

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در وین اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در دور دوم مذاکرات خود بر سر پیشنهاد جدید تهران به توافق دست یافتند که جایگزین چارچوب قبلی خواهد شد.بر اساس بیانیه مشترک ایران و آژانس، در پی مباحث سازنده طرفین، تصمیم گرفته شد که جلسه دیگری در 20 آبان در تهران برگزار شود تا همکاری‌های به سمت جلو پیشرفت کند.
کد خبر: ۶۱۰۶۸۴
توافق ایران و آژانس بر سر پیشنهاد جدید

این منبع در گفت و گو با ایرنا افزود: مهمترین دستاورد این نشست دو روزه این بود که متن جدید پیشنهادی ایران که بر سر آن توافق حاصل شد، جایگزین 10 دور مذاکره و چارچوب قبلی می شود.

این منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران تصریح کرد: دور بعدی مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه20 آبان ماه جاری (11 نوامبر) در تهران برگزار می شود.

طرفین در حالی به این توافق دست یافتند که تهران با رویکرد جدیدی وارد این دور از مذاکرات فنی و حقوقی شده است.

رییس هیات ایرانی را در مذاکرات فنی و حقوقی با آژانس «رضا نجفی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد آژانس بین المللی انرژی اتمی و ریاست هیات مذاکره کننده آژانس را «ترو واریورانتا» معاون امور پادمان های آژانس را برعهده داشتند.

در عین حال به گزارش خبرگزاری رویترز رضا نجفی نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد در نشست با مقامات آژانس اقدامات عملی پیشنهاد کرده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران پس از دوازدهمین نشست از این نوع و دومین نشست با گروه جدید دیپلمات هایی که حسن روحانی رئیس جمهوری جدید ایران تعیین کرده است ، در بیانیه مشترکی اعلام کردند: هیئت های آژانس و جمهوری اسلامی ایران نشست بسیار سازنده ای در روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار کردند.

بر اساس این بیانیه، در پی مباحث سازنده طرفین، تصمیم گرفته شد که جلسه دیگری در 20 آبان در تهران برگزار شود تا همکاری‌های به سمت جلو پیشرفت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها