رئیس‌جمهور در بیست و نهمین یادواره بزرگداشت مقام معلم:

امروز متأسفانه عده‌ای از قول آدم حرف می‌زنند

احمدی نژاد درجمع مردم ارومیه مطرح کرد:

صهیونیست ها، پشت صحنه نبش قبر صحابه پیامبر

رئیس جمهور درجمع مردم آذربایجان غربی خطاب به برخی کشورهای منطقه گفت: پیامبر ما ، پیامبر رحمت ، دوستی و محبت است و او آمد که دلها را به هم نزدیک کند، شما چگونه آدم می کشید و به راحتی دستور قتل صادر می کنید آن هم مردم بی گناه و از سوی دیگر دستور نبش قبر صحابه پیامبر را صادر می کنید ؛ دست بردارید و هوشیار باشید و در خدمت اسلام و در خدمت ملت ها باشید.
کد خبر: ۵۶۰۰۷۰
صهیونیست ها،  پشت صحنه نبش قبر صحابه پیامبر

به گزارش واحد مرکزی خبر،احمدی نژاد تاکید کرد: دشمنان اصلی کشورهای منطقه به دنبال تخریب وجهه اسلام عزیز در منطقه هستند و می خواهند از اسلام وجهه ای بسازند که هر کس می بیند روی خود را برگرداند.

وی گفت: از طرفی عده ای را هم تحریک کرده اند و رفته اند یک صحابه عزیز پیامبر بزرگوار اسلام که حدود 1400 سال قبل دفن شده نبش قبر کردند.

رئیس جمهور افزود: آنها نمی فهمند چه کاری دارند انجام می دهند، تحریک، ایجاد دعوای قومی می کنند، تردید ندارم پشت صحنه همه این تحریک ها، مستکبران و صهیونیست ها هستند بنابراین همه باید هوشیار باشند.

احمدی نژاد گفت: آنها می گویند ما می خواهیم این پیکر را ببریم و بر طبق اصول شرعی دفن کنیم.

وی افزود: پیامبر(ص) برای برافراشتن پرچم توحید و عدالت آمد آیا شما عدالت و توحید را درست کرده اید و در فرعیات و جزئیات مانده اید و می خواهید میلیون ها نفر که از صدر اسلام تا کنون دفن شده اند نبش قبر کنید؟.

رئیس جمهور ایجاد جنگ و اختلافات مذهبی را دیگر هدف دشمنان در منطقه دانست و افزود: ما یک خدا ، یک پیامبر و یک کتاب داریم و همه به دنبال پیامبر و عاشق او هستیم و آرزو داریم که در خط ایشان باشیم.

وی گفت: به عموم ملت های منطقه عرض می کنم امروز روز همدلی است ، روز مراقب بودن توطئه شیطنت هاست ، روز همبستگی است ؛ دوره ای است که باید از آن عبور کنیم.

رئیس جمهور خطاب به دشمنان منطقه نیز گفت: شما به آخر خط رسیده اید ، اگر خیال می کنید با این تحریکات و با جنگ روانی می توانید ملت های منطقه را به جان هم بیاندازید اشتباه کرده اید ؛ من به شما نصیحت می کنم ، به رژیم صهیونیستی نصیحت می کنم دست از خباثت و توطئه بردارید و بیایید در کنار ملت ها و یار ملت ها باشید.

احمدی نژاد افزود: توصیه می کنم بروید به سرزمین خودتان و اگر می خواهید خدمتی بکنید به مردم خودتان خدمت کنید ؛ چه کسی به شما گفته که بیاید و به ما خدمت کنید، نمی خواهیم و ملت های منطقه خیر شما را نمی خواهند.

وی افزود: ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان. شما همان مشکلات خودتان را حل کنید ما از شما تشکر هم می کنیم.

احمدی نژاد افزود: شما پایگاه های نظامی درست کرده اید ، نفت منطقه را غارت می کنید و اسلحه تولید می کنید و می گویید بیایید با یکدیگر بجنگید.

رئیس جمهور گفت: اما بدانید که اگر به این نصیحت مشفقانه گوش نکنید به زودی زود دست قدرت ملت ها از آستین بیرون می آید و کاری خواهند کرد که راه برگشتن به خانه خودتان را هم گم کنید.

رئیس جمهورگفت: امروز روزی است که باید همه کوچک و بزرگ برای ساختن ایران دست به دست هم دهیم .

احمدی نژاد افزود : صدها سال گذشت و دشمنان اجازه پرش و پرواز به ملت ایران ندادند چه دشمنان بیرونی و چه حاکمان خود خواه ، ملت ایران را در بند کردند و اجازه ندادند در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد.

وی گفت: تمام موانع را بردارید و به سمت قله های پیشرفت و عزت بروید ، همه چیز داریم ،‌ معدن ، نیروی انسانی ، آب و بهترین مردم و فرهنگ را داریم ،‌ باید همه باهم حرکت کنیم ، همه نورچشم ، عزیز ، یک خانواده و گلهای یک گلستان ، گلستان ایران هستند.

رئیس جمهور افزود :‌ امروز به صورت جهشی جلو می رویم و عصبانیت مستکبران از این حرکت جهشی است ، ‌هرروز که چشم بازمی کنند یک افتتاح است ،‌یک طرح است ، کارخانه فولاد ، سیمان ، پتروشیمی ، جاده، بزرگراه ،دارو ، بیمارستان، هر روز یک دستگاه ، موشک و ماهواره است و معلوم است که ناراحت و عصبانی هستند.

احمدی نژاد گفت : نمی خواهند بگذارند ملت ایران به قله ها برسد می بینید هر روز یک بداخلاقی ، یک دوره طولانی جنگ روانی ، می گویند ایران می خواهد بمب بسازد ، ایران تا این مردم را دارد چه نیازی به بمب دارد.

وی افزود : بمب مال آدم های ترسو ، دروغ گو ، آدم کش و بی فرهنگ است ، بمب اتم می خواهیم چه کار ؟ ملت ایران شما را با منطق از اوج قدرتتان به زیر خواهد کشید.

رئیس جمهور گفت : به قول خودشان سنگین ترین تحریم ها را علیه ملت ایران اعمال کردند که بازار و اقتصاد ایران را متوقف کنند که نگذارند جلو برویم ، بعضی ها هم در داخل با آنها همکاری می کنند.

وی افزود :‌خیال کردند می توانند جلوی پیشرفت ملت را بگیرند و پیوند های الهی بین ملت سست می شود ،‌اشتباه کردند.

رئیس جمهور گفت : ببینید چطور پشت هم اندازی می کنند ،‌یک روز گفتند مشکلات اقتصادی ناشی از ناتوانی دولت است گفتیم تحریم ها است ، گفتند خیر دشمن کجا بود دولت است ،‌ بعد که معلوم شد دشمن تحریم کرده و همه قدرت سیاسی و اقتصادی را آورده است گفتند بله اما مشکلات از ناحیه دولت است چراگفت قطعنامه ها کاغذ پاره است بله کاغذ پاره بود و دیدید که بی نتیجه بود و خنثی شد.

احمدی نژاد افزود: چند دولت غربی و اروپایی ها و آمریکایی ها یک طرفه زور گویی می کنند و راه مقابله آن این است که دست به دست هم و با کنترل ،‌برنامه ریزی و طرح های اقتصادی راه پیشرفت را ادامه دهیم ‌، نه اینکه برخی ها پشتیبان دشمن شوند.

وی گفت :‌ اینها خیال کردند موقتا تلاطمی در بازار ما بوجود آوردند دست بسته می شویم و می گویم تشریف بیاورید ، اینطور نیست.

رئیس جمهور افزود : به شما نصیحت می کنیم ، به بیرونی ها و دنباله های داخلی آنها ، بیایید در کنار ملت با منطق عدالت برای همه گفتگو می کنیم، اگر فکر کردید با این حرکت های مذبوحانه می توانید جلوی ملت را بگیرید اشتباه می کنید به خدا این ملت بر همه تحریم ها غلبه خواهد کرد و روسیاهی برای شما خواهد ماند.

احمدی نژاد گفت : ملت دست بسته و دست شکسته نیست ، بساط بداخلاقی ها از ایران عزیز جمع خواهد شد ، می خواهند کاری کنند که کشور ندرخشد.

رئیس جمهورتصریح کرد: آذربایجان غربی دیار مهربانی است و مردم این خطه الگوی زندگی متعالی،عشق ، برادری همراهی ، همکاری ، مرزبانی شجاعانه از مرزهای عزت ، استقلال و شرف مردم ایران است.

وی گفت: دنیا ببیند اینجا ارومیه است مرکز آذربایجان غربی و همه آمده اند تا یک بار دیگر بر عزت ،‌عظمت و آرمان های خود تأکید کند ، آمده اند بگویند مردم ارومیه و همه  آذربایجان زنده اند و تا ابد زنده پاینده باقی خواهند ماند.

وی گفت : این مردم صدها سال در شرایط سخت و فراز و نشیب های تند تاریخ با همبستگی ایستاده و از آرمان ،‌موجودیت و دین خود که اسلام ناب محمدی (ص) است صیانت کرده اند.

رئیس جمهور با طرح این پرسش که در سوریه چه کسی را می کشند؟ تاکید کرد: هر دو ملت سوریه هستند و هر دو موجودی سوریه را از بین می برند و این به نفع دشمن است و دشمن سوء استفاده کرده و سوریه را بمباران کرده است.

وی افزود: خیلی ها دشمن اصلی را فراموش کرده اند و به جان هم افتاده اند و همدیگر را می کشند اما آخرش چه؟ به کجا می خواهید برسید؟.

رئیس جمهور خطاب به آنان (دولت و مخالفان سوریه ) تأکید کرد: باهم تفاهم کنید و انتخابات آزاد بگذارید و ملت هر چه انتخاب کرد همه تابع رأی ملت باشند.

رئیس جمهور افزود: ما یک ملت بزرگ ریشه دار در تاریخ هستیم ، ما ملتی نیستیم که استعمارگران روی نقشه خط کشیده باشند بگویند این یک کشور ، یا اشغال کرده باشند مردم بومی آنجا را نابود کرده باشند، نشسته باشند سر جای آنها ، بگویند ما یک ملتیم.

وی افزود: ما به فضل الهی عبور خواهیم کرد ، البته بد اخلاقی می کنند  معلوم است ، طرح هدفمندی یارانه ها را اجرا می کنیم ، بالاخره بخشی از مشکلات حل می شود چپ و راست غربی ها و دنباله های آنها می خواهند این طرح را بزنند.

وی گفت: یک موقعی می گفتند این طرح 500 درصد تورم درست می کند اما وقتی اجرا شد دیدیم که 5 - 6 درصد بیشتر تورم ایجاد نکرد ، اینها سند کشور است حالا تحریم دشمن و بازار ارز را سر هدفمندی خراب می کنند و می گویند اگر هدفمندی کامل اجرا شود بنزین هفت هزار تومان می شود.

رئیس جمهور افزود: این همه مخالفت می کنند اقتصاد ایران در سال ، هزار و 200 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد، در سال کل یارانه ای که ما می دهیم 41 هزار میلیارد تومان است ، 9 هزار میلیارد از قدیم در قانون بودجه بوده مثل نان ، آب ، شیر ، نهاده های کشاورزی  و 32 هزار تا هم از خود مردم می گیریم و مساوی تقسیم می کنیم میان مردم،  این کجاش اشکال دارد شما تحریم و بازی با بازار ارز را بگذارید کنار و این طرح را اجرا کنید ببینید فقیری در کشور باقی می ماند.

وی گفت : کسی که در ماه دو هزار لیتر بنزین مصرف می کند 400 تومان می دهد و کسی که اصلا مصرف نمی کند  اون هم 400 تومن می دهد چرا باید اینطور باشد  باید مابه التفاوت این مصرف به جیب مردم برود کجای این تورم زاست.

احمدی نژاد افزود: در آذربایجان کسانی هستند که برای اینکه مغازه ای، گاوداری ای و  یک مزرعه راه بیندازند پول نیاز دارند.

وی گفت: این منطق ساده ای است ولی مرتب مخالفت می شود حالا شنیدم باید یک مقدار ان را کم کنید ، چرا باید کم کنیم این یارانه ها مال مردم است و هیچ کس نمی تواند یک ریال  آن را کم کند.

رئیس جمهور گفت: ما در سفر چهارم بنا داشتیم به همه شهرستان برویم اما در سفر دوره چهارم وقفه به وجود آمد که بعدا علت آن را خواهم گفت.

احمدی نژاد افزود: دولت فرصت کمی دارد و  16 استان مانده و ما باید همه جا برویم و تشکر کنیم و باقی مانده کارهای دولت را سر و سامان بدهیم.

وی گفت: به این علت نشد که به همه شهرستان های استان برویم و از همین جا از همه شهرستان ها عذر می خواهم و امیدوارم فرزندان خودشان را ببخشند و امیدوارم که در آینده بتوانیم جبران کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه بعد از انقلاب کارهای فراوانی در آذربایجان غربی بخصوص در این هشت سال انجام شد، اظهار داشت: کارهای بزرگی از جمله احداث راه، مدرسه ، سدسازی و شبکه های ابیاری در سیمان فولاد انجام شد.

احمدی نژاد افزود: با اینکه این منطقه هشت سال  درگیر دفاع مقدس و مرکز پشتیبانی رزمندگان و تحت فشار دشمن خبیث بعثی بود با این حال کارهای خوبی انجام شد اما کارهای فراوانی نیز مانده است.

وی افزود: باید این کارها را دنبال کنیم و متعهدیم تا ریشه کنی کامل فقر و تبعیض و رسیدن به قله، کار خدمت و سازندگی را ادامه دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما دو کار گروه داریم، یکی کارگروه کشاورزی برای توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال جوانان است گفت: دولت تمام اختیارات خودش را برای واگذاری زمین، تامین حقابه و وام ارزان قیمت به استانها تفویض کرده است.

وی افزود: قسط اول را دادیم  و امروز قسط دوم را تصویب می کنیم و وام ارزان، زمین و آب برای کشاورزی و دامداری برای اباد کردن استان تعلق می گیرد.

احمدی نژاد با بیان اینکه کارگروه دوم، معدن و صنعت است گفت:‌ استان شما جزو استان های معدنی است، اما هنوز از 5 درصد آن استفاده نمی شود و این باعث بیکاری جوانان شده است.

وی با اشاره به اینکه ما اختیارات کامل واگذاری معادن را به استان داده ایم، گفت: امروز برای کشاورزی و معدن بودجه حسابی می گذاریم که جوانها  در صنایع تبدیلی، معدن ، دامداری و کشاورزی فعالیت کنند.

رئیس جمهور با اشاره به سخنان استاندار این استان درباره دریاچه ارومیه گفت: میزان بارش در زمان های مختلف متفاوت و آب و هوا در حال تغییر است و هم اکنون کشور ما در دوران خشکسالی به سر می برد به همین علت آب دریاچه ارومیه کم شده است.

احمدی نژاد با اشاره به این که از هفت طرح بزرگ کشوری تصویب شده دو طرح مربوط به استان آذربایجان غربی است، افزود: در این باره برنامه داریم و به سرعت در حال کار هستیم.

رئیس جمهور ادامه داد: دولت برای رفع مشکل کم آبی دریاچه ارومیه کارهایی در دست اقدام دارد از جمله آن که بیش از یک و نیم میلیارد متر مکعب آب را به این دریاچه منتقل کنیم.

احمدی نژاد با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب افزود: برای این منظور دولت طرح های آبیاری های تحت فشار را در دست اجرا دارد که براساس آن 85 درصد هزینه ها را یارانه می دهد و تنها 15 درصد را کشاورز تأمین می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها