درسی که ملی‌گرایان از ۳۰تیر نگرفتند
روایتی از نقش نیروهای مذهبی در سیاست ایران

درسی که ملی‌گرایان از ۳۰تیر نگرفتند

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه ایران اقمار هیچ کشوری نیست، گفت: برای حفظ منافع ملی و استقلال و تمامیت کشور از هیچ تلاشی دست برنداشته و اجازه مداخله به هیچ کشوری نمی‌دهیم.
کد خبر: ۱۳۵۸۴۷۱

به گزارش جام جم آنلاین، سعید خطیب زاده در پانزدهمین همایش سالانه دانشجویان و اساتید ایرانی نظام بین المللی در حال پوست اندازی و تفسیر فرم است خارج از کشور که در مشهد برگزار شد، افزود: زمینه جنگ کنونی در اکراین از ۳ دهه گذشته فراهم شده بود، ولی شلیکش تازه انجام گرفت و سیاست ایران در این راستا مستقل و براساس سیاست خارجی است که مخالف با جنگ و بلعیدن جهان توسط آمریکا و ناتو است.

وی ادامه داد: ما به اندازه کافی قوی هستیم و برای حفظ منافع ملی و استقلال و تمامیت کشور از هیچ تلاشی دست برنمی داریم و اجازه بهره‌برداری و مداخله را هم به هیچ کس نداده و اقمار هیچ کشوری هم نیستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: مقاومت، مهم‌ترین تعریف برای جمهوری اسلامی ایران است؛ ما در نقطه‌ای مهم از تاریخ هستیم و کشوری با جایگاه، قدرت و ظرفیت والا داریم، ولی غرب بدنبال این است تا ایران و ایرانی خود را به خوبی نشناسد و بدنبال کاهش دادن ثروت و نخبگان ما هستند.

وی دانش را بخشی از قدرت کشورمان دانست و افزود: سیاست خارجی در دوران جدید بر مبنای مقاومت و تاب آوری حرکت می‌کند و ما در دستگاه دیپلماسی اجازه نمی‌دهیم کسی برای ما تصمیم بگیرد.

خطیب زاده تصریح کرد: در حوزه علمی شاید در تعداد کمی از رشته‌ها نسبت به دنیا اندکی عقب‌تر ایستاده باشیم؛ اما در بیشتر مولفه‌های علمی هم مرز و یا حتی تولید کننده علم هستیم و دانشجویان به ویژه در خارج از کشور بخشی از قدرت ما هستند و ما از قدرتی که شما می‌آفرینید صیانت می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها