آسانسورها باید به صورت دوره ای بازرسی شوند در غیر این صورت احتمال خسارت مالی و جانی دور از انتظار نیست.
آسانسورها باید به صورت دوره ای بازرسی شوند در غیر این صورت احتمال خسارت مالی و جانی دور از انتظار نیست.
کد خبر: ۱۴۲۵۳۴۳

رئیس کمسیون نظارت و بازرسی اتحادیه آسانسور البرز در گفتگو با خبرنگار جام جم البرز گفت: بسیاری از مالکان و مدیران ساختمان ها برای تعمیر آسانسور به صورت موردی مراجعه می کنند و با این کار ناخواسته خسارات سنگینی متحمل می شوند در حالی که سرویس و نگهداری آسانسور باید به صورت ماهانه باشد و گواهینامه استاندارد ادواری داشته باشند.

محمدعلی طاهری افزود: همانطور که همه خودروها ملزم به رعایت استانداردهای ویژه هستند در ساختمان ها هم آسانسورها به عنوان وسیله حمل و نقل عمودی باید دارای استاندارد باشد و به صورت دوره ای مورد بازدید قرار گیرند.

وی ادامه داد: گواهی استاندارد اجباری برای آسانسورها یکسال اعتبار دارد و بعد از آن باید این گواهی سلامت تمدید شود. در ساختمان های دولتی و مجتمع های تجاری این موارد رعایت می شود ولی در مورد ساختمان های شخصی کمتر اتفاق می افتد.

طاهری تاکید کرد: بر اساس قوانین، صاحبان ساختمان های نوساز ملزم به دریافت گواهی نصب آسانسور بعد از پایان کار هستند ولی این قوانین در خصوص ساختمان های قولنامه ای رعایت نمی شود، معضل فوق بیشتر در مناطق کارگرنشین و ضعیف از نظر اقتصادی وجود دارد.

وی تصرح کرد: وقتی الزامی برای تایید پایان کار ساختمان نباشد معمولاً افراد فاقد صلاحیت نسبت به نصب و تعویض قطعات آسانسور اقدام می کنند که این موضوع می تواند برای ساکنان خطر آفرین باشد. متاسفانه صاحبان ساختمان ها و فروشندگان تجهیزات آسانسور کمتر به این موضوع توجه دارند.

رئیس کمسیون نظارت و بازرسی اتحادیه آسانسور البرز خاطرنشان کرد: در مورد ساختمان های قدیمی و فاقد آسانسور دو مطلب وجود دارد؛ یا قابلیت و شرایط نصب ندارد و یا علیرغم داشتن شرایط لازم بنا به دلایل شخصی نسبت به نصب آن کوتاهی شده است. در هر صورت برای نصب آسانسور باید به مجریان صالح و دارای مجوز مراجعه شود تا  کار نصب به درستی انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها