طبقه بندی مشاغلی برای رفع تبعیض مزد در کارهای هم ارزش استبا طبقه بندی مشاغل، گروه بندی مشاغل بر اساس نوع وظایف، سطح مسئولیت و شرایط احراز شغل و انتخاب عنوانِ مناسب انجام می شود.
کد خبر: ۱۴۲۲۲۶۵

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر احمد غریوی مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با برنامه رهیافت اظهار داشت: در ارزشیابی  مشاغل با تعیین نسبی مشاغل به منظور پرداخت مزد مساوی در ازای کار هم ارزش در شرایط مساوی به عدالت در پرداخت می رسیم.

دکتر غریوی افزود: طبقه بندی مشاغل مبنای قانونی داشته و در واحدهای مشمول طرح طبقه بندی استقرار می یابد تا با درنظر گرفتن تساوی دستمزد در قبال کارهای هم ارزش بین زنان و مردان و سنین مختلف با هر نژاد و تفکر سیاسی و عقیدتی اجحافی پیش نیاید.

وی با اشاره به تصویب قانون کار در ایران در سال1301کرد: در قوانین کار به مساله طبقه بندی مشاغل اشاره ایی نشده بود، تا سال 1352 که اولین قانون در خصوص نظام طبقه بندی مشاغل برای اجرای کار کارگران هم در نظر گرفته و ایین نامه ها و مصوباتی از آن زمان تا به امروز توسط وزارت تعاون مکار و رفاه اجتماعی به آن الحاق شده است.

غریوی ادامه داد: هم اکنون 6000 واحد در طرح طبقه بندی مشاغل استقرار یافته و به همین نسبت هم تعداد زیادی مشمول این طرح نشده اند که مقرر شد تا 5سال آینده اضافه شود که در سال جاری 1000 واحد هدفگذاری، ابلاغ و پیگیری خواهد شد.وی با اشاره به تصویب نظام جدید ارزشیابی کشور در سال 95 تصریح کرد: با اجرای نظام طبقه بندی مشاغل و اجرای آن در واحدهای بالای 50 نفر پرداختی ها باید به درستی اجرا شود و این امکان هم به کارفرما داده می شود که پرداختی ها را براساس بهره وری تعیین کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها