خراسان جنوبی با داشتن 85 درصد ذخیره بنتونیت کشور، قطب تولید این ماده معدنی در کشور است.
کد خبر: ۱۴۲۹۷۳۰

 به گزارش جام جم آنلاین ،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی  خواستار راهنیاز خراسان جنوبی به راه اندازی خانه بنتونیت اندازی و ثبت خانه بنتونیت در خراسان جنوبی شد.

جواد اشرفی در بازدید از پاویون شرکت میدکو در نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع وابسته در تهران گفت:شرکت میدکو در  دو حوزه بنتونیت و زغال سنگ در خراسان جنوبی کار می‌کند و درخواست ما از این مجموعه تکمیل زنجیره بالا دستی صنعت بنتونیت در خراسان جنوبی است.


وی افزود:ما خواستار سرمایه گذاری شرکت میدکو در راه اندازی خانه بنتونیت و ثبت ملی آن بنام خراسان جنوبی هستیم چرا که ۸۵ درصد بنتونیت کشور متعلق به خراسان جنوبی است.

خراسان جنوبی 54 میلیون و 236 هزار تن ذخیره قطعی بنتونیت دارد.

تاکنون 137 معدن بنتونیت در استان ثبت شده است و سالانه یک میلیون و 850 هزار تن استخراج از این معادن انجام می شود.

آریافر مدیرکل صمت استان هم گفت: بنتونیت یکی از مواد معدنی پر کاربرد در صنایع مختلف است که از آن در صنعت فولاد، گندله سازی، حفاری چاه‌های نفت، تولید محصولات شوینده و بهداشتی، تصفیه روغن، ریخته‌گری و صنعت طیور استفاده می‌شود.

وی افزود: پاویون معدنی خراسان جنوبی برای اولین بار با محوریت اتاق بازرگانی بیرجند در نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع وابسته در تهران مستقر شده است.

مدیرکل صمت استان همچنین گفت: این نمایشگاه از سیزدهم تا شانزدهم آبان ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۸ الی ۱۵ از پاویون توانمندی‌های حوزه معدن خراسان جنوبی  بازدید کنند.

آریافر افزود: توسعه بازار فروش مواد معدنی، ایجاد اشتغال و در نهایت ورود نقدینگی به استان از مهمترین اهداف حضور در نمایشگاه عنوان شده است.


وی گفت: وجود ۷۷۶ معدن از ویژگی‌های خراسان جنوبی است که از این تعداد ۲۳۰ معدن که عمدتاً معدن سنگ هستند، بدلیل بالا بودن هزینه تولید و نداشتن قدرت رقابت در بازار، غیر فعال و نیمه فعالند، ولی مابقی معادن فعال هستند.


با توجه به اینکه خراسان جنوبی با بیش از ۵۸ ماده معدنی فعال و تعدد معادن از استان‌های مطرح در این زمینه است، حضور در این نمایشگاه می‌تواند به معرفی ظرفیت‌های خراسان جنوبی کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها