کشتی فرنگی ایران بدجوری دچار زیاده‌خواهی شده است، آن هم در شرایطی که با توجه به شرایط اقتصادی کشور، بودجه ورزش تا حدود زیادی آب رفته و فدراسیون‌ها موظف هستند بر اساس خواست و نظر وزارت ورزش و جوانان، برنامه‌های خود را با حداقل هزینه برگزار کنند.
کد خبر: ۵۳۵۲۰۲
درخواست 6 میلیاردی کشتی فرنگی

این وسط گویا دست‌اندرکاران کشتی فرنگی متوجه شرایط حساس کنونی نیستند و از فدراسیون کشتی انتظار دارند همه‌گونه امکانات و تجهیزاتی را برای اردوی تیم ملی فراهم کند، شاید اگر امروز اردوی کشتی‌گیران با چند روز تاخیر برگزار می‌شود، دلیل آن فقط به این خواسته محمد بنا به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی کشتی‌فرنگی برمی‌گردد.

هر چند هنوز به طور مشخص معلوم نیست محمد بنا خود در تمرینات تیم ملی حاضر خواهد شد یا خیر، اما گویا وی از فدراسیون کشتی تقاضای شرایط و امکاناتی را دارد که وقتی این خواسته‌ها روی کاغذ می‌آید، رقمی در حدود شش میلیارد تومان را بالغ می‌شود که به‌طور طبیعی تامین آن فعلا از سوی فدراسیون کشتی غیرممکن است.

هرچند اعتقاد داریم به دنبال موفقیت بزرگ و تاریخی کشتی‌فرنگی در المپیک لندن، هر قدر هم که به فرنگی‌کارها توجه شود، باز هم کم است، اما به‌هر‌حال باید هر درخواستی معقول و قابل انجام باشد.

در حقیقت بیان خواسته‌هایی که در شرایط حاضر امکان برآورده کردن آن فراهم نیست، به منزله طبل بزرگی است که هیچ‌وقت قرار نیست نواخته شود.

محمد بنا برای کشتی‌فرنگی و ورزش ایران عزیز است و در طول تاریخ نیز هیچ‌کس کار بزرگ او و همکارانش را در تیم ملی کشتی‌فرنگی در لندن 2012 فراموش نخواهد کرد، اما این مربی باید به این نکته مهم توجه کند که در چنین شرایطی نباید دست مسوولان کشتی را در پوست گردو بگذارد.

بدیهی است وقتی کشتی آزاد برنامه‌های آماده‌سازی خود را از مدت‌ها پیش آغاز کرده و برنامه‌هایش را مو به مو در جهت حضوری موفق در رقابت‌های جام‌جهانی تهران (اسفندماه) پیش می‌برد، کشتی‌فرنگی نباید درجا زده و زمان را بیش از این از دست بدهد.

هر چند که با جا خالی دادن یک مربی، برنامه‌های کشتی فرنگی زمین نخواهد ماند و مربی دیگری عنان کار را در دست خواهد گرفت، اما بی‌شک هر گلی یک بویی دارد و چه بهتر آن‌که محمد بنا که مسئولیت بزرگ‌تری را در برهه کنونی بر عهده گرفته،‌ کشتی‌فرنگی را تنها نگذارد.

این نکته را نیز نباید ناگفته گذاشت که کشتی‌فرنگی بیش از هر امکانات و تجهیزاتی در وهله نخست به همدلی و وحدت نظر نیاز دارد و حیف است که این همدلی و وفاق از آن گرفته شود.

حجت‌اله اکبرآبادی - دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها