روزنامه خندان

دعای خیر

طنز در روزنامه های کشور کم پیدا می شود و این یعنی روزنامه ها کم لبخند می‌زنند و آنها که روزنامه می‌خوانند هم به تبعیت از رسانه محبوب شان کمتر می خندند. حکمت ستون روزنامه خندان، در این است که طنز همه روزنامه های کشور را جمع کنیم و در جام جم آنلاین برسانیم به دست تان تا هر صبح، دستکم در اینترنت گردی روزانه، لبخندی روی لب تان بنشیند.
کد خبر: ۵۸۸۷۷۱
دعای خیر

شرق :دعای خیر

عبدالرضا رحمانی‌فضلی با صدور پیامی، درخواست کرد کسانی که درصدد درج پیام تبریک در مطبوعات - برای انتخابش به‌عنوان وزیر جدید کشور - هستند به‌جای این اقدام، برای وی دعای خیر کنند. (ایسنا)

آگهی اول

عبدالرضا‌جان، گفتی که تبریک نگوییم، دورت بگردم اگر تبریک نگوییم تو از کجا می‌فهمی کی‌ها بادمجان را دور قاب بهتر می‌چینند؟ باشد، حالا که دوست نداری من به تو تبریک نمی‌گویم، ولی این آگهی را دادم که تو را دعای خیر کنم.

سرپرست بادمجان‌دورقاب‌چینان مقیم مرکز

آگهی دوم

استاد ارجمند رحمانی‌فضلی، وزیر جدید کشور

دعای خیر اینجانبان به شرطی شامل حال شما می‌شود که اینجانبان را از مدیریت فلان‌جا و فلان‌جا برندارید. در غیر این‌صورت امیدوارم که خیر نبینی.

اینجانبان؛ مدیران میانی

آگهی سوم

بدین‌وسیله انتخاب شایسته شما را به‌عنوان وزیر کشور دعای خیر عرض می‌نمایم.

رییس کارگروه تفکرات

آگهی چهارم

وزیر جدید کشور، آقای رحمانی فضلی

نمی‌خواستم تبریک عرض کنم، می‌خواستم بپرسم جریان و سازوکار شمارش آرا از این به‌بعد چطوری است و جریان چیست که حالا که دارم این را می‌پرسم بهتر است تبریک هم عرض کنم چون بی‌ادبی است آدم یک چیزی را از وزیر جدیدش بپرسد اما تبریک عرض نکند.

شمارشگر مرکزی

آگهی پنجم

ببخشید یک سوال داشتم. آیا برای دعای خیر شما می‌شود آگهی داد؟ یا نه؟ پیشاپیش از پاسخ شما ممنونم.

امضا: یکی از معاونان که مردد مانده با اتوبوس برگردد یا بلیتش را کنسل کند و بماند.    

کیهان :شارژ

گفت: علیرضا نوری‌زاده که در میان اپوزیسیون به دروغ‌زاده معروف است و وابستگی خود به اسرائیل را نفی نمی‌کند، کشتار مردم مصر را «حق طبیعی»! ارتش این کشوردانست!

گفتم: این هم شد خبر؟! آخه پشه خودش چی هست که فشار خونش باشه؟!

گفت: یکی از کاربران سایت صهیونیستی بالاترین خطاب به او نوشته است؛ نمره شما در خودفروختگی و بی‌شرفی و گداصفتی بیستِ‌بیست است اما در شرافت بی‌نهایت زیر صفر.

گفتم: یارو می‌گفت؛ وقتی فلانی رتبه کنکورش را برایم پیامک زده بود از بس که عدد و رقم کنار هم ردیف شده بود، فکر کردم برایم شارژ موبایل فرستاده!

مردم سالاری :جلوه‌هایی از «می‌شود و می‌توانیم » سابق!     

 چهار روز بحث و بررسی کابینه پیشنهادی و تماشای آن از شبکه خبر‌، جالب‌ترین اتفاق هفته گذشته بود‌؛ البته طبق معمول بیش از اینکه مردم از این اقدام تقدیر کنند صدا‌و‌سیما از این کار خود به شدت تقدیر و تشکر کرد و تا جایی که می‌توانست اعلام کرد این اقدام در طول تاریخ بشریت بی‌نظیر بوده است‌؛ گویا بعضی‌ها از فرط تقدیر و تشکر صدا‌و‌سیما از خودشان‌، فکر کرده‌اند که مدیریت مجلس و سخنان نمایندگان و دفاع وزیران پیشنهادی و شمارش آرا همگی توسط صداو‌سیما انجام گرفته است!!

از این موضوع که بگذریم‌، موضوع رای اعتماد و نتایج حاصله از آن را می‌توان از بعضی زوایا بررسی کرد و نتیجه‌های جالبی از آن گرفت :

1-‌ در روز اول اعلام شد که 148 نفر برای صحبت به عنوان موافق کل کابینه ثبت نام کرده بودند. معنی تحت‌اللفظی این گزاره این است که 148 نفر به همه اعضای کابینه پیشنهادی رای می‌دهند اما در ایران همه جور اتفاقی می‌افتد مگر اینکه اتفاقی نیفتد! از بین این 148 نفر‌، یکی شان بعد از دفاع از کل کابینه‌، به عنوان مخالف یکی از وزیران نطق کرد و 42 نفر دیگر نیز در پس پرده حداقل به یک وزیر رای ندادند ! ...یاد آن شعار از کار افتاده بخیر که «می‌شود و می‌توانیم»!

2- در زمان بررسی صلاحیت‌ها از میان 18 وزیر پیشنهادی یک تن از ابتدا مخالفی نداشت (حسین دهقان- وزارت دفاع) و مخالفان ثبت‌ نام کننده با وزارت دیگری (رحمانی فضلی- کشور) نیز انصراف دادند تا او هم بدون مخالف تلقی شود اما این ظاهر کار بود‌؛ بعد از شمارش رای مخفی نمایندگان مشاهده شد که دهقان 10 رای مخالف و رحمانی فضلی 19 رای مخالف داشته است! در عوض علی طیب نیا که دو نماینده در مخالفت با او سخن گفتند کمتر از دهقان و رحمانی فضلی رای مخالف در صندوق داشت...پس باز هم یادی کنیم از شعار از کار افتاده «می‌شود و می‌توانیم»!

3- کلا در آرای مربوط به همه وزیران رای ممتنع وجود داشت و اتفاقا اگر چنین نبود جای تعجب داشت‌. وقتی موافقان و مخالفان و وزیران پیشنهادی و حتی رئیس‌جمهور صحبت می‌کردند‌، بودند نمایندگانی که به کارهای دیگری مشغول بودند و ...چندان کاری به سخنان رد و بدل شده نداشتند‌؛ دم بعضی از آنها گرم که لااقل حالا که سخنان مخالف و موافق را گوش ندادند رایشان را هم در همان راستا به صندوق‌ها انداختند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها