در آستانه جام جهانی کشتی آزاد

حسن رحیمی اردوی تیم ملی را ترک کرد

کد خبر: ۵۳۷۳۲۵
کشتی فرنگی این هشدار را جدی بگیرد


حجت اله اکبرآبادی 

کشتی ایران در شرایطی خود را آماده حضور در رقابت های جام جهانی تهران می کند که منهای کشتی آزاد ، رشته فرنگی وضعیت خوب و مساعدی ندارد و از صحبت های سرمربی موقت تیم ملی چنین پیداست که نباید از این تیم انتظارموفقیت چندانی داشت .
به گفته رسول جزینی ، تیم ملی کشتی فرنگی با توجه به شرایط موجود و بی انگیزگی مفرط کشتی گیرانش اگر در جام جهانی تهران نیز دهم ( از آخر اول ) شود ،‌ نتیجه قابل انتظاری را رقم زده است ! جزینی در این زمینه دیروز به خبرگزاری فارس گفت : شرایط اردوها با وجود وعده‌هایی که مسئولان داده‌اند هیچ تغییری نکرده است. هیچکدام از قول‌هایی که به بچه‌ها داده بودم عملی نشد. حرفی برای کشتی‌گیران ندارم و دیگر نمی‌توانم آنها را مجاب به انجام تمرین کنم.
هر چند که خواندن این صحبت ها نیز خاطر کشتی دوستان را مکدر می کند ، اما جای پرسش است که چرا با توجه به این شرایط حاد ، مسوولان فدراسیون و ورزش نخواسته اند در جهت تغییر وضعیت موجود ،قدمی اساسی بردارند ؟!
می گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست ، گویا ایام نکوی کشتی فرنگی را نیز باید از شرایط امروزش خواند و پنداری همه چشم انتظار نشسته اند تا ناکامی این تیم را در تهران رویت کنند.
متاسفانه امروز با بی تدبیری های موجود ، وضعیت خوبی بر کشتی ایران حاکم نیست ، از یک سو محمد بنا قهر کرده ، از سوی دیگر فدراسیون کلی بدهی دارد که صاف کردن آنها به چند میلیارد پول نیاز دارد ، از دیگر سو فدراسیون جهانی ( فیلا ) غیر منتظره و غیر منطقی جوایز دلاری مسابقه های جام جهانی را دو برابر کرده تا با توجه به قیمت دلار ، فقط یک میلیارد و ششصد میلیون تومان بابت جایزه تیم های برتر در هر دو رشته آزاد و فرنگی مورد نیاز باشد که بدیهی است در این وضعیت بی پولی ، جایزه دلاری رقابت ها نیز برای کشتی ایران قوز بالا قوز شده است . به همه اینها باید اضافه نمود که در سال بعد از المپیک نیز برگزاری جام جهانی نیز برای کشور میزبان جز هزینه عایدی و منفعت خاصی نخواهد داشت تا وقتی به این موضوع فکر می کنیم که کشتی فرنگی به استقبال ناکامی در این رقابت ها می رود ( موضوعی که بعدها مفصل راجع به آن اطلاع رسانی خواهیم کرد ) دردمان دو برابر شود . اگر چه تا زمان آغاز این رقابت ها دو هفته دیگر فرصت نیست ، اما در همین زمان کم نیز حداقل می توان با انجام تمهیداتی خاص در رابطه با کشتی فرنگی ، این تیم را از وضعیت بغرنج موجود رهایی بخشید . بدیهی است حالا که برای برگزاری این جام جهانی بی خاصیت ، میلیاردی هزینه می کنیم ، دیگر نباید در آن شکست بخوریم . هر چند با حضور رسول خادم ، خیال مان از بابت تیم ملی کشتی آزاد راحت است ، اما یقینا ادامه غفلت از وضعیت فرنگی کارها نه جایز است و نه می توان آن را هضم کرد . به هر حال امروز در رابطه با کشتی فرنگی این هشدار را دادیم تا آنانی که چشم انتظار ناکامی قهرمان المپیک در تهران و بهره برداریهای بعدی نشسته اند ، حساب کار دست شان بیاید .   

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها