ساحل نشینان خواب کشتی می بینند

بندر 300 ساله گمیشان در کما

مدیرکل شیلات گلستان از صادرات 130 تن میگوی پرورشی گمیشان به کشورهای اروپایی و آسیایی خبر داد.
کد خبر: ۵۴۲۳۸۹
صادرات 130 تن میگوی پرورشی گمیشان به کشورهای اروپایی و آسیایی

علی‎اکبر پاسندی گفت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تولید کنندگان گلستانی موفق به تولید 171 تن میگوی وانامی شدند که 130 تن آن به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر شده و 41 تن برای مصارف داخلی وارد بازار شده است.

به گفته وی، میگوی صادراتی گمیشان از طریق استان‎های هرمزگان و بندرعباس به کشورهای امارات عربی، ویتنام و لبنان صادر می‎شود.

مدیرکل شیلات گلستان با بیان اینکه هر کیلو میگو شش تا هفت دلار قیمت‎گذاری شده گفت: ارزش صادراتی میگوی گمیشان 800 هزار دلار است.

وی عنوان کرد: در سال آینده میزان تولید میگو در استان به 500 تن می‎رسد که از این مقدار 80 درصد برای صادرات و 20 درصد برای مصرف داخلی عرضه خواهد شد.

پاسندی تصریح کرد: دوره پرورش میگو 120 روز است و از ابتدای تیرماه تا پایان مهر ادامه دارد و در پایان دوره پرورش وزن میگوها به 14 تا 15 گرم می‎رسد.

به گفته این مسئول، در سال جاری تعداد شش مزرعه به مساحت 120 هکتار کل و 85 هکتار مفید برای پرورش میگو اختصاص یافته که تعداد 5/15 میلیون قطعه بچه میگو در این مزارع ذخیره‎سازی شد.

مدیرکل شیلات گلستان خاطرنشان کرد: تعداد دو مزرعه به مساحت 26 هکتار مجهز به سیستم هوادهی بوده و متوسط تولید در هکتار 3750 کیلوگرم رسیده و این مقدار نسبت به سال قبل 400 کیلوگرم در هکتار افزایش یافته و این تولید نسبت به استان‎های جنوبی از شرایط مناسب‎تری برخوردار بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد با اقدامات انجام شده و حمایت‎های دولت تا پایان سال جاری 17 مزرعه به مساحت 340 هکتار برای ذخیره‎سازی میگو در سال آینده آماده شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها