معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر ارشاد:

بیمه خبرنگاران قطعی شد + عکس

مدیر عامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان از آغاز نام نویسی بیمه تکمیلی خبرنگاران و هنرمندان از امروز - شنبه - 24 فروردین ماه جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۵۳۷۳۱
آغاز نام نویسی بیمه تکمیلی خبرنگاران و هنرمندان

مهدی شجاعی با بیان این مطلب افزود: خبرنگاران و هنرمندان متقاضی بیمه تکمیلی می توانند تا پنجم اردیبهشت ماه امسال با تکمیل مدارک مورد نیاز برای بهره مندی از بیمه تکمیلی اقدام کنند.

این مقام مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: همه اعضای صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان و همچنین دارندگان دفترچه بیمه تامین اجتماعی می توانند از بیمه تکمیلی این صندوق بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه بهره مندی خبرنگاران و هنرمندان حدود سه سال پیش مورد تاکید وزیر ارشاد قرار گرفت، گفت: در این مدت 40 هزار خبرنگار، نویسنده و هنرمند از بیمه تکمیلی ارشاد بهره مند شده اند.

مدیر عامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان با بیان اینکه تمامی اعضای صندوق تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته اند، افزود: در سال 90، 15 هزار نفر و در سال گذشته به رغم کمبود بودجه 25 هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند.

شجاعی مدارک مورد نیاز برای بهره مندی از بیمه تکمیلی خبرنگاران و هنرمندان را کپی کارت ملی فرد متقاضی، کپی صفحه اول و دوم شناسنانه بیمه شده اصلی، کپی صفحه اول دفترچه بیمه و پرداخت مبلغ 70 هزار تومان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: متقاضیان ساکن شهرستان می توانند مدارک خود را به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و متقاضیان ساکن تهران نیز به معاونت های تخصصی وزارت ارشاد یا صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه و هنرمندان تحویل دهند.

به گفته شجاعی، از تعرفه حق بیمه فقط 70 هزار تومان را اعضا تقبل می‌کنند و مابقی توسط صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان تأمین می‌ شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها