معجزه‌ای برای روزهای گرم تابستان
نوشیدنی و دسر با طعم طالبی؛

معجزه‌ای برای روزهای گرم تابستان

قهوه گلاسه یه نوشیدنی خوشمزه و خاص

طرز تهیه قهوه گلاسه عالی در خانه

اگر اهل قهوه باشید اصلاً بعید نیست. چون با آن دسر ها و نوشیدنی های مختلفی میشود تهیه کرد. علاوه بر قهوه سرد از قهوه فوری و نسکافه خنک هم میتوان برای تهیه قهوه گلاسه استفاده کرد.
کد خبر: ۱۲۹۸۷۲۹

طرز تهیه قهوه گلاسه عالی در خانه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مجله کوروش

مواد لازم برای دو لیوان

 

شیر: ۲ لیوان

پودر نسکافه: ۲ قاشق غذاخوری

شکر: ۲ قاشق غذاخوری

سس شکلات: به مقدار دلخواه

سس کارامل: به مقدار دلخواه

بستنی قهوه: ۲ اسکوپ یا بیشتر

خامه قنادی: به مقدار دلخوا

طرز تهیه قهوه گلاسه عالی در خانه

طرز تهیه

 

مواد تشکیل دهنده قهوه گلاسه به جز قهوه اسپرسو می‌تواند نوشیدنی مورد علاقه شما از اسپرسو گرفته تا نسپرسو، کاپوچینو و قهوه فرانسه، قهوه سرد دم یا کلد برو و … باشد اما در این دستور از پودر نسکافه استفاده می‌کنیم. شما می‌توانید از هر قهوه‌ای که دوست دارید استفاده کنید. ابتدا در یک شیرجوش پودر نسکافه، شیر و شکر را بریزید و روی شعله ملایم گاز بگذارید. وقتی این ترکیب شروع به قل زدن کرد گاز را خاموش کنید و صبر کند تا کاملا خنک شود. وقتی خنک شد آن را در یخچال بگذارد تا سرد شود.

دو لیوان بلند یا جام را انتخاب کنید و روی دیواره‌های آن‌ها با سس شکلات و سس کارامل بریزید. در هر لیوان به اندازه مساوی مقداری نیمی از نوشیدنی نسکافه و شیر که آماده کرده بودید بریزید و در هر کدام یک اسکوپ بستنی وانیلی بگذارید. نیمی دیگر از نوشیدنی نسکافه را به اندازه مساوی روی بستنی بریزید و روی آن را با خامه فرم گرفته قنادی و شکلات رنده شده تزیین کنید. قهوه گلاسه را سرد میل کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها