حیات دوباره را به کام درختان تلخ نکنیم

سیزده به در، پیمان آشتی با طبیعت

سازمان جنگل ها طی اطلاعیه ای اعلام کرد:

مردم از افروختن آتش در جنگل ها و مراتع خودداری کنند

سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور طی اطلاعیه ای از مردم خواست تا همزمان با فرارسیدن روز طبیعت (13 فروردین ماه) از افروختن آتش در جنگل ها و مراتع خودداری کنند.
کد خبر: ۵۵۱۳۰۳
مردم از افروختن آتش در جنگل ها و مراتع خودداری کنند

سازمان جنگل ها توصیه می کند، با رعایت هنجار های زیست محیطی به ویژه توجه به شعار بنیادین اخلاق طبیعت گردی، این روز را به فرصتی برای آشتی با طبیعت قرار دهیم و مانع از تخریب و آلودگی طبیعت کشور در روز سیزدهم نوروز شویم.

روز سیزده بدر به تعبیری عام «روز طبیعت» نام گرفته که طی سال های مدیدی مردم ایران زمین در روز 13فروردین شوق زیستن و تفرج یک روزه در دامان پر مهر طبیعت را گرامی می دارند و این روز را در آغوش سبزه های تازه رسته سپری می کنند.

در روز سیزده نوروز هر سال خانواده های ایرانی در چهار گوشه این خاک پهناور به آغوش طبیعت رفته و بار دیگر پروردگارمنان را صمیمانه شکرگزاری می کنند.

در این گزارش آمده است، همه ساله در روز سیزدهم فرودین ماه حضور گسترده میلیون ها نفر در عرصه های منابع طبیعی موج گسترده ای از تخریب و آلودگی را به جای می گذارد که جبران پیامد های ناگوار آن اگر نگوییم ناممکن اما دست کم اینکه بسیار دشوار و پر هزینه است.

این پیامدها بیشتر دامن منابع طبیعی همچون جنگل ها و مراتع را در بر می گیرد، چراکه این عرصه ها بسیار گسترده بوده و از سوی دیگر همچون پارک های ملی ومناطق حفاظت شده دارای ورودی های مشخص جهت کنترل حجم مسافران ورودی نیست.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها