سرمربی تیم ملی علیه سازمان لیگ

کروش: برخی فقط با ما عکس یادگاری گرفتند

کروش: مثل بعضی ها نیستم که زمان جنگ عقب بکشم

سرمربی تیم ملی علیه سازمان لیگ

سرمربی تیم ملی در نشست خبری بعد از ظهر امروز در آکادمی فوتبال برگزار شد، در باره برنامه هایش برای آماده سازی تیم ملی جهت حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ گفت: ملی پوشان نباید در جام حذفی شرکت کنند.
کد خبر: ۵۸۳۲۲۹
سرمربی تیم ملی علیه سازمان لیگ

به گزارش سایت رسمی فدراسیون، وی در این باره گفت: قبل از پایان فصل گذشته لیگ برتر (اردیبهشت ماه) برنامه های خودمان را به سازمان لیگ ارائه کردیم تا برنامه مناسبی برای فصل جدید لیگ برتر تنظیم کنند. تاکید ما بر این بود که لیگ برتر 12 جولای (21 تیر) شروع شود ولی بزرگ ترین مشکل این است که لیگ در زمان مقرر شروع نشد و در واقع از روز دوم مرداد لیگ آغاز شد. من شرایط بسیار بدی را برابر خود می‌بینم. این مناسب نیست که هر وقت برنده می‌شویم عده‌ای بیایند و کنار ما عکس بیندازند اما توقعات ما برآورده نشود، حتی من و دستیارانم در شرایطی ایران را ترک کردیم و برای مدتی برای انجام کارهایمان به خارج رفتیم که فقط چند عکس یادگاری را داشتیم و هیچ پولی بابت دستمزد دریافت نکرده بودیم. شما می‌دانید که هیچ کجای دنیا عکس‌های یادگاری را به عنوان پول از ما نمی‌پذیرند. امیدوارم که حمایت لازم را از لیگ به دست بیاوریم چون برنامه‌های فصل برنامه‌های ما را بر هم می‌ریزد. اگر ما این برنامه را انجام دهیم، تیمی به اسم استقلال در لیگ وجود دارد که در سه ماه اول چهار بازی را از دست می‌دهد. این مسئله‌ای نبود که به ما قول داده شده بود و چیزی نبود که هواداران ایرانی استحقاق آن را داشته باشند و منتظر آن باشند. این فقط مثالی بود درباره مشکلاتی که گریبان ما را گرفته است. متاسفانه ما می‌خواستیم اردوی خودمان را در پرتغال آغاز کنیم اما دیروز به من گفتند به خاطر کمبود منابع ملی اردو لغو شده است. من بابت این مسئله بسیار ناراحتم و معتقدم همه هواداران فوتبال در ایران به خاطر این مسئله ناراحتند. از جانب تیم ملی و شخص خودم می‌گویم که این مناسب نیست برنامه‌های ما با وجود موفقیت‌هایمان اجرا نشود.
سرمربی تیم ملی در ادامه گفت: من می‌خواهم نقطه نظرات خودم را برای آنچه که فکر می‌کنم به تیم ملی برای آماده‌سازی کمک می‌کند مطرح کنم. من امیدوار هستم با حمایت‌های مناسب نقطه نظرات‌مان را بگوییم چرا که این برنامه‌ریزی لیگ مناسب نیست. باید لیگ در 31 تیرماه شروع می‌شد که نشد و متاسفانه اولین اردوی آماده‌سازی ما که قرار بود در پرتغال برگزار شود، انجام نشد. به خاطر اینکه هنوز ایمان دارم هواداران فوتبال ایران استحقاق بیشتری از وضعیت فعلی دارند و اعتقاد دارم هواداران ایرانی توقع بسیار بالایی درباره تیم ملی در جام جهانی دارند باید ماه‌ها و ماه‌ها کار بکنیم و تلاش بیشتری را برای موفقیت داشته باشیم.
کی‌روش در ادامه نشست خبری گفت: من مثل بعضی از افراد نیستم که زمان جنگ و مبارزه عقب بروند و جلو نیایند. در زمان جنگ من به عنوان رهبر در جلو می‌ایستم و می‌جنگم ، به خاطر اینکه من به این مسئله ایمان دارم که باید کار کرد، پس مبارزه می‌کنم. ما باید یکی از این‌ راه‌ها را انتخاب کنیم. مطمئنا ما به هدفی که می‌خواستیم رسیدیم. ماموریت ما رسیدن به جام جهانی بود که به آن رسیدیم. در حال حاضر که موفق به صعود به جام جهانی شده‌ایم همگی باید یک هدف یا رویای مشترک داشته باشیم و آن هم این است که برای اولین بار به مرحله دوم جام جهانی برویم. اگر ما بخواهیم از این نابسامانی‌ها جلوگیری کنیم اعتقاد من این است که یکی از این چهار راه را انجام دهیم. متاسفانه لیگ امسال از 21 تیر شروع نشد. اما یک مسئله باید به صورت حتمی اتفاق بیفتد و آن به پایان رسیدن لیگ پیش از 22 فروردین باشد. در درجه دوم پیشنهاد من این است که جام حذفی پس از پایان لیگ برتر برگزار شود. سومین مسئله این است که تمامی اهالی فوتبال ایران باید به این توافق برسند که پس از 22 فروردین بازیکنان تیم ملی در اختیار تیم ملی باشند و مسئله چهارم اینکه که تمامی بازیکنان تیم ملی باید تحت نظارت کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال باشند چرا که فوتبال ایران دیگر نمی‌تواند با مسائلی مانند مصدومیت مهرداد پولادی،‌مجتبی جباری، خسرو حیدری و... روبه‌رو باشد.
سرمربی تیم ملی که برنامه‌های آماده‌سازی این تیم را به صورت جزوه‌ای در اختیار خبرنگاران قرار داده بود در توضیح برنامه‌های مد نظرش گفت: ما سه مرحله اردو در نظر گرفته‌ایم. یک مرحله که بلند مدت است از امروز آغاز و 11 آوریل به پایان می‌رسد. دومین مرحله که میان مدت است، 12 آوریل آغاز و 6 می به پایان می‌رسد و پس از پایان این مرحله تیم برای انجام مرحله کوتاه مدت عازم برزیل خواهد شد. این برنامه‌ریزی حداقل‌هایی است که ما برای داشتن تیمی پرافتخار در جام جهانی نیاز داریم.
سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که شما می‌گویید بازیکنان تیم ملی باید از 22 فروردین تا جام جهانی به طور کامل در اختیار تیم ملی باشند پس با این وضع یعنی باشگاه‌ها در جام حذفی و همچنین تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا نمی‌توانند از ملی‌پوشان‌شان استفاده کنند گفت: قطعا همین طور است. دو هفته از رقابت‌های لیگ قهرمانان‌ آسیا پس از 22 فروردین برگزار می‌شود و همچنین من خواسته‌ام جام حذفی بعد از لیگ برگزار شود. در همین زمان که ما اینجا حضور داریم، تیم ملی ژاپن تمامی بازیکنان ملی‌پوشش را در اختیار دارد. کره جنوبی و آفریقای جنوبی هم چنین شرایطی دارند. در بسیاری از کشورها وقتی بحث حفاظت از منافع ملی مطرح می‌شود، همه به یک چشم به تیم ملی نگاه می‌کنند.
کی‌روش در ادامه گفت‌: از شما نماینده‌ رسانه‌ها می‌خواهم در چشم من نگاه کنید و به من بگویید چند بار شما در رسانه‌هایتان نوشتید که تیم ملی باید به بازیکنان جوان فرصت دهد؟ چند بار؟ حالا می‌خواهم این را بپرسم که چرا شما همین مطالب را درباره باشگاه‌ها نمی‌نویسید؟ چرا نمی‌نویسید این فصل باشگاه‌ها فرصت را به جوان‌تر بدهند تا این بازیکنان در جام حذفی و لیگ قهرمانانبازی کنند. چرا سپاهان، پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی این فرصت را به جوانتر ها نمی‌دهند؟ شما قبلا این درخواست را از تیم ملی داشتید و اکنون من ایرادی نمی‌بینم که بازیکنان جوانتر در جام حذفی و دو بازی لیگ قهرمانان آسیا حاضر شوند. حتی مطمئنم این مسئله به سود فوتبال ایران هم خواهد بود.
کی‌روش در پاسخ دیگری به این سوال که آیا برای شبیه سازی حریفان ایران در جام جهانی برنامه‌ای دارید؟ گفت: برنامه‌ها موجود است. اما اگر بنا باشد این برنامه‌ها به حقیقت بپیوندد باید آستین‌ها را بالا بزنیم. به طور مثال قرار بود ما در اردوی پرتغال با غنا یا گابن بازی کنیم، اما این فرصت را از دست دادیم. اگر بنا به اجرای برنامه‌ها باشد باید همت کنیم، چرا که اگر قرار باشد این برنامه‌ها اجرا نشود ممکن است با یک وزش باد به هوا برود.
کارلوس کی‌روش با بیان این که شما در آخرین نشست خبری پیش از دیدار با قطر گفته بودید که پس از صعود تیم ملی به جام جهانی اعلام می‌کنید که چه کسی با قطری‌ها همکاری کرده است، آیا اکنون وقت صحبت کردن با مردم نیست؟ گفت: خیر. من هیچ وقت این مسائل را مطرح نکرده ام . بعضی از رسانه‌ها به من اتهام وارد کردند که بازی‌های تیم ملی را به قطر می‌فروشم. اما من گفتم که یک روز بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی متوجه می شوید چه کسانی در راستای برنامه‌های تیم ملی کار کرده‌اند.
سرمربی تیم ملی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که می‌خواهید از تعداد نفرات کادر فنی کم کنید یا افراد جدیدی را به این کادر اضافه کنید، گفت: من واقعا راجع به این مساله متاسفم. چرا که نمی‌دانم این گمانه زنی‌ها از کجا نشات می‌گیرد. فکر نمی‌کنم که بیان این مطالب منصفانه باشد. می‌خواهم بار دیگر از کادر فنی ام دفاع کنم. از کسانی که اکنون از سمت راست من نشسته‌اند تا سمت چپم. آنها در این 30 ماه اخیر تا برخی از مواقع تا هشت ماه بود که حقوق نگرفته اند اما هیچ وقت به تیم ملی پشت نکرده‌اند ، ‌آیا منصفانه است که اعضای کادر فنی منی که با کمال تعهد کار شان را کرده‌اند شغلشان را از دست بدهند و افرادی که به تیم ملی پشت کردند و بیایند و پول زیادی را به دست بیاورند. اگر این مساله واقعا مصداق دارد بهتر است از من شروع کنید. به خاطر این که من اجازه نمی دهم پیش از تعویض من کادر من را عو ض کنند. مخصوصا وقتی که می‌بینم افرادی که به تیم ملی پشت کرده‌اند دارند اکنون از پول‌های هنگفت ایران لذت می برند.
کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا برای شبیه سازی حریفان ایران در جام جهانی برنامه‌ای دارید؟ گفت: برنامه‌ها موجود است. اما اگر بنا باشد این برنامه‌ها به حقیقت بپیوندد باید آستین‌ها را بالا بزنیم. به طور مثال قرار بود ما در اردوی پرتغال با غنا یا گابن بازی کنیم، اما این فرصت را از دست دادیم. اگر بنا به اجرای برنامه‌ها باشد باید همت کنیم، چرا که اگر قرار باشد این برنامه‌ها اجرا نشود ممکن است با یک وزش باد به هوا برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها