معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی

مازندران استان مجازی می شود

مدیرعامل شرگت گاز مازندران با اظهار این که طبق پایش و بررسی‌های صورت گرفته به منظور پایداری جریان گاز و مدیریت مصرف انرژی علاوه بر شناسایی ویلا های خالی از سکنه، سوخت جایگزین واحد های صنایع نیز تامین شده است، گفت:‌ به طور یقین با تهمیداتی که اندیشیده شده امسال افت فشار و یا قطعی گاز خانگی نخواهیم داشت.
کد خبر: ۱۴۲۸۳۳۵

 به گزارش جام جم آنلاین،قاسم مایلی رستمی روز دوشنبه  با اعلام این که بررسی آماری نسبت به مصرف گاز توسط یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک در مازندران انجام شده است، افزود:متوسط مصرف در فصل سرمای استان ۳۲ تا ۳۵ میلیون متر مکعب است، اما اگر سرما همه کشور را در بر بگیرد، پیک مصرف گاز استان به ۴۲ میلیون متر مکعب نیز می رسد.

وی با بیان این که افزایش مصرف هفت میلیون متر مکعب گاز در مازندران با مدیریت مصرف در زمان پیک به خصوص همکاری همه مشترکان در تنظیم دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه و بسته نگه داشتن لوله گاز ویلاهای خالی از سکنه مشکلات احتمالی افت یا قطعی گاز حل و فصل می شود، توضیح داد: امسال با همکاری بسیج محلات سپاه کربلا مازندران، نسبت به مصرف گاز در زمان پیک از سوی ویلاهای خالی از سکنه و مراکز آموزشی و اداری به صورت جدی و با اطمینان رصد و پایش خواهد شد.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران با ذکر این نکته که رصد بخش اجرایی شرکت گاز استان از ویلاها با همکاری بسیجیان امسال دوچندان خواهد بود، اظهار داشت: طبق بخشنامه شرکت ملی گاز ایران اولویت مصرف گاز در فصل سرما مشترکان خانگی هستند، بنابراین واحد های صنعتی باید در صورت نیاز به سمت سوخت جایگزین بروند.

تمهیدات لازم برای آمادگی شرکت گاز مازندران در فصل سرما انجام شد

مایلی رستمی به طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش موتورخانه ها اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح رایگان امسال نیز به قوت خود باقی است و هزینه های تنظیم مشعل‌های موتورخانه، نصب رسوب گیر و عایق کاری پس از انجام اصلاحات از سوی شرکت‌های مجری با کنترل‌های لازم از سوی شرکت ملی گاز ایران پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد : بهینه سازی سوخت از اولویت‌های اصلی شرکت ملی گاز است و تلاش می‌کنیم که موتورخانه‌های منازل را که مصرف زیادی دارند، بدون اعمال هزینه اضافی برای مردم به گونه‌ای اصلاح کنیم که مصرف گاز تا ۱۰ درصد کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به این که تا کنون ۴۶۰ میلیارد ریال برای هوشمندسازی و بهینه سازی موتورخانه های مازندران هزینه شده است. گفت : این طرح برای مجتمع‌های مسکونی بزرگ که سیستم حرارت مرکزی دارند قابلیت صرفه اقتصادی بیشتر و نتیجه خیلی مطلوب تری دارد.

مایلی رستمی با اظهار این که از ۶۳ شهر مازندران ۵۹ شهر مازندران گازرسانی شده و از مجموع سه هزار و ۶۰۰ روستا سه هزار روستا با قابلیت گازرسانی به ۲ هزار و ۶۰۰ روستا گازرسانی صورت گرفته است، تصریح کرد: گازرسانی به ۴۰۰ روستای باقیمانده تا پایان این دولت انجام می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز مازندران ،گازرسانی به مناطق کوهستانی ۲ هزار و سه هزار تنکابن و بلده نور در حال انجام است.

وی با عنوان این که مجموع عملیات گازرسانی خطوط انتقال، تغذیه و شبکه در استان ۴۰ هزار میلیارد ریال است، افزود: ۹۰۰ کیلومتر خط گازرسانی در ۲ سال گذشته اجرا شده است.

تمهیدات لازم برای آمادگی شرکت گاز مازندران در فصل سرما انجام شد

توصیه‌های ایمنی برای وسایل گازسوز

مدیرعامل شرکت گاز مازندران همچنین بر ضرورت رعایت نکات ایمنی قبل از استفاده از وسایل گازسوز گرمازا در فصل سرد سال تاکید کرد و گفت : هر سال با شروع فصل سرما، تعداد زیادی از هموطنان به دلیل بی توجهی به مسائل ایمنی مرتبط با استفاده از گاز طبیعی، جان خود را از دست می دهند که به همین دلیل رعایت نکات ایمنی ضرورت فراوان دارد.

وی افزود: دقت نکردن در نصب صحیح وسایل گاز سوز، توجه نداشتن به باز بودن مسیر دودکش، نداشتن کلاهک " اچ H " شکل دودکش، استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد، دقت نکردن در استفاده از تهویه مناسب هوا و کمبود اکسیژن مورد نیاز وسایل گاز سوز با بستن کلیه منافذ در ساختمان های فاقد سیستم گرمایش مرکزی، استفاده از وسایل غیر گرمایشی نظیر اجاق گاز و پلوپز برای گرمایش و استفاده نکردن از شیلنگ و بست استاندارد از مهم ترین عوامل بروز حوادث مربوط به گاز است.

مایلی رستمی از مشترکان گاز طبیعی در مازندران خواست قبل از راه اندازی وسیله گاز سوز، پس از حصول اطمینان از باز بودن مسیر دودکش و وجود کلاهک اچ H شکل، با استفاده از شیلنگ و بست استاندارد اقدام به اتصال بخاری استاندارد به شیر گاز کنند و محل های اتصال به شیر و نیز وسیله گازسوز را برای اطمینان از عدم نشت گاز، با کف صابون امتحان کنند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران به رعایت نکات صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی هم اشاره کرد و گفت : استفاده از روش های مختلف از قبیل استفاده از پرده های ضخیم برای ورودی منازل و اتاق ها، لباس مناسب و تنظیم دمای منزل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد از مواردی است که می توان با بکارگیری آن ضمن صرفه جویی در مصرف گاز و کاهش هزینه مصرف گاز، امکان استفاده سایر هموطنان را از این نعمت خدادادی فراهم کرد.

در حال حاضر حدود ۶۵۰ هزار خانوار شهری استان برابر با ۹۹.۹ درصد و ۴۴۵ هزار خانوار روستایی معادل ۹۵درصد به شبکه گاز سراسری وصل هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها