رییس پلیس راهور ناجا خبر داد

همکاری ۲۰۰ هزار نیروی پلیس در طرح نوروزی

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورمان در دیدار با پیتر وبینگر، معاون وزیر کشور اتریش، معضل مواد مخدر و جرایم مرتبط با آن را مسئله‌ای جهانی دانست که نیازمند مشارکت همه کشورهاست چراکه مبارزه با آن در گرو همکاری‌های دوجانبه، بین‌المللی و براساس مسئولیت جمعی است.
کد خبر: ۱۴۵۱۱۸۲
 
دکتر مومنی در این دیدار گفت: ایران به نمایندگی از دنیا برای مقابله با مواد مخدر که البته با تروریسم و اقدامات مسلحانه همراه است، هزینه زیادی می‌کند و اگرسد ایران نباشد وضعیت مواد مخدر و مهاجرت در کشورهای دیگر بسیار بدتر از وضع فعلی خواهد بود. دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورمان با اشاره به تهدید نوظهور مواد مخدر صنعتی در دنیا گفت: معضل مواد مخدر و جرایم مرتبط با آن مسئله‌ای جهانی و نیازمند مشارکت همه کشورهاست. 
دکتر مومنی رویکرد کشورمان را در عرصه مبارزه با مواد مخدر جامع و متوازن عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در کنار توجه به حوزه مقابله با عرضه، درمان، کاهش تقاضا و آسیب، همکاری‌های بین‌المللی را هم مورد توجه قرار می‌دهد. وی با اشاره به دو فقره کشفیات سنگین مواد به مقصد اروپا طی ماه‌های اخیر به دست پلیس ایران تصریح کرد: تنها کشف مواد، تهدید را برطرف نمی‌کند، بلکه باید شبکه‌ها و باندهای بین‌المللی را شناسایی و متلاشی کرد. پیتر وبینگر، معاون وزیر کشور اتریش نیز گفت: کشورش خط مشی مشخصی در زمینه مقابله دارد و معتقد است باید از ابتدا جلوی ورود مواد مخدر گرفته شود و نباید درخصوص آن خطای استراتژیک داشت.  وی ضمن ابراز تأسف از به شهادت رسیدن و مجروح شدن ایرانیان در مسیر مبارزه با ترانزیت مواد مخدر، از زحمات جمهوری اسلامی ایران در مقابله با این تهدید جهانى قدردانی کرد. رئیس پلیس جنایی اتریش نیز اظهار کرد: در صورت عدم حمایت از سد کشور ایران در مقابله با قاچاق مواد مخدر، جهان صدمات جبران‌ناپدیری را متقبل خواهد شد و ما در زمینه تبادل اطلاعات آماده همکاری با ایران هستیم. 
گفتنی است پیش از این دیدار، دکتر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و دکتر باقرپور سفیر کشورمان در اتریش، سردار کاکاوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر، لطفی مدیرکل بین‌الملل و خواجه‌نژاد مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر از مرکز درمانى معتادان و کاهش آسیب پنزینگ در وین بازدید کردند با ریاست آن دیدار و درباره روش‌های درمانی به تبادل نظر پرداختند.شایان ذکر است دکتر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورمان، ۲۹ اسفند پس از حضور در نشست سالانه شصت‌وهفتمین کمیسیون مواد مخدر در وین اتریش به تهران بازگشت. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها