برای اولین بار در خاورمیانه اجرا شد؛

طرح پرورش ماهیان خاویاری در دریای خزر

رئیس بخش اکولوژی پژوهشکده آب‌های داخلی ایران گفت: برای اولین بار در خاورمیانه طرح پرورش ماهیان خاویاری در دریای خزر اجرا شد.
کد خبر: ۵۴۱۷۹۷
طرح پرورش ماهیان خاویاری در دریای خزر

شهرام بهمنش روز یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت شیلات شهرستان مشگین شهر افزود: هم اکنون طرح پرورش ماهیان خاویاری در قفس در دریای خزر با ظرفیت 30 تن با موفقیت اجرا شده است.

وی گفت: طرح پرورش ماهیان قزل آلا نیز با ظرفیت 25 تن در قفس در دریای خزر عملیاتی شده و برنامه ریزی تا پایان برنامه پنجم توسعه تولید 720 تن ماهیان پرورشی در قفس در کشور می‌باشد.

وی افزود: این میزان باید تا سال 1420 به یک میلیون و 200هزار تن افزایش یابد.

وی کاهش هزینه‌های تولید از جمله برق و خوراک را از مزایای طرح پرورش ماهی در قفس ذکر کرد.

به گزارش ایرنا، مدیر شیلات استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: بزودی طرح پرورش ماهی در قفس برای اولین بار در استان در سد سبلان مشگین شهر به اجرا در می‌آید که در مرحله اول این طرح 24 قفس 22 تنی در دریاچه سد بکار گیری شده و در مجموع 528 تن ماهی استحصال خواهد شد.

میرآرمان واعظی اظهار کرد: امسال سه هزار و 500 تن انواع آبزیان در استان تولید شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش داشته است.

یونس اسدی نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به ایجاد اداره کل شیلات در استان اردبیل از آغاز بکار اولین اداره شیلات در شهرستان مشگین شهر خبر داد و خواستار استفاده از 51 سد موجود در استان اردبیل برای پرورش آبزیان شد.

newsQrCode
برچسب ها: دریای خزر خاویار
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها