قاضی سابق دادگاه ویژه روحانیت گفت: جرم دیپلمات عربستانی ربطی به مصونیت سیاسی وی ندارد و باید به تخلف این دیپلمات براساس قوانین موجود جزایی ایران رسیدگی شود.
کد خبر: ۵۵۲۷۹۵
دیپلمات عربستانی باید طبق قوانین جزایی ایران مجازات شود

روح الله حسینیان نماینده تهران در مجلس در گفت وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به تصادف  دیپلمات عربستانی با یک شهروند تهرانی و فوت این شهروند، گفت: جرم این دیپلمات ربطی به مصونیت سیاسی ندارد چرا که مصونیت سیاسی دیپلمات ها در رابطه با انجام وظایف است نه تخلفات اجتماعی یک فرد.

وی افزود: دیپلمات عربستانی مرتکب قتل شد و باید به این قتل براساس قوانین جزایی جمهوری اسلامی ایران رسیدگی شود.

قاضی سابق دادگاه ها و دادگاه ویژه روحانیت تصریح کرد: طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران هر فرد خارجی که در داخل کشور مرتکب جرم شود باید به جرم وی رسیدگی شود و طبق قانون مجازات گردد.

حسینیان در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود دیپلمات ها مصونیت سیاسی دارند گفت: جرم این دیپلمات هیچ ارتباطی به مصوینت سیاسی وی ندارد.

وی تأکید کرد: ما انقلاب کردیم تا در مقابل اینگونه جرایم و به خصوص کاپیتولاسیون ایستادگی کنیم بنابراین ایستادگی ما در مقابل کاپیتولاسیون یکی از خواسته های ملت ایران بود پس دیپلمات عربستانی نمی‌تواند به دلیل مصونیت سیاسی از زیر بار این جرم بگذرد.

یک دیپلمات مست عربستانی اواخر سال گذشته هنگام رانندگی به دلیل سرعت غیر مجاز و عدم تعادل در مسیر شرق به غرب اتوبان ارتش با یک دستگاه پراید تصادف کرد که منجر به فوت یک شهروند ایرانی شده.نام این شهروند مجید فراهانی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
۰
۰
ببینیم واقعاراست میگیدوروحرفتون میمونیدیانه؟
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
۰
۰
خودتونو اذیت نكنین به سادگی از مجازات فرار میكنه

نیازمندی ها