مردی که در اثر توهم ناشی از سومصرف موادمخدر در اقدامی پدر خود را به قتل رساند، دستگیر شد.
کد خبر: ۴۴۵۳۴۱

مأموران کلانتری 111 هفت چنار در ساعت هفت صبح 21 آذر ماه سالجاری از طریق تماس مسئولان بیمارستانی در جریان وقوع نزاع منجر به جرح یک زن جوان به نام«سمیه» قرار گرفتند.

ماموران با حضور در بیمارستان دریافتند، این زن جوان توسط همسر خود به نام سعید مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

در حالی که تحقیقات ماموران از سمیه ادامه داشت بار دیگر ماموران کلانتری 111 هفت چنار از طریق دریافت پیام از مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان وقوع یک فقره قتل در خیابان اردشیر قرار گرفتند.

با حضور مأموران کلانتری 111 هفت چنار در محل وقوع جنایت واقع در سه راه آذری و با تأیید خبر از سوی مأموران، موضوع به قاضی کشیک ویژه قتل و پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام و بازپرس شهریاری به همراه کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی، عوامل تشخیص هویت، بررسی صحنه جرم و پزشکی قانونی در محل حاضر شدند.

بررسی مقدماتی صحنه جنایت نشان داد مقتول قبل از کشته‌شدن با متهم به قتل درگیر شده است به گونه‌ای که آثار مقاومت و درگیری بر روی دستان مقتول کاملا مشهود بود.

بررسی عوامل تشخیص هویت و پزشکی قانونی نشان از وجود آثار ناشی از هشت ضربه جسم تیز مشابه به چاقو و قمه به بدن مقتول و نهایتا بریدگی عمیق گردن( از ناحیه جلوی گردن) داشت که با تشکیل پرونده مقدماتی ، جسد به پزشکی قانونی منتقل و پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان در تحقیق از پسر مقتول «محمدحسین» که در صحنه قتل حضور داشت دریافتند، مقتول پدر سعید است و ساعتی پیش سعید که صبح آن رو نیز همسرش را مورد ضرب و شتم قرار داده با تماس با خاله‌شان اعلام کرده که پدرش را کشته است.

همزمان با حضور کارآگاهان اداره دهم و بازپرس ویژه قتل در محل وقوع جنایت در منطقه سه‌راه آذری، بار دیگر مأموران کلانتری 111 هفت چنار اطلاع پیدا کردند که سعید پس از ضرب و شتم همسرش و قتل پدرش بار دیگر به منزل خود در امامزاده حسن بازگشته و در حالی که تلاش داشته تا پسر سه ساله‌خود به نام «پوریا» را نیز به قتل برساند که با دخالت دو نفر از جوانان محل «پوریا» از دست وی نجات پیدا کرده و خود وی نیز در همان محل و در حیاط منزل اقدام به خودزنی از ناحیه سر و بدن کرده است؛ با حضور مأموران کلانتری در محل، «سعید . ر» به بیمارستان منتقل و بلافاصله موضوع دستگیری و انتقال متهم به بیمارستان به کارآگاهان اداره دهم اطلاع داده شد.

دو جوانی که پوریا از مرگی حتمی نجات داده بودند، پس از حضور کارآگاهان در محل در اظهارات خود عنوان داشتند که سعید اقدام به زدن ضربات متعدد چاقو به پوریا کرد و حتی با گلدان ضرباتی را نیز به سر پوریا وارد کرد که باعث شکستگی سر وی شده است.

در تحقیقات انجام شده از همسایگان طبقه دوم محل سکونت متهم و خانواده‌اش، آنها در اظهاراتی به کارآگاهان گفتند که سعید از شب قبل دچار توهم شدید ناشی از مصرف شیشه شده بود و حتی توهم ناشی از مصرف شیشه به حدی بود که سعید در راهروی مشترک بین طبقات اقدام به انداختن رختخواب کرده بود و با صدای بلند داد می‌زد که «ای شیطان تو امشب اینجا بخواب، با تو کار دارم، بیرون باش و داخل خانه نیا» و این صحبت‌ها تا صبح ادامه داشت.

سرهنگ عباسعلی محمدیان رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در تحقیقات مقدماتی مشخص شد که متهم بیش از 30 سال به مصرف انواع مخدر اعتیاد شدید داشته و در سال‌های اخیر نیز به مصرف شیشه اعتیاد پیدا کرده است.

وی افزود: با انتقال متهم به بیمارستان و انجام مراقبت‌های درمانی مشخص شد که متهم در زمان ارتکاب جنایت توهم بسیار شدید ناشی از مصرف شیشه داشته و تحقیقات مقدماتی انجام شده از همسایگان محل سکونت متهم نیز ، این موضوع را تأیید می‌کند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه پوریا همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان تخصصی کودکان تحت مراقبت‌های پزشکی قرار داشته و خوشبختانه مادر وی نیز پس از انجام مراقبت پزشکی، بهبودی نسبی پیدا کرده، گفت: متهم نیز پس از اقدام به خودزنی به بیمارستان انتقال پیدا کرده و پیگیری‌ها برای انتقال متهم به اداره دهم پلیس آگاهی و انجام تحقیقات در جریان است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها