پس از آن‌که با وجود گمانه‌زنی‌های بسیار، حسن روحانی برای حج به عربستان سفر نکرد، تهران و ریاض گامی به‌سوی نزدیکی بیشتر برداشته و در همین خصوص وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی عصر سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی، بر ضرورت همکاری دست‌اندرکاران حج دو کشور برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم حج سال جاری تاکید کردند.
کد خبر: ۶۰۵۲۸۶
گفت‌وگوی تلفنی وزرای امورخارجه ایران و عربستان

به گزارش مهر، محمدجواد ظریف در این گفت‌وگو ضمن قدردانی از تلاش‌ها و خدمات عربستان سعودی نسبت به حجاج بیت‌الله‌الحرام بویژه حجاج ایرانی، خاطرنشان کرد: کنگره حج فرصت بسیار مناسبی برای تبلور اراده کشورهای اسلامی و مسلمانان در تحکیم مبانی اخوت و برادری اسلامی است.

واکنش‌ها به احتمال فعالیت دوباره سازمان مجاهدین انقلاب

در پی اعلام آمادگی دبیرکل حزب منحل‌شده سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی برای تشکیل حزبی جدید، عبدالله ناصری، عضو سابق این تشکیلات منحل شده نیز گفت که طبیعتا اگر برای بازگشایی و احیای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی موفق به فعالیت با نام گذشته نشویم، حزب جدید با اساسنامه و مرامنامه جدید شکل می‌دهیم.اما در واکنش به این اظهارات درباره تلاش سازمان مجاهدین برای بازگشت به عرصه سیاسی، جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که «قطعا فولکس اسقاطی مجاهدینی‌ها نه به راه خواهد افتاد و نه خواهد توانست با برند دیگری وارد ساحت سیاسی کشور شود.»

اظهارات جوکار درباره فولکس مجاهدینی‌ها، اشاره‌ای به اظهارات چند سال قبل سعید حجاریان است که گفته بود کل اعضای سازمان مجاهدین انقلاب در یک فولکس جا می‌شوند.

وقتی ایرانیان نمی‌توانند به روحانی رأی بدهند!

وب‌سایت روزنامه انگلیسی گاردین یک نظرسنجی درباره برنده احتمالی جایزه صلح نوبل امسال برگزار کرده که یکی از گزینه‌های آن حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان است.

به گزارش خبرآنلاین، در حالی این نظرسنجی امروز به پایان می‌رسد که روحانی در صدر گزینه‌های احتمالی دریافت این جایزه قرار دارد، اما نکته جالب توجه این نظرسنجی این است که کاربران ایرانی نمی‌توانند در آن شرکت کنند.

گرچه وب‌سایت گاردین رسما فیلتر نیست و می‌توان به صورت نصفه نیمه به آن دسترسی داشت، اما این محدودیت که احتمالا از ناحیه فیلترینگ داخلی نبوده و مربوط به محدودیت‌های اعمال شده از سوی گوگل برای کاربران ایرانی است، سبب شده تا بخش شرکت در نظرسنجی آن فعال نباشد.

تعریف ظلم سیاسی از دیدگاه هاشمی

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که این روزها اظهارنظرهایش با واکنش‌های مثبت و منفی گسترده‌ای روبه‌رو می‌شود، دیروز در دیدار فعالان سیاسی سه استان آذربایجان شرقی، زنجان و تهران دسترسی به اجماع کامل سیاسی در کشورها را تقریبا غیرممکن دانست و گفت که دموکراسی بر پایه رأی اکثریت است و هیچ اقلیتی نمی‌تواند به بهانه‌های مختلف به خواسته‌های مردم بی‌احترامی کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، غصب اراده مردم را یک ظلم سیاسی دانسته و یادآور شد: همه باید این جمله رهبری را که رأی مردم حق‌الناس است، رأی‌العین خود قرار دهند.

طیبی جایگزین یادگاری‌ شد

قطار تغییرات مدیریتی پس از انتخابات بیست و چهارم خرداد سرانجام به جهاد دانشگاهی رسید و آن‌گونه که خبرگزاری تسنیم خبر داده، در جلسه دیروز هیات امنای جهاد دانشگاهی، حمیدرضا طیبی به عنوان رئیس جهاد دانشگاهی به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده است.

در صورت تصویب نهایی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، طیبی رسما رئیس جدید جهاد دانشگاهی می‌شود. یادآور می‌شود، حمیدرضا طیبی پیش از محمدحسین یادگاری نیز ریاست جهاد دانشگاهی را برعهده داشت.

رای مجلس به فیاض شجاعی برای دادستانی دیوان محاسبات کشور

پس از رأی‌گیری‌های متعدد، سرانجام دیروز فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات کشور شد. فیاض شجاعی که پس از یک قرعه‌کشی به دلیل آرای یکسان با رقیبش، به عنوان نامزد دادستان دیوان محاسبات از سوی کمیسیون برنامه و بودجه به مجلس معرفی شده بود با رای موافق 124 نماینده از مجموع 199 نماینده حاضر به عنوان دادستان دیوان محاسبات کشور انتخاب شد.

حسینیان: اصلاح‌طلبان روحانی را مستاجر می‌دانند

روح‌الله حسینیان، از نمایندگان اصولگرای مردم تهران در مجلس گفت که اصلاح‌طلبان به دنبال مستاجر خواندن روحانی هستند و در محافل پنهان خود هیچ‌گونه عذری ندارند که بگویند، دولت روحانی دولت هشت ساله نبوده و می‌تواند در چهار سال به پایان برسد.

وی در گفت‌وگو با فارس ادامه داده است: اصلاح‌طلبان در عین این‌که تلاش می‌کنند تا از ظرفیت‌های دولت یازدهم برای حضور در حاکمیت بهره‌گیری کنند، احیای جنبش اجتماعی را نیز در دستور کار خود دارند و آن را اهرم «فشار از پایین» می‌دانند.

مدیرمسئول سایت انتخاب آزاد شد

مصطفی فقیهی ، مدیرمسئول و سردبیر سایت «انتخاب» که صبح دوشنبه به شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده بود، بعد از ظهر همان روز به اتهام  «نشر اکاذیب» بازداشت و از دادگاه، روانه بند 350 زندان اوین شد.

با این حال آن‌گونه که همین سایت گزارش داده است، وی ساعت 21 سه‌شنبه‌ شب با سپردن قرار وثیقه یکصد میلیونی آزاد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها