علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد: شبانه در کانال کولر دفترم وسایل شنود و دوربین مخفی کار گذاشتند.
کد خبر: ۵۷۸۹۲۶
وسایل شنود در دفتر علی مطهری

به گزارش خانه ملت، در بیانیه علی مطهری آمده است است:صبح روز سه شنبه ۱۸/۴/۹۲ زمانی که مسئول دفتر خارج از مجلس اینجانب وارد  دفتر می شود، متوجه تغییراتی در دفتر از جمله در پنجره کولر می گردد. لذا پنجره را باز و با زحمت کشف می کند که پشت کانال کولر دستگاه های  مختلف استراق سمع و فیلمبرداری با مهارت نصب شده است و سپس دوربین نصب شده هم روی دیوار در نزدیکی پنجره کانال کولر پیدا می شود به طوری که گچ مسیر عبور سیم آن هنوز خیس بوده است.

بدیهی است که لازم است وزارت اطلاعات که مسئول حفظ امنیت شهروندان است در اسرع وقت توضیح کافی درباره این حادثه اسفناک و این اقدام غیر قانونی و خلاف قانون اساسی و منطبق بر قانون جنگل بدهد و افراد مذکور معرفی و مجازات گردند و معلوم شود دستور این اقدام ضد حقوق بشری توسط چه کسی صادر شده است تا وی نیز معرفی و مجازات گردد.

زمانی که با یک نماینده شناخته شده مجلس این گونه رفتار می کنند، معلوم نیست چه ظلم هایی در حق مردم عادی روا داشته می شود! لذا نباید به سادگی از کنار این گونه حوادث گذشت بلکه باید تا معرفی و مجازات عاملان آن دنبال شود و دامن نظام جمهوری اسلامی از این آلودگی ها پاک گردد.

 تشدید اختلاف بین معارضان سوری

تلویزیون بی بی سی با پخش گزارشی از تشدید اختلاف بین معارضان سوریه گفت: تنش در مناطق تحت کنترل مخالفان اسد زیادتر شده است، این اختلافات بین گروه های اسلامگرا و گروه های سکولار بیشتر و بیشتر شد و در بسیاری موارد ... به خشونت کشیده شده است.

بیشتر  اختلاف بین معارضان سوری بر سر گرفتن سلاح از غرب است و الان می شنویم صدای مخالفت حتی در کنگره آمریکا از طرف بعضی از جمهوریخواهان که نباید به مخالفان سلاح بدهیم شنیده می شود و این خبر خوبی برای مخالفان نیست.

هم غربی ها و هم جامعه جهانی می دانستند که این اتفاق یا نظیر همین اتفاق هایی مانند کشته شدن ابوبصیر لاذقانی دیر یا زود باید می افتاد این مواجهه دیر و زود داشت سوخت و سوز نداشت علتش هم این است که گروه های اسلامگرای تندرو مثل جبهه النصره  می دانند در صورتی که ارتش آزاد پیروز بشود یا اینکه به هر حال ارتش آزاد به عنوان نماینده مخالفان بیاید و با نیروهای بشار اسد به توافقی برسد آنها به حاشیه رانده خواهد شد بنابراین تمام تلاش شان را می کنند که این بازی را به هم بزنند .

برنامه تعامل اصولگرایان با روحانی

در جلسات متعددی که چهره‌های مطرح اصولگرا درباره نحوه تعامل با دولت دکتر حسن روحانی داشته‌اند این محورها به تصویب رسیده است:

1- در صورتی که رئیس‌جمهور منتخب از مدیران و چهره‌های اصولگرا در خواست کمک کرد باید همکاری لازم با وی صورت بپذیرد و تا آنجا که ممکن است موانع پیش روی دولت یازدهم برداشته شود.

2- نباید به مطالبات عمومی از دولت جدید در رسانه‌ها دامن زد.

3- نباید با اقدامات دولت روحانی برخورد شتابزده و عجولانه داشت.

4- انتخاب حسن روحانی از مصادیق آیه شریفه «عسی ان تکرهوا شیئاً و یجعل الله فیه خیراً کثیراً » است. نظام اسلامی از فرصت‌های به دست آمده در انتخابات یازدهم باید نهایت استفاده را ببرد.

به گزارش مشرق،همچنین برخی نزدیکان حسن روحانی به دلیل آنکه وی را بیشتر مدیری ستادی می‌دانند و نه میدانی، از وی خواسته‌اند معاون اول و معاون اجرایی خود را ازمدیران میدانی و چابک انتخاب کند تا پیگیر مسائل اجرایی کشور باشند. در روزهای اخیر نام قالیباف در بین نزدیکان روحانی برای پذیرش پست معاون اولی به دفعات تکرار شده است.

اصلاح‌طلبان و پیروزی مفت

عباس عبدی با انتقاد مجدد از اصلاح‌طلبان گفت: آنها از سال ۸۱ هیچ پیروزی انتخاباتی نداشتند و فاقد استراتژی بوده‌اند. او تصریح می‌کند: در انتخابات اخیر اولین ایراد این بود که این دوستان بدون یک راهبرد روشن و فقط برای جبران خطا‌های گذشته، در پی یک پیروزی مفت و مجانی بودند تا بر گذشته قلم نسیان بکشند. روزی شعار خاتمی یا هیچکس می‌دهند و بعد تبدیل به هاشمی یا هیچکس می‌شود!

به گزارش جهان، وی در مصاحبه با روز آن‌لاین و درباره مورد اعتراض واقع شدنش از سوی برخی اصلاح‌طلبان گفت: یکی از مواردی که اخیرا مطرح می‌کنند این است که فلانی (یعنی بنده) عادت یا دوست دارم خلاف جریان آب شنا کنم؛ و آنان چون خود را جریان طبیعی آب می‌دانند، با چنین برچسبی می‌کوشند که طرف خود را خلع سلاح کنند.

وی با بیان اینکه در سال ۸۸ معتقد نبودم دوستان رأی دارند، می‌گوید: ولی دوستان به نحوی عمل کردند که آقای موسوی را به اولترا خاتمی تبدیل کردند، به همین دلیل شد آنچه که شد و هزینه آن را همه دادند. دراین‌باره تحلیل‌های متعدد نوشته‌ام، می‌توان به آنها مراجعه کرد. جالب اینکه همین دوستانی که چنین کردند ابتدا و پس از آمدن آقای موسوی چه تندی‌ها که در جلسات خصوصی علیه ایشان نمی‌کردند و صریحا ایشان را نامزد نظام می‌دانستند، ولی به یکباره رفتند پشت ایشان، و شد آنچه که شد و در مسیری افتادند که با هیچ منطق اصلاحی قابل جمع و توجیه نبود.

عضو مستعفی حزب مشارکت در پاسخ این سوال که «آیا شما معتقد بودید اصلاح‌طلبان از همان آغاز به جای تلاش برای آوردن آقایان هاشمی و خاتمی به سمت آقای روحانی بروند؟» گفت: البته آن زمان من نظر به دوستان دیگری داشتم. در واقع دوستان اصلاح‌طلب ما هم به دنبال عارف و روحانی هم نرفتند. بلکه بعد از کاندیداتوری آنها از ایشان حمایت کردند.

 رویکرد اوباما در قبال ایران

روزنامه آمریکایی فارن پالسی طی گزارشی در خصوص رویکرد آمریکا در قبال ایران با تاکید بر اینکه «اگر اوباما به دنبال قمار در خاورمیانه است، بهتر است روی ایران قمار کند»، به این مسئله می پردازد که چرا اوباما نباید فرصت توافق هسته ای با رئیس جمهور ایران را از دست بدهد.

فارن پالسی نوشت: واشنگتن دریافته است که دستش در آرام کردن درگیری های بهار عربی تا چه اندازه بسته است. شاید مقامات ایرانی مطمئن باشند که سیاست گذاران آمریکا در مورد ایران نیز به همین نتیجه رسیده اند اما تصمیمی که آمریکا می گیرد می تواند تاثیر بسیاری بر مذاکرات و همچنین بر مسئله جنگ یا صلح با ایران داشته باشد.

اوباما فرصت جدیدی دارد که دریابد ایران تا کجا پیش خواهد رفت یا به حسن روحانی کمک کند که چنین ارزیابی داشته باشد. درست است که ممکن است وقت با ارزشی هزینه انجام چنین ارزیابی شود اما هزنیه انجام ندادن آن بسیار بالاتر خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
۰
۰
جناب من و تو، آقای مطهری خیالباف نمی شود! بلكه شما دوست دارید با این حرفا كاری كنید كه دفاع از حقوق قانونی ایشون رو زیر سوال ببرید.
سرخودتون رو كه نمی تونین كلاه بذارین!

نیازمندی ها