به همراه مقادیری گاز سارین

بازداشت 12 عضو جبهه النصره در ترکیه

رسانه‌های ترکیه‌ گزارش دادند، مسئولان آنکارا گروهی از اعضای جبهه النصرة را در شهر آدانا به همراه مقادیری از گاز سمی سارین بازداشت کردند.
کد خبر: ۵۶۷۳۸۶
بازداشت 12 عضو جبهه النصره در ترکیه

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، برخی رسانه‌های ترکیه‌ گزارش دادند که تعداد این گروه بازداشتی به 12 تن می‌رسد.

رسانه‌های ترکیه همچنین گزارش دادند که این افراد با حمله نیروهای ترکیه‌ای به خانه‌هایشان در شهر آدانا در 100 کیلومتری سوریه بازداشت شدند و پلیس دو کیلوگرم گاز سارین و سلاح‌های سنگین را در مقر این افراد کشف و ضبط کرد.

مطبوعات نوشتند که دادگاه عالی در آدانا دستور بازداشت افرادی را داد که احتمال می‌رفت برای یک حمله گسترده در شهر برنامه‌ریزی می‌کردند. تاکنون مشخص نشده است که چه اتهام‌هایی علیه این افراد صادر شده است.

در همین حال، الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو خواهان بازجویی‌های دقیق از این افراد است.

وی در اظهاراتی مطبوعاتی خاطر نشان کرد: گزارش‌های رسانه‌ای در خصوص بازداشت این افراد به همراه گاز سارین بسیار ما را نگران کرد. روسیه به هیچ وجه استفاده از هرگونه سلاح‌های شیمیایی را مورد قبول نمی‌داند.

لوکاشویچ عنوان داشت که دولت سوریه چندین مرتبه تاکید کرد که با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در درگیری‌های داخلی مخالف بوده و این سلاح‌ها تحت نظارت و حفاظت شدیدی قرار دارد.

وی با بیان اینکه مسکو نیز بر همین باور است، گفت: مسکو چندین بار بر خطرهای ناشی از اقدامات تحریک آمیز گروه‌های تروریستی و رادیکال تاکید و اعلام کرد که این افراد از سلاح‌های کشتار جمعی و گازهای سمی علیه شهروندان استفاده می‌کند تا زمینه‌های لازم برای دخالت طرف‌های خارجی در سوریه را فراهم کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: انتشار اخباری از بازداشت این افراد در ترکیه نشان داد که نگرانی‌های ما حقیقت داشت و ما تاکید می‌کنیم که باید بازجویی‌های لازم در خصوص این افراد صورت بگیرد و از تمام جزئیات این مسئله پرده برداشته شود تا تروریست‌ها این امکان را نیابند که علیه غیرنظامیان از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده و برای دخالت خارجی در سوریه اقدام تحریک‌آمیز انجام دهند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها