نماینده آمریکا در سازمان ملل خبر داد:

موشک های بالستیک ایران فردا به شورای امنیت می رود

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از آزمایش موشکی ایران در روز چهارشنبه 9 ژوئیه (19 تیر) خبر داد.این خبرگزاری در گزارشش به موفقیت آمیز بودن این آزمایش های موشکی در جریان مانور پیامبر اعظم 3 اشاره کرد و افزود : مهمترین بخش این مانور آزمایش های موشکی پرتاب یک موشک بالستیک بهینه سازی شده شهاب 3 با برد 2000 کیلومتر ، به وزن یک تن و با یک کلاهک متعارف بوده است.
کد خبر: ۱۸۶۹۷۶

خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری های داخلی ایران تاکید کرد: یکی از ویژگی های این موشک شهاب 3 مجهز بودنش به یک کلاهک خوشه ای است که هنگام اصابت به هدف می تواند مانند یک بمباران هوایی عمل کرده و پایگاه های نظامی ، اماکن تجمع نیروها و کشتی های جنگی دشمن را هدف قرار دهد.

گوردون جاندرو، یک سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: تولید موشک های بالستیک توسط ایران نقض قطعنامه های شورای امنیت و کاملا برخلاف تعهدات ایران در قبال جامعه بین المللی است. او افزود: ایران برای جلب اعتماد بین المللی باید از آزمایش های  جدیدموشکی خودداری کند.

این در حالی است که تولید موشک های دفاعی و آزمایش آنها امری متداول در ارتش های جهان است . ناوگان دریایی آمریکا و انگلستان روز سه شنبه به یک مانور نظامی گسترده 5 روزه در خلیج فارس را با ادعای آمادگی برای محافظت از تاسیسات نفتی  خاتمه دادند.

شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی نیز درگزارشی از مانور پیامبر اعظم 3 تصریح کرد:  در این مانور علاوه بر آزمایش نمونه بهینه سازی شده موشک شهاب 3 ، موشک های زلزال با برد 400 کیلومتر و موشک های فاتح با برد 170 کیلومتر نیز آزمایش شدند.

ایران در روزهای اخیر در قبال اظهارات تنش آمیز اسرائیل و آمریکا بارها هشدار داده است هرگونه حمله از سوی دشمن را با قدرت پاسخ خواهد داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از تلویزیون دولتی ایران به دادن خبر آزمایش 9 فروند موشک دوربرد ومیان برد توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چارچوب یک مانور نظامی در خلیج فارس  اکتفا کرده و تنها بر آزمایش یک فروند موشک بهینه سازی شده شهاب 3 با برد 2000 کیلومتر اشاره کرد.

خبرگزاری رویترز، در گزارشش به نقل از شبکه های رادیو تلویزیونی دولتی ایران ضمن اعلام خبر آزمایش های موشکی ایران در روز چهارشنبه افزود، ژنرال حسین سلامی ، فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته است: هدف از این آزمایش ها نشان دادن آمادگی ما برای دفاع از تمامیت ارضی کشوراست.

حسین سلامی افزود: موشک های ما به سرعت و دقت آماده پرتاب به هر نقطه ای و در هر زمانی هستند.

همچنین ، دریادار مرتضی صفاری ، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: نیروهای ما توانایی خود برای مقابله با هرگونه ماجراجویی دشمنان ایران را نشان دادند.
تلویزیون دولتی ایران صحنه های پرتاب موشک های آزمایش شده را در یک منطقه بیابانی نامشخص پخش کرد.

شبکه بی بی سی نیز در گزارشی خبر آزمایش های موشکی ایران را پخش کرد. این شبکه ضمن اشاره به آزمایش موشک بهینه سازی شده شهاب 3 با برد 2000 کیلومتر افزود: این آزمایش ها هشدار واضحی به اظهارات خصمانه آمریکا و اسرائیل در هفته های اخیر و پاسخی به مانورهای نظامی اخیر اسرائیل در دریای مدیترانه است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها