وزیر کشور بابیان اینکه رئیس جمهور خود از من برای حضور در کابینه دعوت کرد، گفت: کلید رای اعتماد به بقیه وزرای پیشنهادی نبودم.
کد خبر: ۵۸۸۷۹۱
شاه کلید رای اعتماد به کابینه یازدهم نبودم

عبدالرضا رحمانی فضلی درباره معرف خود به رئیس جمهور برای تصدی وزارت کشور، گفت: رئیس جمهور خود از من دعوت کرد که در کابینه دولت یازدهم حضور داشته باشم.

شخص دکترروحانی از من برای حضور در کابینه دعوت کرد

وزیر کشور تصریح کرد: سال 71 در مجلس چهارم همانند دکترروحانی نماینده بودم، بعد از آن در شورای عالی امنیت ملی گروهی به نام  گروه عقلا وجود داشت  که من به همراه دکتر روحانی عضو آن گروه بودم.

وی ادامه داد: بعد از دوره نمایندگی در صدا و سیما در کمیته تبلیغات رسانه‌ای به عنوان معاون سیاسی صدا و سیما عضو بودم، آنجا نیز با دکتر روحانی همکاری داشتم و این همکاری تا به امروز ادامه داشته است.

کلید رای اعتماد به سایر وزرای پیشنهادی نبودم

رحمانی فضلی درباره اینکه او کلید رای اعتماد بقیه وزرای پیشنهادی خوانده می‌شد، افزود:  خیر چنین بحثی  صحت ندارد، من چه کسی هستم که کلید رای اعتماد به سایر وزرا باشم.

وی درباره محور برنامه‌های خود در وزارت کشور، گفت: با توجه به گستردگی و تنوع مسئولیت‌های این وزارتخانه  در اعمال حاکمیت‌ در مناطق مختلف کشور، سیاست‌های عمومی دولت و نقش هماهنگ کنندگی این وزارتخانه، نگاه من ارتقا سطح وزارت کشور، تقویت وفاق ملی، انسجام اجتماعی، تقویت اعتماد عمومی و حل مشکلات مردم است و محور اقدامات در وزارت کشور بحث توسعه محوری است که بر پایه توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی است.

رحمانی فضلی با اشاره به عزل و نصب فرمانداران و استانداران در پایان کار دولت دهم، تصریح کرد:  در مسئولیت‌های همانند فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و مدیریت‌های ارشد وزارت کشور اولین کار ارزیابی دقیق و درست از افرادی است  که در این پست‌ها قرار دارند.

عجله‌ای برای انتصاب استانداران و فرمانداران معتدل وجود ندارد

وی با تاکید بر اینکه در پست‌های مدیریت ارشد وزارتخانه از کسانی استفاده می‌شود که  تفکری متعادل دارند، گفت: اگر شخصی که در پست‌های ارشد مدیریتی وزارت کشور قرار دارد با مردم  تعامل مناسبی نداشته باشد و یا تفکرات او معتدل نباشد تلاش می‌کنیم افراد کار آمد و معتدل‌تری را جایگزین کنیم اگرچه دراین بحث عجله‌ای نداریم.

وزیر کشور درباره استفاده از مدیران بومی در پست استانداری‌ها و بخشداری‌ها، تصریح کرد:  قطعا از نظرات همه افراد صاحب نظر بومی استفاده می‌شود و اما اینکه حتما مدیران بومی باشند چنین مسائلی نیست مدیران بر اساس شایستگی که دارند انتخاب می‌شوند.(خانه ملت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها