دعوت انجمن خوشنویسان ایران برای حضور در انتخابات

مردم و هنرمندان وظیفه اسلامی و ملی خود را به انجام رسانند

مشارکت حداکثری و خلق «حماسه سیاسی»؛ این نکته را می‌توان شاه‌بیت صحبت‌های هنرمندان تئاتر، سینما، موسیقی، هنرهای تجسمی و اهالی قلم دانست که در فاصله 24 ساعت تا برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از دلایل خود برای شرکت در انتخابات و ضرورت حضور در پای صندوق‌های رای سخن گفتند.
کد خبر: ۵۷۰۷۵۳
هنرمندان در‌ کنار مردم حماسه‌ساز می‌شوند

به گزارش جام‌جم، فردا در شرایطی انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود که هنرمندان هم دوشادوش مردم برای انتخاب کاندیدای مورد نظر خود پای صندوق‌های رای می‌روند. آنها از اقشار مختلف جامعه خواسته‌اند با حضور پررنگ خود در خلق حماسه سیاسی مشارکت ویژه‌ای داشته باشند.

این حضور واجب است

جمال شورجه، کارگردان، شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری را یک فریضه و تکلیف دانست و گفت: با توجه به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب که حضور در انتخابات را برای هر ایرانی واجب می‌دانند، شرکت در انتخابات را هم به لحاظ ملی و هم به لحاظ دینی بر خود واجب می‌دانم تا به نامزد منتخب و اصلح خودم رای دهم.

کارگردان فیلم «سی‌وسه روز» درخصوص انتظار از سینماگران برای حضور در انتخابات هم توضیح داد: هر کسی که کوچک‌ترین تعلق خاطری به این سرزمین داشته باشد، هر کسی که اعتقادی به باورها و کشور ایران عزیز با این همه قدمت تاریخی داشته باشد، مطمئنا در این رویداد بزرگ شرکت خواهد کرد. تاریخ کشور ما پر است از جانفشانی‌هایی که موجب شد حکومت 2500‌ساله شاهنشاهی تبدیل به نظام جمهوری اسلامی شود که مردم حق انتخاب داشته باشند. بنابراین ضروری است که سینماگران در این همایش بزرگ شرکت کنند و خودشان را شریک در سرنوشت کشور خودشان بدانند.

وی درباره دغدغه فرهنگی نامزدهای انتخاباتی نیز گفت: تا جایی که اطلاع دارم، نامزدهای محترم در مناظره‌ها و گفت‌وگوها متاسفانه خیلی مباحث جدی در زمینه فرهنگ و هنر را مطرح نکردند. این یک مقدار حوزه فرهنگ و هنر را در کشور ما ناامن جلوه می‌دهد و آن اعتماد لازم را برای هنرمندان به‌وجود نمی‌آورد.

وی درباره انتظارات خود از رئیس‌جمهور آینده کشور نیز افزود: انتظار دارم هر فردی که در این سمت قرار می‌گیرد به شعارهای تبلیغاتی خود درباره سیاست خارجی، اقتصاد، معیشت، بیکاری جوانان و تامین امنیت کشور و مسائلی از این دست جامه عمل بپوشاند. به عنوان یک عنصر فرهنگی احساس می‌کنم نامزدهای مختلف باید به حوزه فرهنگ توجه بیش از پیش داشته باشند. همین چند وقت پیش بود که رهبر معظم انقلاب نگرانی و دغدغه خود را در زمینه فرهنگی ابراز کردند. الان دشمن از طریق ابزار فرهنگی هجمه‌های مختلفی به جامعه ما وارد می‌کند، بنابراین واقعا باید حوزه فرهنگ و هنر را جدی بگیریم و به افراد فرهنگی و کمیسیون‌های فرهنگی در مجلس توجه ویژه‌ای شود تا ضمن حفظ هویت ملی و آیینی و دینی، فرهنگ ناب اسلام عزیز را به تمام دنیا صادر کنیم.

معیار، حضور حداکثری است

پرویز شیخ طادی، کارگردان سینما و سازنده فیلم تحسین شده «روزهای زندگی» هم به جام‌جم گفت: حتی اگر کاندیدای مورد نظر خودم هم در جمع نامزدها حضور نداشته باشد، قطعا در انتخابات شرکت خواهم کرد. مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب معیار،حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

این فیلمساز افزود: ممکن است در شرایط فعلی نامزدی که به معنای واقعی کلمه همه امتیازات را به طور کامل داشته باشد، وجود نداشته باشد. ولی شرکت کردن و انتخاب نامزدی که 70درصد ویژگی‌های اصلح بودن را دارد هم کفایت می‌کند و بهتر از شرکت نکردن است.

وی درباره انتظار خود از رئیس‌جمهور آینده کشور گفت: از رئیس‌جمهور آینده انتظار دارم در انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که قرار است سکاندار فرهنگ و هنر مملکت باشد، دقت لازم را به عمل آورد. چون انتخاب این وزیر به اعتقاد من بسیار حساس‌تر از وزرای دیگر است. وزیر ارشاد باید هوشمندترین، فرهیخته‌ترین و آگاه‌ترین باشد. دولت‌ها همیشه تصور می‌کنند آنچه به مایحتاج مردم مربوط است، اهمیتی بیشتر از موارد فرهنگی دارد که اشتباهی بزرگ است. امیدوارم این بار دیگر باری به هر جهت و شعاری به فرهنگ و هنر نگاه نکنند، چون کشور را فرهنگ می‌سازد. به نظرم فرهنگ تعهد می‌آورد و تعهد هم اقتصاد سالم می‌آورد.

نادر طالب‌زاده، کارگردان که مستند تبلیغاتی یکی از نامزدهای این دوره انتخابات ریاست جمهوری را هم ساخته است نیز به جام‌جم گفت: حضور هنرمندان، اهالی رسانه و مردم در انتخابات وظیفه‌ای شرعی است که انشاءالله انجام خواهد شد.

کارگردان «بشارت منجی» در خصوص انتظار خود از رئیس‌جمهور آینده کشور گفت: به نظرم سینمای ایران دارد مراحل رشد خودش را طی می‌کند. امیدوارم در همین مسیر پیش رود و همگام با رشد انقلاب اسلامی باشد.

مجید مظفری، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما هم شرکت در انتخابات را امری ضروری دانست و گفت: کار هنری باید مسئولی اجرایی و کاردان داشته باشد. بنابراین رئیس‌جمهور آینده باید در این زمینه کاربلد باشد و کاری کند آن اصالت هنر ایران حس شود.

تعیین سرنوشت

محمد گلریز، خواننده کشورمان هم به جام‌جم گفت: وظیفه همه مردم ایران است که در انتخابات شرکت کنند. ما هنرمندان وظیفه داریم در راه استقلال و آزادی کشور تلاش کرده و با حضور پای صندوق‌های رای در تعیین سرنوشت کشورمان سهیم باشیم.

او ادامه داد: من مانند همیشه وظیفه ملی‌ام را انجام می‌دهم و پای صندوق‌های رای می‌روم و معتقدم رای دادن هنرمند می‌تواند مردم را هم به حضور در حماسه سیاسی ترغیب کند. بنابراین همه هنرمندان باید پای صندوق‌های رای بیایند و در این شرایط حساس تاریخی که همه دنیا به انتخابات ایران چشم دوخته‌اند، کشور را یاری کنند.

این خواننده درباره این‌که جای برنامه‌های فرهنگی در سخنان نامزدهای ریاست جمهوری خالی بود، گفت: صحبت‌هایی درباره فرهنگ و هنر کشور هم شد که به نظرم کم بود و باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود. هنر می‌تواند بهترین بازار ما در برابر تبلیغات منفی دشمن علیه ایران باشد.

او تاکید کرد: دوست دارم رئیس‌جمهور آینده کسی باشد که عزت و افتخار ایران را حفظ کند و در سایه صداقت و راستگویی کشور را در جهان سرافزار کند. فکر می‌کنم باید عملکرد رئیس‌جمهورهای گذشته را بررسی کرده و نقاط ضعف و قوت آنها را بشناسد و از این دیدگاه به صورت تحلیلی در اداره کشور بهره ببرد.

مهدی فخیم‌زاده، کارگردان سینما و تلویزیون هم در گفت‌وگو با مهر از مردم خواست که با مشارکت فعال در انتخابات ریاست‌جمهوری، رأی دهند.

این کارگردان سینمای ایران گفت: به فردی رای می‌دهم که مطمئن هستم می‌تواند با ایمان و سعی و تلاش به این نابسامانی‌های اقتصادی، بی‌قانونی‌ها و بی‌تدبیری‌ها پایان دهد.

کارگردان سریال خواب و بیدار در پایان با اشاره به انتظار خود از نامزد مورد نظرش در حوزه سینما گفت: با شناختی که از نامزد مورد نظرم دارم، انتظارم این است که با شناختی که از مسائل فرهنگی دارد به معضلاتی که در چهار سال گذشته در سینما و عرصه هنرهای تصویری و نمایشی با آن مواجه بوده‌ایم، پایان دهد.

خیری در ناامیدی نیست

رضا میرکریمی، کارگردان برجسته کشورمان هم درباره شرکت در انتخابات به ایسنا گفت: دوست دارم و باید در انتخابات شرکت کرد چون تا به حال ندیدم کسی از ناامیدی خیر ببیند.

او افزود: هیچ رویای شیرینی تعبیر نمی‌شود، مگر در سایه تلاش و اراده جمعی آدم‌ها. بنابراین از مردم می‌خواهم پای صندوق‌های رای بیایند.

عزت‌الله انتظامی، بازیگر پیشکسوت سینما هم به ایسنا گفت: با هر شرایطی شده در انتخابات شرکت می‌کنم و به قول معروف به فرد اصلح رأی می‌دهم.

آقای بازیگر سینمای ایران اظهار کرد: بالاخره یکی باید بیاید و مشکلات مردم را حل کند. من معتقدم باید به آن کسی که فعالیتش بیشتر از همه به چشم می‌خورد و مدیریت خوبی داشته است، رأی دهیم؛ کسی که بیشتر از همه برای این کشور زحمت می‌کشد.

او تاکید کرد: با کمک دوستانم به نزدیک‌ترین شعبه‌ اخذ رأی خواهم رفت و در انتخابات شرکت می‌کنم.

حضور فعال و گسترده

حسین اسرافیلی، شاعر مطرح کشورمان هم درباره دلایل حضور خود در انتخابات گفت: حضور در انتخابات سرنوشت ملت و کشور را تعیین می کند و در زندگی آینده ما تاثیرگذار است. به همین دلیل ما باید در انتخابات حضور گسترده و فعالی داشته باشیم تا سرنوشت جامعه را رقم بزنیم.

او افزود: مشارکت حداکثری و سهم داشتن در تعیین مسیر پیشرفت و تعالی کشور آن چیزی است که ما از مردم می‌خواهیم و انشاء الله فردا شاهد خلق حماسه‌ای سیاسی و باشکوه باشیم.

داوود غفارزادگان، داستان‌نویس کشورمان هم درباره دلایل خود برای حضور پای صندوق رأی گفت: انتخابات مدنی‌ترین، متمدنانه‌ترین و البته کم‌هزینه‌ترین شکل برای پیگیری خواست‌های مردم است. به همین دلیل سال‌هاست که مردم در کشورهای مختلف جهان از طریق رأی‌گیری و انتخابات دست به انتخاب نمایندگان خود می‌زنند. من نیز فکر می‌کنم گفتمانی که در جامعه ما وجود دارد و خواست‌هایی که مطالبه می‌شود باید پای صندوق رأی صورت بگیرد.

او ادامه داد: من در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنم. بنابراین درباره بخش‌ها و حوزه‌های دیگر صحبت نمی‌کنم. اما در حوزه فرهنگی در هشت سال گذشته مشکلات زیادی وجود داشت و توقعات ما حل نشده ماند. امیدوارم در دولت بعد این مشکلات حل و توقعات اهالی فر هنگ برآورده شود.

محمدباقر آقامیری، هنرمند نگارگر نیز گفت: با تحریم انتخابات کاری درست نمی شود. باید به نامزدی دلسوز، متعهد و متخصص رأی داد تا فضایی آرام، سالم و به دور از تشنج را برای مردم و به خصوص اهالی فرهنگ و هنر پدید آورد.

این نگارگر برجسته کشورمان تاکید کرد: امیدوارم رئیس‌جمهور آینده با پشتوانه آرای مردم بتواند در پیشرفت کشورمان و توجه به مسائل مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و سیاسی موفق باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها