معاون کل وزارت بهداشت گفت: کرونای انگلیسی در کشور چرخش دارد و شمار شهرهای قرمز را هم افزایش داده است.
کد خبر: ۱۳۰۸۴۴۷

به گزارش جام جم آنلاین، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت با حضور در «تیتر امشب» از افزایش شمار شهر‌های قرمز و نارنجی آلوده به کرونا خبر داد و بیان کرد: از یک هفته پیش از شروع سال تحویل ۱۴۰۰ روند افزایشی شیوع کرونا مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه شمار شهر‌های قرمز و نارنجی به ۵۱ شهر رسیده است، گفت: پیش از آغاز سال نو ۹ شهر در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد قرمز و ۳۱ شهر نارنجی هم در ۱۱ شهر دیگر محدودیت‌های کرونایی وجود داشت.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند از استان تهران هم قرمز شدند و اوضاع در شهر‌های بوشهر و ارومیه هم صعودی است.

وی این افزایش‌ها را نتیجه خرید‌های اسفندماه اعلام کرد و افزود: نتیجه مسافرت‌ها و دید و بازدید‌های نوروز چند هفته آینده بروز خواهد کرد.

معاون کل وزارت بهداشت هموطنان را به منع سفر در ایام نوروز توصیه کرد و افزود: به هر شکل در سفر‌ها و دورهمی‌ها احتمال شیوع کرونا بیشتر است. افرادی که به مسافرت می‌روند یا ویروس کرونا را می‌برند و یا به شهر خود انتقال می‌دهند.

حریرچی به چرخش ویروس انگلیسی در کشور و خطرات چندبرابری آن اشاره کرد و افزود: در برخی شهر‌ها از جمله تهران شاهد افزایش موارد بستری بیماران کرونایی هستیم.

او با اشاره به مقاوم شدن ویروس کرونا در بدن انسان افزود: برخلاف تصور غربی‌ها که فقط به فکر مردم خوشان هستند؛ تا همه مردم (جهان) ایمن نباشند هیچکس در امان نخواهد بود.

حریرچی درباره استفاده از خرید غذا از رستوران‌ها گفت: یکی از خطرناک‌ترین عوامل شیوع کرونا همین اماکن غذاخوری و رستوران‌ها هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها