مدیر منطقه 2 انتقال گاز ایران گفت: 700 قلم از کالاهای هایتک خطوط گاز به همت شرکت های دانش بنیان و با همکاری و راهنمایی متخصصان این منطقه گازی باز طراحی و بومی سازی شده است.
کد خبر: ۱۴۲۱۶۵۵

جام جم آنلاین اصفهان؛ اسدالله مهری، مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت از خودکفایی کشور در طراحی و ساخت بسیاری از تجهیزات خطوط انتقال گاز خبر داد و اظهار داشت: با توجه به شعار سال مبنی بر رونق تولید در این منطقه از ابتدای سال جاری اقدامات مهمی انجام شده است و سعی کردیم بیشترین خرید را از شرکت های داخلی داشته باشیم.

وی با اشاره به حمایت‌های این منطقه در حوزه عملیات ایستگاه‌ها و تعمیرات اساسی از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان قطعات زیادی که در اختیار شرکت‌های غربی بود را بومی سازی کرده‌اند، نمونه‌اش یک دستگاه روتور کمپرسور بود که تولیدش را یکی از شرکت‌های دانش بنیان از سال گذشته در استان شروع کرد، ساخت این روتور بالغ بر ۸۰ درصد صرفه‌جویی ارزی به همراه داشت و دستیابی به توانمندی ساخت روتور مذکور ، توسط متخصصان داخلی امکان پذیر شد.

مهری خاطرنشان کرد: این روتور حدود ۳ ماه است که در تاسیسات تقویت فشار گاز دهق در حال بهره‌برداری است و تا کنون هیچ موردی دال بر اینکه ایرادی دیده شود گزارش نشده است و این باعت افتخار است.

مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران یادآور شد: ۷۰۰ قلم جنس از کالاهای هایتک خطوط گاز هم اکنون به همت شرکت‌های دانش بنیان و با همکاری و راهنمایی متخصصان این منطقه گازی بازطراحی و بومی سازی شده است که کمک بزرگی به صنعت نفت و گاز کشور به شمار می رود این درحالیست که محصولات داخلی نسبت به محصولات خارجی کاربرد بهتری دارد.

وی ساخت رگولاتور تنظیم فشار در یک شرکت دانش‌بنیان را از دیگر موفقیت‌های صنعت گاز کشور بیان کرد و افزود: با بازطراحی و ساخت رگولاتور ۱۰ اینچ فشار قوی با ۱۳۰۵ پی اس آی فشار، ایران در زمره معدود کشورهای سازنده این نوع رگولاتور قرار گرفت.

مهری با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات مهمی در منطقه دو عملیات انتقال گاز انجام شده است، گفت: یک ایستگاه تقویت فشار به مجموعه منطقه دو اضافه شده است و یک ایستگاه دیگر هم تا قبل از شروع فصل سرما به بهره‌برداری خواهد رسید و ۲ ایستگاه تقویت فشار دیگر هم در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید که کمک شایانی به انتقال گاز از جنوب به شمال کشور می‌کند.

منطقه ۲ بزرگ‌ترین منطقه عملیاتی گاز کشور شامل ۶ استان اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، لرستان و مرکزی است که وظیفه‌اش انتقال گاز از مبادی ورودی به منطقه به مبادی خروجی و مصرفی گاز در ابتدای شهرها و مراکز صنعتی و نیروگاهی است.

از ۳۸۵۰۰ کیلومتر طول خطوط انتقال گاز کشور ۵۲۰۰ کیلومتر آن برعهده منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران است.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها