ًعضو هیأت رییسه هیأت کاراته استان مازندران در گفت و گو با جام جم آنلاین؛

تعطیلات کرونایی باشگاه‌ها از آسیب‌های ورزش کاراته بود

حسن ابراهیمی بااشاره به ظرفیت بالای مازندران در ورزش‌های رزمی از جمله کاراته، از آسیب تعطیلات باشگاهی به این ورزش در دوران کرونا خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۲۶۷۹

به گزارش جام جم آنلاین مازندران حسن ابراهیمی کارنامی در ابتدا به تاریخچه فعالیت هیأت در مازندران پرداخت و گفت: هیأت کاراته استان مازندران از سال 1352 فعالیت خود را در ساری آغاز کرد و در تمام این سال ‎ها، عزیزان بسیاری زحمت کشیدند و به پرورش استعدادهای بی‌نظیری اشتغال داشتند تا این پرچم به اعضای جدید هیأت رییسه رسید.

این عضو هیأت رییسه در ادامه گفت: کاراته در میان ورزش‌های رزمی، جایگاهی ویژه دارد و استان مازندران نیز در این رشته، قهرمانان خوبی را در سبک‌های  مختلف پرورش داد.

وی افزود:  من که از سال 1378 رسماً درخدمت هیأت کاراته استان بودم می‌توانم شهادت دهم که طی چند سال اخیر  تحول شگرفی در این ورزش ایجاد شد هم در بخش برادران و هم در حوزه بانوان و تلاش همکاران ما در این مجموعه که صادقانه تلاش کردند قابل تقدیر است.

حسن ابراهیمی کارنامی همچنین گفت: جوانان استان عاشق این ورزش هستند که در سالن‌هایی که در تابستان‌ها گرم و در زمستان‌ها سرد است، حضور پیدا می‌کردند و به تمرینات خود ادامه می‌دادند هرچند از اسفند 98 و در پی شیوع کرونا، ما نتوانستیم برنامه‌هایی که داشتیم را اجرایی و عملیاتی کنیم و فعالیت فرزندان ما در باشگاه‌ها دچار وقفه شد.

وی با اشاره به اینکه پیش از شیوع کرونا در سال 98 به‌عنوان هیأت برتر کشوری انتخاب شدیم توضیح داد: بیش از 16 هزار کاراته‌کار در استان تحت پوشش داریم  

پیگیر خانه کاراته مازندران هستیم و از مدیران ورزش استان و نمایندگان می‌خواهم همراهی کنند تا این خانه افتتاح شود و مایه دلگرمی جوانان کاراته‌کار، مربیان و پیش‌کسوتان شویم.

حسن ابراهیمی همچنین ضمن قدردانی از اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران گفت: همه ما باور داریم هر میزان که در ورزش سرمایه‌گذاری کنیم بیشتر از آن با کاهش انواع آسیب‌های اجتماعی مواجه خواهیم شد و این نگاه در اداره کل ورزش و جوانان وجود دارد هرچند اعتبارات اندک مالی موجب می‌شود این حمایت‌ها محدود بماند.

وی در ادامه به تشزیح برنامه‌های هیأت کاراته در دوران کرونا پرداخت و گفت: برگزاری کلاس آموزش داوری و مربیگری آنلاین یکی از برنامه‌های ما بود که در ماه‌های پایانی سال 99  برگزار شد و یکصد و پنجاه مربی جدید به استان اضافه کردیم  که تعداد قابل توجهی از این افراد، از اهالی روستاها هستند که اتفاق خوبی بود چون زمینه توسعه ورزش کاراته در روستاهای استان را فراهم می‌سازد.

حسن ابراهیمی کارنامی همچنین گفت: برنامه تجلیل از قهرمانان استان را نیز فراهم کردیم و منتظریم تب کرونا فروکش پیدا کند و امکان برگزاری مراسمی در شأن و قدر این قهرمانان فراهم شود همان‌گونه که این طرح را در سال 98 هم انجام دادیم.

وی همچنین ضمن اشاره به دستاوردهای دیگر کاراته استان مازندران گفت: با دعوت آقای مهدی عاشوری به تیم ملی بزرگسالان کاراته، بعد از 24 سال –از سال 76 در تیم ملی بزرگسال حضور نداشتیم- به چنین موفقیتی رسیدیم ضمن این‌که حدود 7 کاراته کار مازندرانی برای تیم امید انتخاب شدند که به دلیل کرونا تیم اعزام نشد.   

حسن ابراهیمی کارنامی در پایان از همه مدیران، فعالان رسانه و کنشگران اجتماعی خواست کمک و همراهی کنند تا ورزش کاراته مازندران، این دوران کرونا و تعطیلی باشگاه‌ها را به سلامت طی کند.     

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها